Alles dat geplaatst werd door appelvrouw
-
Opvoedtopic Indische Loopeend
Je enden zien er mooi uit. Ze hebben wel wat Noord-Frans Leuk idee zo`n restaurant. Wat betalen ze per eend?
-
Indische Loopeenden houden
Inderdaad niet aanbieden dan krijgen ze de gewoonte niet. Aan de andere kant..moet een eend niet ook wat groen eten? Als hij/zij in een ruimte is zonder zal het niet aanbieden niet gaan lukken. Misschien iets aanbieden dat niet in je tuin staat. Mijn eend broed nog steeds op 17 eieren..nog een dag of twee/drie...
-
Insecten: Foto's, verhalen en identificatie.
Ze zijn hier vast al wel eens voorbij gekomen. Ik zocht op rode kevers maar misschien zijn het wantsen?
-
Jalapeño met vreemde bloemzetting
En jij maar denken dat je lekkere grote peperplanten had
-
Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?
Is het niet een knautia? De foto is niet erg scherp dus ik zie het niet zo goed, maar het bloemetje doet me in ieder geval aan een van de gekleurde knautia`s denken.
-
Vraag over radio van digibeet
Ja grappenmakers (sorry, jullie zijn vast heel serieus hierin) dat zou ik kunnen doen ware het niet dat ik in die dagen amper tijd heb ivm het feest. Ik waardeer jullie hulp heel erg en probeer nu in ieder geval het ww van mijn wifi te veranderen. Dat levert weer heel wat nw pagina`s tekst op om te lezen en ik leer er vast ook heel veel van.
-
Jardinades `17( ooit meedenkers jardinades)
Dank je wel, ze verdiend aandacht omdat ze zulke mooie dingen maakt. Bijvoorbeeld haar vrouwenportretten met o.a. Amy Winehouse en Adèle Bloemendaal... Ondertussen zijn we hard aan t werk voor deze "plant je kunst dag". De tuin wordt erg mooi. Grappig dat zo`n laat ingeplante tuin toch wat wordt..je hebt alleen je oogst later.
-
Jardinades `17( ooit meedenkers jardinades)
Super, staat er goed op die poster . De Adeline die op de poster staat als mosaïst is een Amsterdamse kunstenares die prachtige mozaïek maakt..dit is haar website: http://www.adelinesmozaiek.nl/
-
Borage kweken en eten
Veel moeite heb ik niet om Borage te kweken, het komt vanzelf op in mijn tuin. De laatste jaren lijken de planten wat kleiner, misschien omdat het erg droog is steeds, of zou er een soort degeneratie ontstaan zoals je bij kolen e.d. kunt krijgen, nee toch? Ik was in Spanje en een vriend had net 5 borageplanten gekocht. Dat vond ik wat veel maar hij vertelde dat ze daar de stengels van de plant eten. Iemand dat ooit gedaan?
-
Vraag over radio van digibeet
Ocean Digital WR282CD..deze dus. Bevalt tot nu toe erg goed, nog geen gasten gehad die hun eigen lijstje er op af spelen. Met 25duizend zenders ook niet nodig, ik heb al enkele favorieten voor tijden het schoonmaken. Henk, je hebt wel gelijk dat ik iets moet doen ter bescherming van mijn eigen netwerk..ik vroeg me af, mijn gasten loggen in via de extension..kunnen ze dan ook bij mijn pc komen?
-
Identificatie: wat voor plant, struik, boom is dit?
Pompoenachtige..mmm harig nogal, ik twijfel over zo`n langwerpige flespompoen. Of butternut. Heeft hij al bloemen gegeven?Is de bloem oranje is het pompoen of sierpompoen.
-
Mierikswortel
Heb je een link naar die topkok en zijn test toevallig?
-
pompoenen gezaaid
Joepie, super. Misschien kunnen wel een ruil verzinnen met iets wat ik heb,. Als het me lukt Lie zover te krijgen dat we om rijden niet gemakkelijk . Ik zal wel opschrijven welke soorten ik zou willen proeven.
-
water op schotel tomatenplant
Over zo`n klein beetje zou ik me geen zorgen maken. De plant zuigt het wel op en daaraan kan je weer zien dat het tijd is te gieten ( ik heb pepers en zo in potten en geeft alleen water op de schotel.)
-
Schraal en droog voorjaar
OK..sterkte ermee. Op dit moment ontwikkelen zich hier ( of eigenlijk nog wel 150 km weg richting Straatsburg) dikke onweersbuien. Of ze hier komen weet ik niet en ook niet of ze België halen..bij mij is het water van de vorige bui al ruim verdwenen en staan er bloemen te verdorren bv. Ik heb wel een beekje in de tuin, maar de koeien drinken het restwater voor de beek bij ons komt ( is restwater van de dorpsvoorziening..en ik moet een tijdje wachten voordat ik weer twee gieters kan vullen met modderwater.
-
Haagwinde in toom houden
Héééél erg langzaam. Ik trek ze al jaren ( 10..) uit de bedden in de moestuin. Meestal komt er een stukje, soms een hele lange wortel mee. Vroeger nam ik een schepje maar die moeite neem ik niet meer. Ik heb er veel en zo ook mijn dorpsgenoten. Groeit hier ook overal i d'ne weilanden enz. Ik neem het zoals ik gras nee..trek het eruit zodra ik het zie en tijd heb. Ze blijven wel een stuk kleiner nu dan vroeger, maar als je ze ff laat groeien gaan ze al snel alle kanten op.
-
Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2017)
wow..7 rijtjes! Top. Ik hoop ze te kopen dit jaar.. de wortels, kan vast ergens in België. Hier een traytje boerenkool gezaaid en early purple sproutinkjes..
-
pompoenen gezaaid
Ja ik heb meestal een plant of 20..in 10/12 verschillende soorten. Dat vind ik al veel voor een tweepersoonshuishouden maar ik geef dan ook wel weg aan kids en buren. Verder ben ik dol op allerlei gerechten met pompoenen. En, als ik Halloweenpompoenen heb, snij ik op Halloween gezichten met de kinders uit het dorp. Ik rij een keer of 10/12 per jaar langs Eindhoven..daar is het niet ver vandaan toch? Bergeijk? Je hebt wat soorten die ik wel zou willen proeven om te kijken of ik die eens wil zetten..
-
Vraag over radio van digibeet
De radio is er ! Het is de Ocean geworden en hij doet het super..wow zoveel zenders...nu eens afwachten wat de gasten ervan vinden..
-
Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2017)
Het was inderdaad een kort nachtje vannacht..Dus vanmorgen vroeg met mijn lekkere nieuwe langstelige hakschoffel de paden van de voormoestuin ontdaan van onkruid. Peultjes en gele bieten geoogst..de laatste van de keyhole. Lasagna 1 water gegeven. Worteltjes gewied. En nu koffie en ontbijt
-
Schraal en droog voorjaar
Mogen jullie wel je groente water geven? Ik dacht iets op te vangen over het gras..verboden het gazon te besproeien oid...
-
pompoenen gezaaid
Dat ziet er geweldig uit! Misschien dat ik in het najaar eens langsfiets als je ze geoogst heb..ga je ervan verkopen?
-
Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #3
Had ik laatst precies zo! Dat brood wilde er niet uit dus ik even een flinke ram om het aanrechtblad met de vorm. Hup, brood doormidden. De stukkies smaakten wel trouwens. Hier eindelijk geen asperges meer..21 juni stop. hèhè We eten nog wat peultjes, tuinbonen en courgettes. Morgen een broccolietje. Ik wacht met smart op tomaten en de eerste komkommers van mijn 5 planten. Sla is doorgeschoten. Wortels hebben regen nodig en kool is er nog niet en ook geen capucijners. Dus wees maar blij met jullie worteltjes
-
"Trimmen" van planten
Ga ik me er ook nog mee bemoeien: Volgens mijn bescheiden leeskwaliteiten gaf Bit een gewoon verduidelijkend antwoord. Het woord strippen is misschien wat ongelukkig vanwege het idee dat bij strippen alles uitgaat? Het is een beetje Bit{se) manier waarop hij schrijft maar die kennen we toch?Spreektaal.. Pas de problème. En nu allemaal ophouden en genieten van de kortste nacht!!
-
Nigella Sativa
Wat een mooi plantje! Ik gebruik het heel veel in een zadenmengsel voor brood., ik denk dat ik ook de zaden ga kopen voor volgend jaar.