Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Broccoli plant zonder broccoli

Recommended Posts

Hallo!

Ik heb dit jaar voor het eerst broccoli gezaaid. Eerst binnen voorgezaaid en toen het weer het toeliet in de plant in de volle grond gegaan.

De plant is vanaf toen mooi gegroeid tot een grote broccoli plant maar... nog steeds geen broccoli of ook maar een aanzet tot iets. Wel heeft de plant aan de onderkant een grote paarse knol die een beetje boven de aarde uit kwam piepen. Planten staan in de zon en hebben tussendoor een keer een handje koemestkorrels gehad.

Ook de bloemkool, die wel minder goed gegroeid is en aangevreten in door koolwitjes, heeft nog geen bloemkool.

Weet iemand hoe dit kan en of er nog wat komt?

Waarschijnlijk een overvloedige opmerking tussendoor, maar ik vind het blad best wel op Broccoli lijken toch ? Is die knol soms een wel érg uit de klauwen gewassen knolvoet ? Zal wel niet, is wel érg mega he ?

Hmm wat is nu wijsheid om te doen?

De plant eruit halen? De koolraap schijnt houterig te zijn als je het vroeg kweekt maar Ik kan Het natuurlijk proberen. Zijn de bladeren ook Lekker? Zou ik die bijvoorbeeld kunnen roerbakken?

Nou ik heb de knol opengesneden en ruikt toch ook een beetje naar een soort pittige broccoli.

Hij ligt nu in de pan tussen de aardappelen om straks een stamppot te worden.

Kijk wel of ik het overleef