Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Welke vriezer

appelvrouw

Recommended Posts

ik twijfelde bij welk topic ik dit neer zou zetten, maar vind eigenlijk dat deze vraag hier thuishoort..goed kunnen invriezen is voor veel van ons een must.Mijn doodskistvriezer van 500 liter is tussen de 15 en de 20 jaar oud. Ik wil hem deze winter vervangen, om zeker te zijn van een continuïteit. Nu heb ik dus die grote bak, maar dat vind ik, ondanks het feit dat ik ingevroren spul opberg in verschillende supermarkttassen( van die zware van een euro of meer) toch erg onhandig.

Dus:

Welke vriezer hebben jullie, hoe groot is hij, is hij met lades of is het een grote bak, extra snelvriesvak, energiezuinigheid, wat zijn de voor en nadelen van jullie vriezer...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

ik heb een redelijk grote Liebherr vries kist in de schuur staan, maar die zit voor 95% vol met het vlees voor de honden. Verder nog wat brood en een paar bakjes soep.

Ik denk dat een ladenkast makkelijker is voor ingevroren/in te vriezen moestuin pakketjes.

Ik heb de Bauknecht van mijn ouders sinds bijna een jaar. (Hij komt tot net boven mn schouders.)

3 sterren qua energiezuinigheid heeft ie.

2 snelvriesvakken bovenin, en natuurlijk de bijbehorende snelvriesstand, heel erg handig!

En nog 4 laden erbij (de onderste is een halve).

De laden vind ik heel erg handig, veel overzichtelijker allemaal. Beter in te delen.

Maar denk dat deze een slagje kleiner is dan wat jij nodig hebt.

Wij hebben een Liebherr, ik geloof 180 liter maar weet dat niet zeker. Hij i AAAAAAAAAAAA+ dus echt zuinig Blijft bij stroomuitval minimaal 3 dagen op temperatuur. Het is zo'n kist met deksel dus wel erg zoeken naar je bakjes als je niet zo netjes bent met opstapelen (zoals Piro) maar wel echt een heerlijk ding.

Oja... stroomuitval.... iets vergeten:

Hij heeft bovenin twee hele grote (uitneembare dus ook handig om zomer's in koelboxen te gebruiken) koelelementen (koelaccu's) liggen om de boel op temperatuur te houden bij stroomuitval.

En toen de gebruiksaanwijzing er maar eens bijgepakt om het type nummer op te sporen... Niet te vinden dus...

Maar wel net geleerd dat de laden er dus ook nog weer uit kunnen zodat je nóg meer ruimte kan creeëren.

Edited by Guest

hier een wat kleinere liebherr A+++, echt heel zunig, 104 l met 4 laden, met xtra koelelementen

is genoeg voor twee plus veel mee-eters

makkelijk schoonmaken twee keer per jaar, er zijn ook grotere A+++ van LH als je dat nodig vindt

hier ook opzoek naar een vriezer. twijfel nog tussen een kast of een kist.

in de keuken hebben we een koel/vries combi met 3 laden. verder nog een inbouwvriezer die bij de woning zat inbegrepen, werkt prima maar vreet stroom dus deze staat uitgeschakeld.

ik nijg nu naar een extra vrieskist in de schuur ipv de stroomvreter. vooral omdat een kist meestal zuiniger en goedkoper zijn(zie ook: verschil A++ vrieskist en vrieskast). bij openen van een vrieskist blijft de kou in de kist terwijl de kou bij een kast eruit stroomt. koude lucht is immers zwaarder dan warme lucht.

Dank je wel voor de link Loes, daar ga ik even lezen. Het is inderdaad zo dat een kist minder energie neemt..maar het zoeken in dat ding vind ik ook wel erg irritant. Het handigst lijkt me dat je de laden snel kunt uitnemen, zodat je even kunt zoeken zonder de deur open te laten staan.

Enkele Liebherren bekeken..sjonge wat zijn de vriezers eigenlijk duur!

ik heb 3 vrieslades in de keuken. die lades til ik er echt niet even snel uit als ze vol zitten. (nou heb ik ook kippekracht, maar dan nog)

bij mijn ouders hadden we altijd dozen in de vrieskist staan, dat sorteerde prima.

dat kan met een lade dan ook niet want die is net zo zwaar. dus de lade uitnemen , deur dicht en even zoeken is er niet bij.

dan moet de deur moet open blijven totdat je hebt gevonden wat je zocht. nu is dat met lades wel overzichtelijker, vooral met kleine dingen.

Edited by Guest

Ik heb vorig jaar een Liebherr type GN3023 gekocht nadat de oude diepvrieskast het had begeven. Het ding heeft 7 laden met een totale inhoud van 261 liter . Daarnaast heb ik nog een kleine Zanussi in gebruik maar die draait maar enkele maanden per jaar als de Liebherr helemaal vol zit.

De Liebherr is mijn eerste kast met een no-frost systeem . Moest ik vroeger mijn kast twee keer per jaar ontdooien om teveel gevormd ijs te verwijderen , nu hoeft dat niet meer omdat er door dit systeem geen ijsvorming meer optreedt. Als je een nieuwe kast wil kopen dan is zo'n no-frost systeem een echte aanrader

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

@Loes: Dat schijnt volgens de gebruiksaanwijzing bij die van mij juist wel te kunnen, zoals ik dus vanavond ontdekte.

het kan ook wel. maar een propvolle lade is voor mij veel te zwaar

edit, nu ben ik wat betreft tilkracht misschien niet echt een goed voorbeeld.

Dank je wel voor de link Loes, daar ga ik even lezen. Het is inderdaad zo dat een kist minder energie neemt..maar het zoeken in dat ding vind ik ook wel erg irritant. Het handigst lijkt me dat je de laden snel kunt uitnemen, zodat je even kunt zoeken zonder de deur open te laten staan.

Enkele Liebherren bekeken..sjonge wat zijn de vriezers eigenlijk duur!

Wij hebben onze Liebherr hier gekocht, ze verkopen daar ook nieuwe apparaten met een klein krasje of deukje en hierdoor een heel stuk goedkoper. Wij hebben er 1 met een deukje in de achterkant gekocht en een krasje aan de zijkant. Je krijgt alsnog 2 jaar garantie op het apparaat, het gaat puur om schoonheidsfoutjes.

http://www.talenwitgoed.nl/

Wij hebben een Liebherr, ik geloof 180 liter maar weet dat niet zeker. Hij i AAAAAAAAAAAA+ dus echt zuinig Blijft bij stroomuitval minimaal 3 dagen op temperatuur.

Weet je zeker dat je maar 180 liter hebt? Lijkt me zo weinig...

Ik heb dezelfde die Frans heeft en je kunt alles makkelijk vinden hij is erg zuinig en makkelijk schoon te houden er zit een speciaal vak in voor? en hij neemt minder plek in dan een vrieskist maar:

als hij iets te lang open staat begint hij te piepen (werkt bij mij op mijn zenuwen) als je hem dan dicht doet gaat hij even niet meer open tot hij weer op temperatuur is. Er zitten knopjes op voor van alles en nog wat???

En er kan minder in dan in een goed ingepakte kist.

Ik zou geen vrieskist meer willen maar waarom moeten ze die dingen zo moeilijk maken ik wil gewoon een deurtje dat open en dicht gaat en dat hij vriest.

We hebben de grootste Liebherr die vorig jaar te krijgen was 350 liter staat mij bij. Met lades, en hij kan flink koud.

Het kreng piept alleen als hij net iets te lang open staat. Ik weet ook wel dat dat niet goed is, maar met irritante piepjes zoek ik niet sneller hoor

Gelukkig heb ik de knop gevonden waarmee je de piep uit zet.

We stoppen er vooral vlees in, als er weer eens een varken en een lammetje in stukjes zijn gemaakt ( )

Dan moet er veel in 1 keer in, en dat geeft qua vriezen geen problemen. Je zet hem dan op de super-vries-stand, en dan is alles zo bevroren.

Wel (nog?) een nadeel: het ding is hoger dan ik... dus ik kan niet goed bij de bovenste 2 lades Maar daar hebben ze krukjes voor uitgevonden.

• 3 months later...

De nieuwe vriezer is aangekomen. Het is ook een Liebherr geworden..een van 390 liter, een kist. Voornamelijk een Liebherr omdat de energiekosten lager zijn en omdat hij een 72 uur zonder elektriciteits-garantie geeft..handig als je vaak weg bent zoals wij.

Dank jullie voor jullie adv®iezen...