Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Quizvraagje , Wie kent deze appel ;-)

powerlite

Recommended Posts

Hmmmm.... dat is toch die waar je zo veel moes van kunt maken!?

Heee. Nu staat er in eens een foto bij, net nog niet, met daarop een lief lachend Willem Tell meisje. Zou zij ook Bellefleur heten?

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Zo groot en plat en rood, kan een goudreinet zijn, maar dat iets gestreepte doet mij toch ook naar Bellefleur neigen.

Mijn James Grieve is ook zo rood en iets gestreept, maar lang zo plat en zwaar niet ( mijn zwaarste is 370gr, net gewogen ). Rubinola is nooit zo plat dacht ik ?

Tijdens een snoeicursus vertelde de leraart dat jij voor de grap bij mensen wel eens een ent van een appelras dat zeer grote appels opleverde plaatste. Ik ben de naam van het ras vergeten, maar ik vermoed dat het dit soort appels was dat Willem Tell gebruikte

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Heb echt geen verstand van appelsoorten... maar een beetje meeraden is natuurlijk altijd leuk...

Appelboom die bij ons staat is een Jacques Lebel... deze lijkt er een beetje op als je de Lebel van z'n rode kant zou bekijken. En is ook een behoorlijk grote appel... alleen nu nog niet echt oogstrijp... Das mijn gokje.

Ha, ha...Bit. Dat maaien kun je nog door een machine laten doen. Volgens mij heeft Powerlite momenteel voor niets anders tijd dan plukken. Zoveel fruit dat die heeft.

En dan daar boven in die bomen voor ons quiz-vraagjes bedenken! Hoop trouwens dat ie jam lust! Wat moet je anders met al dat fruit?

Nog niemand heeft het juist geraden. Maar ik geef toe het is een moeilijke.

Vandaag tip 1 : het is een een ras afkomstig uit engeland.

@persica , bit , de rubinola is inderdaad hoger , hij is bijna rijp , ik zal er deze week eens een fotoke van trekken.

@weknow , de moes komt al langs mijn oren uit Wat ik met al het fruit doe ? veel weggeven , en binnen een week of 2 ga ik 200kg appelen laten persen tot sap. Jam is idd ook een mogelijkheid , mijn moeder ging dat ook eens doen dit jaar. bellefleur zou idd een mooie naam geweest zijn , maar ze noemt Emmelie.

@bit : ik heb een vrouw die maait , dat is dus geen enkel probleem. Ze heeft vorig weekend gemaaid , en ze heeft de grasopvangbak 25 keer moeten ledigen. heb ooit eens gekeken voor zo robot maaierke , maar ik had er 4 nodig om alles gemaaid te krijgen.

@geedee , nog niets , maar je kunt de eer nog winnen

Deze gek hier heeft 100-en foto's zitten vergelijken (terwijl hij droomde van een hele lange appelhaag) en er 3 gevonden die het zouden kunnen zijn.

Denk niet dat ik er enig verstand van heb!

In volgorde van waarschijnlijkheid:

- Chivers Delight

- Beaty of Hampshire

- Lobo

Hoop dat de hoofdprijs is: een rondleiding door Powerlite's tuinen met kleine appelproeverij. (Mag ook compote of moes zijn).

(Misschien wil Sugar ook wel een quiz met prijs bedenken?) Gna, gna, gna

Sugar heeft lang niet zoveel appelrassen aangeplant als powerlite hoor.

De tuin van sugar zal wel open staan voor bezoek volgend jaar tijdens de Velt opentuindagen van 2014 (https://fruitberg.wordpress.com/2013/08/18/klaar-2/).

Maar als je geïnteresseerd ben kan dat ook op andere momenten.

Blog over mijn (Fruit)tuin : NIEUW ADRES http://Fruitberg.wordpress.com

Kijk ook eens op mijn fotosite : http://supermasj.zenfolio.com

Sugar schreef:

Sugar heeft lang niet zoveel appelrassen aangeplant als powerlite hoor.

Dat kan wel zijn, maar Sugar heeft heel veel bessen, frambozen, bramen, druiven en nog van alles! Hier wordt zijn website geregeld en likkebaardend bezocht en gelezen.

Die Velt-open tuin dagen is misschien een goed idee! Was verleden jaar bij de kruisbessen in Zomergem. Hou je uitnodiging graag in gedachten!!

Gossie, leuk hoor al die engelse rassen opzoeken op google images Ik zie de uitkomst wel verschijnen uiteindelijk.

En een rondleiding lijkt me wel wat

En dat 27 bakken legen, is dat beleid ? ( ga ik een beetje vanuit ) Ter verarming van de weide ? Heeft dat al een beetje effect >?

Wat een goeie is om de groenproductie van zo'n weide echt substantieel te verlagen ? : gewoon nu of in vroege voorjaar rhinanthus minor of major ( soort afhankelijk van je grondsoort ( zuurgraad )) inzaaien door het gras heen. Het is een halfparasiet die op de wortels van het gras leeft. Echt . Scheelt binnen 2 jaar tussen 30 en 40% grasopbrengst. En je hebt er een mooi bloeiende weide van ook nog eens ( en bijenplant )