bio-fee Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 Jeetje is dat nog steeds zo, dat er antibiotica aan konijnenvoer wordt toegevoegd vanwege coccidiose? Jaren geleden was dat inderdaad zo, het verbaast me dat die rommel kennelijk nog steeds verkocht wordt. Hoe zorg je ervoor dat je kippen niet aan het konijnenvoer komen? Ik ben eens wat verder rond gaan lezen en ik lees toch overal dat het afgeraden wordt om kippen en konijnen samen te houden, omdat de konijnen gestresst kunnen raken van de kippen, omdat ze elkaars voer beter niet kunnen eten (kippenvoer zou veel te eiwitrijk zijn voor konijnen) en omdat de kippen de konijnen lelijk kunnen verwonden. Maar ja, van jullie hoor ik dan weer positieve verhalen.Hmmm.... Ik ben ook wel benieuwd naar dat bloedluisverhaal eigenlijk. Hoe de konijnen er dan voor zouden zorgen dat de kippen er geen last van hebben. Quote
borderrose Geplaatst: 10 oktober 2013 Geplaatst: 10 oktober 2013 Ik heb helemaal geen slechte ervaringen met het samenhouden van de dieren; integendeel.Ze gaan heel leuk met elkaar om.Zo had ik een rammetje dat 's morgens de meisjes van stok haalde omdat ie kennelijk vond dat het niet gezellig was in de ren.... Andersom gingen ze dan wel samen met de kipen op stok als het erg koud was; kippen op stok, konijnen eronder.Verder heb ik er zebravinkjes bij in gehad en een duif, maar dus ook een weeseendje dat helemaal opgevoed is door de kippen en de eerste week sliep bij konijn Ilse, maar toen het door had dat de kippen in het hok gingen slapen ging ze mee het trapje op.Lachen hoor, ze deed zelfs pogingen om mee te kakelen als de kippen een ei hadden gelegd.Maar ook heel aandoenlijk hoe lief dieren met elkaar kunnen zijn. Eend heeft nu de vrijheid weer, zwemt op de Regge, maar als ik haar daar kom opzoeken en ik zie haar niet, dan roep ik even en dan komt ze. Quote
Eveline68 Geplaatst: 10 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2013 Neg nee neee niet in het konijnenvoer gellukig niet meer, nee in bepaalde kippenkorrels zit het verwerkt, daarom eten de kippen en konijnen apart. Maar de kippen zijn verwent willen liever gemend graan in plaats van korrels... Hie kom dat nu Quote
Eveline68 Geplaatst: 23 oktober 2013 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2013 Ja hoor vandaag was het weer zover, vanmorgen vroeg liep er weer een konijn door de straat eigennaar probeerde het te vangen en ik spreek dan vanmorgen 8:00 .Helaas zonder resultaat, rond 14:00 hoorde ik zoveel kabaal en zag een stuk of tien man, groot en klein met stokken achter dat arme beest aan gaan. Pffff ik de schuur in net gepakt, de straat op iedereen bij elkaar geroepen en verteld hoe ik dat doe zo ge zegt zo gedaan koste me 10 minuten whahaha en ik ben een konijntje rijker pffff vond het zo triest voor het beestje zit hier nu lekker in een hok word niet meer opgejaagt, volgens de eigenaar 4 maanden oud en een voedstertje dus ook nog goed in de gaten houden dat zij niet uit gaat dijen. Is een middelras wit met aan haar kop de tekening van een hollander alleen wildkleur ene kant compleet blauw oog andere kant tweekleuig bruin en blauw.Voerbak heeft zij ook gelijk gevonden, nu de waterfles mog. Pff was me het sagje wel althans voor het konijntje. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Iemand het onderwerp angora konijnen nog in het nieuws gevolgd de afgelopen dagen? Quote
Nynkef Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Niet bewust gezocht maar genoeg gehoord en gezien Quote
Gemma Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Ja, ik stuitte tijdens het zappen op een consumenten programma waarin dit wed besproken en filmpjes werden getoond...misselijk makend.. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Erny Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Afgrijselijke beeld van arme krijsende totaal in shock zijnde kaalgeplukte nijntje nog steeds voor ogen... hoor 'm ook nog... Blij dat ik nix van angorawol in huis heb... Quote
Eveline68 Geplaatst: 29 november 2013 Auteur Geplaatst: 29 november 2013 Afschuwelijk die beelden die kwamen via facebook voorbij, bah bah en nog eens bah. Dan mogen mijn konijnen van geluk spreken dat zij hier bij mij wonen. Quote
Gemma Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Dat mensen zo om kunnen gaan met dieren en dan ook nog de mensheid boven de dieren verheffen..-1 voor de mensheid.. ( maar dat geldt op vele fronten, niet alleen mbt de konijntjes..) Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Eveline68 Geplaatst: 29 november 2013 Auteur Geplaatst: 29 november 2013 (aangepast) Je heb helemaal gelijk Gemma. 1 december 2013 aangepast door Gast Quote
jootje Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Ook ik heb het gezien. Vond het echt gruwelijk. En nee, ik wil niet weten hoe uggs gemaakt worden. Zal ook vast iets gruwelijks zijn. Nou, die draag ik sowieso niet. Of ik iets van angora heb? Hmmm...heb vast wel een truitje waar het in verwerkt is, maar zou het uit mijn hoofd niet kunnen zeggen. Quote
borderrose Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Het is afschuwelijk; je bent een je leven niet waard als je een dier zoiets aan kunt doen......Heel triets, maar we willen ook niet weten wat ze met honden en katten doen om het vlees en de vachten zo 'goed' mogelijk tot hun recht te laten komen.Boycotten die landen waar dit soort dingen gebeuren!!! Quote
bio-fee Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Even een vraagje hoor, voor diegenen die hier zo schande van spreken.Eten jullie vlees uit de Nederlandse bio-industrie?Of zouden we een land als Nederland ook moeten boycotten vanwege de schandalige manier waarop er met dieren in de vleesindustrie wordt omgegaan? Quote
borderrose Geplaatst: 29 november 2013 Geplaatst: 29 november 2013 Van mij mag het hoor; vlees eten is geen must en ik eet het dan ook vrijwel niet. Hoewel ik het niet met elkaar vind te vergelijken met de honden en katten, konijnen en wie weet wat nog meer waar het nuu over gaat. Quote
jootje Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Volgens mij ging dit over angora konijnen,en de wrede manier waarop hun vacht verwijderd word en niet over vlees uit de Nederlandse bio- industrie. Als we dat er bij gaan halen volgt hier een oeverloze discussie, welke niks meer met het topic angora konijnen te maken heeft. Quote
Eveline68 Geplaatst: 30 november 2013 Auteur Geplaatst: 30 november 2013 (aangepast) gedeeltelijke tekst verwijdert Zo als het weer niet kouder word, zullen de konijnen waarschijnlijk nog eenmaal geknipt worden, de zakken beginnen zich al goed te vullen, dit betekend dat ik het volgend jaar kan gaan verwerken.Maar ben er nog niet over uit met welke andere wol soort ik het wil gaan mengen, wol van het schaap of wol van de alpaca. Denk zelf de alpaca dat word dan super zacht. En zal het wol van het schaap worden dan is de vraag welke wol van welk schapen soort ik weer ga gebruiken. Alles kan natuurlijk.Dan word het ook nog experimenteren met kleurbadjes, want ik heb 2 gele en 1 zwart angora, en die zwarte angora kan gekleurd worden met bv blauwe tinten wat heel mooi kan worden. De gele angora hou ik bij bruine tinten om warme kleuren te verkrijgen.Vroeger deden we ook altijd wol verven, mijn moeder kan helaas haar aantekeningen niet meer vinden, spijtig want alles was op basis van planten. 1 december 2013 aangepast door Gast Quote
bio-fee Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Het ging inderdaad over angorakonijnen ja, maar ik lees reacties als: boycotten die landen die dat doen, -1 voor de mensheid, wat voor soort mensen doen dit.Dan denk ik: als je dit zo hard veroordeelt (wat ik op zich terecht vind!!!), wat doe je dan zélf om dierenleed in jouw eigen omgeving te voorkomen? Ben je je er wel van bewust hoeveel dierenleed er achter de karbonaadjes zit, die mogelijk vanavond op je bord liggen?Het is heel makkelijk om naar verre landen en vreemde mensen te wijzen en te zeggen: zij doen het fout. Terwijl er hier in Nederland ook zat fout gaat, en heel veel Nederlanders daar ook gewoon aan mee werken omdat ze hun ogen ervoor sluiten en hun gedrag er niet op aanpassen... Quote
borderrose Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Ik was op mijn veertiende lid van 'wakker dier' en greenpeace en eet ook vanaf die tijd al vrijwel geen vlees, wel vis, die we zelf vangen in Denemarken...ben nu bijna 51....zegt dat genoeg over mijn uitspraken? Ik heb geen moeite met een agoratrui, maar dan eentje die gegarandeerd afkomstiog is van geschoren of geknipte konijnen. Quote
Eveline68 Geplaatst: 30 november 2013 Auteur Geplaatst: 30 november 2013 Ik eet ook geen vis vind het helmaal niet lekker brrrr krijg al de rillen van een haring bah bah Quote
Jorg Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Laten we inderdaad niet te ver uitwijken naar de bio-industrie, maar terugkeren naar het onderwerp (angora konijnen, hobbymatig al dan niet voor hun wol). Quote
Eveline68 Geplaatst: 30 november 2013 Auteur Geplaatst: 30 november 2013 Ok roep u maar, ben op zoek naar planten of plantendelen die wol een blauwe kleur geven of blauwe gloed.Dacht zelf aan rode kool, als het kookwater bij koud kom word het blauw iemand hier ervaring mee. En de kleur groen, ja en dan denk je stop er gewoon groene plantendelen in dat werk dus niet althans niet bij alle plantendelen, meestal komen er gele tot bruine tinten uit.Ik moet dus weer helemaal van onder af gaan beginnen, en alles is welkom.Zo kan ik weer een nieuwe lijst maken. Quote
Gemma Geplaatst: 30 november 2013 Geplaatst: 30 november 2013 Even een vraagje hoor, voor diegenen die hier zo schande van spreken.Eten jullie vlees uit de Nederlandse bio-industrie?Of zouden we een land als Nederland ook moeten boycotten vanwege de schandalige manier waarop er met dieren in de vleesindustrie wordt omgegaan? Nee, dat eet ik niet.Omdat ik er principieel op tegen ben dat er zo met dieren wordt omgesprongen.Ik eet wel vlees, maar ik weet waar het vandaan komt en dat het een goed leven gehad heeft. ( lang genoeg, niet vlug vlug opgekweekt, en een mooi goed leven met kwalitatief goed voer, en veel zorg en aandacht en GEEN antibiotica!! )Ook eten wij niet elke dag vlees, pakweg 3x per week ongeveer.Nederland boycotten, goed idee, maar op welke manier??Ik vind wel dat er iets aan gedaan moet worden, maar hoe?? ik zou niet weten.Vandaar dat ik het op deze manier doe.( en dat geld ook voor kleding etc geen kinderarbeid (voor zover ik daar inzicht in heb kunnen krijgen ) en dieren en ander mensen leed )Ik probeer zo bewust mogelijk te leven, en vind dat eigenlijk iedereen dat zou moeten doen.We laten deze aarde wel na voor tal van generaties na ons, dat moet ook leefbaar blijven. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
malouis Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Nederland boycotten? Niet verstandig, tenzij je helemaal geen vlees eet. In de meeste andere landen hebben de dieren het nog veel slechter. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 december 2013 Geplaatst: 1 december 2013 Zoals Jorg al zei: kunnen we weer terug naar Angora konijnen? De rest kan naar de babbeltuin of naar een nieuw topic. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.