Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Omgekeerde volgorde!

Dahlia

Recommended Posts

Ik kom gewoon eerst naar de Moestuinforumdag en besluit daarna pas lid te worden

Ik ben Tineke, de vrouw van forummer Zoop. We hebben een rijtjeshuis met een rijtjesachtertuin, maar op dat kleine stukje grond kunnen we toch leuk wat groentes en kruiden verbouwen. Dit jaar hadden we bijvoorbeeld bijzonder lekkere spekbonen, sla, radijs, tijm, krulpeterselie en héél véél salie in de vierkantemeterbak. Ook hadden we een stuk of zes potten met tomatenplanten, waar we toch wel wat kilo's lekkere kleine tomaatjes van afgehaald hebben.

We wonen hier samen met poes Dumpie. Zij interesseert zich niet zo voor groenten verbouwen en houdt er vooral van om het siergras uit de tuin op te eten.

We zijn pas twee jaar bezig met proberen wat groenten te verbouwen, maar tot nu toe is het enorm leuk. Dat je tijdens het eten koken nog snel de achtertuin in holt om verse kruiden te plukken enzo

Behalve bezig zijn in de tuin vind ik het ook leuk om te koken, te gamen, te dansen en te lezen.

Van de moestuinforumdag hebben we wat zaadjes meegekregen, dus dat belooft wat voor volgend jaar. Bedankt allemaal!

Tot forums!

Broccoli55621379795570.jpg

Onze eerste broccoli!

Dumpie-tuin67401379795576.jpg

Dumpie's favoriete plekje deze zomer: tussen de lavendel en de rozemarijn

Hallo Tineke, welkom ook van mij!

Jullie kat heeft inderdaad een prachtig plekje uitgezocht. Zowel fotogeniek als waarschijnlijk goed tegen de pikbeestjes...

Heerlijk hè, gewoon even wat pakken en verder gaan met eten koken?! Onze achtertuin is behalve "voor de katten" helaas ook te koud om er echt iets leuks neer te zetten. We hebben namelijk een grote eik naast het huis, die precies zo staat, dat hij een belangrijk deel van de zon wegneemt. Kruiden willen er niet groeien, nou ja, citroenmelisse doet een poging, maar de rest heeft het opgegeven. Ik heb lang niet geweten wat het was, tot ik hier een en ander las. Best handig, zo'n forum

Veel plezier!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.