Geplaatst: 19 september 201312 j échte mannu boenen met Jif...(of Sif of wat de marketinglui nu weer bedacht hebben.. )
Geplaatst: 19 september 201312 j Vooraf insmeren doe ik al... helpt even... niet lang... geen zin om de hele tijd te blijven smeren...
Geplaatst: 19 september 201312 j échte mannu boenen met Jif...(of Sif of wat de marketinglui nu weer bedacht hebben.. ) Tja. Hier geen échte man dus Handschoenen draag ik nu graag ( had ik vroeger echt de pesthekel aan ), en wel van het soort 'erg goedkoop' maar perfect soortje. Heb die begin dit jaar bij de hoveniers gevonden ( die kopen dat ook voor me ) 1.20 per paar. Als ik er aan denk maak ik van de week een foto. Echte aanraders. Sluiten strak aan rond mijn handen en vingers. Je houdt goed gevoel over wat je doet. Nat worden is wel wat lastig maar ze drogen snel ( ik draag op een dag een 5 paar ongeveer, de anderen hangen ondertussen in de boom te drogen ) Doe ongeveer 3 maanden met die 5 paar.Ze slijten bij de vingertoppen. Moet ik vaker mijn nagels knippen.
Geplaatst: 19 september 201312 j @ Bit, ik geef je de handschoen! Met handschoenen werken kun je leren. Ik heb het me aangeleerd en kan niet meer zonder. Ik gebruik al jaren dezebijna dagelijks en ik doe er zo een half jaar mee. Ik houd mijn handen nu eenmaal graag schoon, probeer ruwe handen, met humus gevulde kloven en verse stalmest onder de nagels te vermijden. IJdel? Ja. So what? Hoewel... als ik ze een keer vergeet ga ik ook net zo vrolijk de aarde met mijn blote handen te lijf en dan kunnen ze nog aardig smerig worden.
Geplaatst: 19 september 201312 j Auteur Ach ik heb ook geen probleem met lekkere zwarte handen, maar ik vind het ook wel fijn om nagels over te houden, die zijn zo handig in gebruik (bij klussen en het openen van verpakkingen en het oppakken van dunne papiertjes en noem maar op). Ik ga ook maar eens handschoenen proberen dus!
Geplaatst: 20 september 201312 j Wat doen jullie dan toch in de tuin, dat jullie nagels ervan kapot gaan?Ik werk altijd met blote handen maar mijn nagels worden hooguit zwart. Even borstelen, nagelvijltje eronderdoor en klaar is Klara.
Geplaatst: 20 september 201312 j Auteur gewoon, in de aarde wroeten. Misschien heb jij zandgrond of wroet je minder?
Geplaatst: 20 september 201312 j Ik wroet wel, maar ik heb inderdaad zandgrond.Weer een reden om daar erg blij mee te zijn!
Geplaatst: 20 september 201312 j Bovenstaande foto is eigenlijk het enigste wat ik extra gebruik in de tuin Zijn erg dun dus voel alles nog steeds goed. Ok, ik tuinier dan ook alleen in de achtertuin.. Waar niet heel veel open aarde is om vies van te worden. En als ik veel op m'n knieen moet zitten.. Dan pak ik wel een oudere broek, net zoals als ik wel veel in de aarde moet: dan even oudere schoenen aan doen. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 22 september 201312 j (Het moet niet gekker worden...) Die bril past daar totaal niet bij, sorry voor het commentaar, maar had dat geen roze bril moeten zijn?
Geplaatst: 22 september 201312 j Huub jij moet door een rose bril kijken ,anders snap je het niet. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 22 september 201312 j Ha....lijkt me geweldig als er in de tuin naast mij zo'n roze konijn staat te spitten!
Geplaatst: 25 september 201312 j Ouwe spijkerbroek en oud T-shirt of sweatshirt. Als ik ga spitten meestal ook een overall en als ik een "prutklus" tre doen heb of het net geregend heeft een paar laarzen. En als de zon flink schijnt een pet op mijn hoofd.
Geplaatst: 27 september 201312 j leuk topic Ik heb bij regenof nat weer aan mijn regenelaarzen en een oude broek en vest bij mooi weer slippers kortebroek en topje zijn mijn voeten ook weer gescubt een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook
Geplaatst: 29 september 201312 j bij mooi weer slippers kortebroek en topje kijk, daar krijg ik het nou warm van... (dat mooie weer )
Geplaatst: 15 november 201312 j Ik heb een grote teen met gebruiksaanwijzing: zo weinig mogelijk druk erop en het gewricht ontzien. De teen is gekneusd geraakt in juni, maar wordt steeds weer dik en pijnlijk bij bewegen. Ik zoek dus schoeisel voor tuinieren, bijvoorbeeld klompen, hout of leer, die veel steun bij de wreef hebben, en er geen druk op de tenen komt, omdat ze een starre vorm en onbeweeglijke neus hebben. Iemand een idee wat voor klompen?
Geplaatst: 15 november 201312 j De echte ouderwetse Eventueel nog met extra leren bandjeJaren geleden met 2 gebroken tenen kon ik er ook redelijk mee lopenEn mocht je er dan alsnog moeite mee hebben kan je hem intapen aan de teen ernaast met leukoplast En dan moet het met die klompen wel lukken Edit:Misschien wil het met die halve leren van de Gevavi ook welIk weet niet hoe breed je voeten zijn maar probeer anders een vrouwenklompDie zijn strakker op de wreef Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 15 november 201312 j Meestal ga ik even snel langs de tuin en heb ik mijn gewone kleren aan. Maar als ik echt iets wil gaan doen dan doe ik meestal laarzen en trainingsbroek aan, en een ouder t-shirt of jas. "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/118-seizoen-bobs-tuintje/
Geplaatst: 15 november 201312 j Ik loop altijd op mijn crocs door de tuin te banjeren is dat miss iets voor je huub, zijn ook breed bij de tenen.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.