Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

appelvrouw

Leden
  • Registratiedatum

Alles dat geplaatst werd door appelvrouw

  1. Je enden zien er mooi uit. Ze hebben wel wat Noord-Frans Leuk idee zo`n restaurant. Wat betalen ze per eend?
  2. Inderdaad niet aanbieden dan krijgen ze de gewoonte niet. Aan de andere kant..moet een eend niet ook wat groen eten? Als hij/zij in een ruimte is zonder zal het niet aanbieden niet gaan lukken. Misschien iets aanbieden dat niet in je tuin staat. Mijn eend broed nog steeds op 17 eieren..nog een dag of twee/drie...
  3. Ze zijn hier vast al wel eens voorbij gekomen. Ik zocht op rode kevers maar misschien zijn het wantsen?
  4. En jij maar denken dat je lekkere grote peperplanten had
  5. Is het niet een knautia? De foto is niet erg scherp dus ik zie het niet zo goed, maar het bloemetje doet me in ieder geval aan een van de gekleurde knautia`s denken.
  6. Ja grappenmakers (sorry, jullie zijn vast heel serieus hierin) dat zou ik kunnen doen ware het niet dat ik in die dagen amper tijd heb ivm het feest. Ik waardeer jullie hulp heel erg en probeer nu in ieder geval het ww van mijn wifi te veranderen. Dat levert weer heel wat nw pagina`s tekst op om te lezen en ik leer er vast ook heel veel van.
  7. Dank je wel, ze verdiend aandacht omdat ze zulke mooie dingen maakt. Bijvoorbeeld haar vrouwenportretten met o.a. Amy Winehouse en Adèle Bloemendaal... Ondertussen zijn we hard aan t werk voor deze "plant je kunst dag". De tuin wordt erg mooi. Grappig dat zo`n laat ingeplante tuin toch wat wordt..je hebt alleen je oogst later.
  8. Super, staat er goed op die poster . De Adeline die op de poster staat als mosaïst is een Amsterdamse kunstenares die prachtige mozaïek maakt..dit is haar website: http://www.adelinesmozaiek.nl/
  9. appelvrouw plaatste een topic in Groente
    Veel moeite heb ik niet om Borage te kweken, het komt vanzelf op in mijn tuin. De laatste jaren lijken de planten wat kleiner, misschien omdat het erg droog is steeds, of zou er een soort degeneratie ontstaan zoals je bij kolen e.d. kunt krijgen, nee toch? Ik was in Spanje en een vriend had net 5 borageplanten gekocht. Dat vond ik wat veel maar hij vertelde dat ze daar de stengels van de plant eten. Iemand dat ooit gedaan?
  10. Ocean Digital WR282CD..deze dus. Bevalt tot nu toe erg goed, nog geen gasten gehad die hun eigen lijstje er op af spelen. Met 25duizend zenders ook niet nodig, ik heb al enkele favorieten voor tijden het schoonmaken. Henk, je hebt wel gelijk dat ik iets moet doen ter bescherming van mijn eigen netwerk..ik vroeg me af, mijn gasten loggen in via de extension..kunnen ze dan ook bij mijn pc komen?
  11. Pompoenachtige..mmm harig nogal, ik twijfel over zo`n langwerpige flespompoen. Of butternut. Heeft hij al bloemen gegeven?Is de bloem oranje is het pompoen of sierpompoen.
  12. Heb je een link naar die topkok en zijn test toevallig?
  13. Joepie, super. Misschien kunnen wel een ruil verzinnen met iets wat ik heb,. Als het me lukt Lie zover te krijgen dat we om rijden niet gemakkelijk . Ik zal wel opschrijven welke soorten ik zou willen proeven.
  14. Over zo`n klein beetje zou ik me geen zorgen maken. De plant zuigt het wel op en daaraan kan je weer zien dat het tijd is te gieten ( ik heb pepers en zo in potten en geeft alleen water op de schotel.)
  15. OK..sterkte ermee. Op dit moment ontwikkelen zich hier ( of eigenlijk nog wel 150 km weg richting Straatsburg) dikke onweersbuien. Of ze hier komen weet ik niet en ook niet of ze België halen..bij mij is het water van de vorige bui al ruim verdwenen en staan er bloemen te verdorren bv. Ik heb wel een beekje in de tuin, maar de koeien drinken het restwater voor de beek bij ons komt ( is restwater van de dorpsvoorziening..en ik moet een tijdje wachten voordat ik weer twee gieters kan vullen met modderwater.
  16. Héééél erg langzaam. Ik trek ze al jaren ( 10..) uit de bedden in de moestuin. Meestal komt er een stukje, soms een hele lange wortel mee. Vroeger nam ik een schepje maar die moeite neem ik niet meer. Ik heb er veel en zo ook mijn dorpsgenoten. Groeit hier ook overal i d'ne weilanden enz. Ik neem het zoals ik gras nee..trek het eruit zodra ik het zie en tijd heb. Ze blijven wel een stuk kleiner nu dan vroeger, maar als je ze ff laat groeien gaan ze al snel alle kanten op.
  17. wow..7 rijtjes! Top. Ik hoop ze te kopen dit jaar.. de wortels, kan vast ergens in België. Hier een traytje boerenkool gezaaid en early purple sproutinkjes..
  18. Ja ik heb meestal een plant of 20..in 10/12 verschillende soorten. Dat vind ik al veel voor een tweepersoonshuishouden maar ik geef dan ook wel weg aan kids en buren. Verder ben ik dol op allerlei gerechten met pompoenen. En, als ik Halloweenpompoenen heb, snij ik op Halloween gezichten met de kinders uit het dorp. Ik rij een keer of 10/12 per jaar langs Eindhoven..daar is het niet ver vandaan toch? Bergeijk? Je hebt wat soorten die ik wel zou willen proeven om te kijken of ik die eens wil zetten..
  19. De radio is er ! Het is de Ocean geworden en hij doet het super..wow zoveel zenders...nu eens afwachten wat de gasten ervan vinden..
  20. Het was inderdaad een kort nachtje vannacht..Dus vanmorgen vroeg met mijn lekkere nieuwe langstelige hakschoffel de paden van de voormoestuin ontdaan van onkruid. Peultjes en gele bieten geoogst..de laatste van de keyhole. Lasagna 1 water gegeven. Worteltjes gewied. En nu koffie en ontbijt
  21. Mogen jullie wel je groente water geven? Ik dacht iets op te vangen over het gras..verboden het gazon te besproeien oid...
  22. Dat ziet er geweldig uit! Misschien dat ik in het najaar eens langsfiets als je ze geoogst heb..ga je ervan verkopen?
  23. Had ik laatst precies zo! Dat brood wilde er niet uit dus ik even een flinke ram om het aanrechtblad met de vorm. Hup, brood doormidden. De stukkies smaakten wel trouwens. Hier eindelijk geen asperges meer..21 juni stop. hèhè We eten nog wat peultjes, tuinbonen en courgettes. Morgen een broccolietje. Ik wacht met smart op tomaten en de eerste komkommers van mijn 5 planten. Sla is doorgeschoten. Wortels hebben regen nodig en kool is er nog niet en ook geen capucijners. Dus wees maar blij met jullie worteltjes
  24. Ga ik me er ook nog mee bemoeien: Volgens mijn bescheiden leeskwaliteiten gaf Bit een gewoon verduidelijkend antwoord. Het woord strippen is misschien wat ongelukkig vanwege het idee dat bij strippen alles uitgaat? Het is een beetje Bit{se) manier waarop hij schrijft maar die kennen we toch?Spreektaal.. Pas de problème. En nu allemaal ophouden en genieten van de kortste nacht!!
  25. appelvrouw reageerde op Jorieke123's topic in Kruiden
    Wat een mooi plantje! Ik gebruik het heel veel in een zadenmengsel voor brood., ik denk dat ik ook de zaden ga kopen voor volgend jaar.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.