Geplaatst: 6 november 201312 j Vandaag is het Dankdag voor gewas en arbeid.De Heere God heeft ons een mooi moestuinseizoen gegeven.Het is niet 'gewoon' dat alles zomaar groeit en bloeit.Het komt uit Zijn Vaderlijke hand.
Geplaatst: 6 november 201312 j Brrrrrrrr... koude rillingen krijg ik van dit soort uitspraken.... en meer zal ik er niet over zeggen.
Geplaatst: 6 november 201312 j moedertje aarde liet ons genieten van haar alter-ego moedertje natuur en wij mochten zaaien en oogsten dankzij het werk van wind, zon, regen en......onszelf! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 6 november 201312 j Niet iedereen denkt er zo over, dat is duidelijk. Wij zijn vanmorgen ook naar de kerk geweest, en dat gaf mij genoeg energie om, ondanks het slechte weer, de tuin weer in orde te brengen voor een volgend, hopelijk schitterend seizoen. En Erny, jammer van die koude rillingen, het is niet eng hoor.. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 6 november 201312 j Oeh... ik hou me al zo in... Laat ik maar niet uit de doeken gaan doen waarom ik het allemaal wél errug eng vindt... Weet dat Marijke het goed bedoelt hoor, daar niet van.
Geplaatst: 6 november 201312 j Dankdag voor de gewassen.. En dankdag voor de arbeid.. Of ik het onkruid weghalen nou zo leuk vond.. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 6 november 201312 j ik snap erny wel hoor....... stel dat ik hier binnen dit kader allah of boeddha zou danken, jehova......of in het kader van zaai en oogstdag ene monsato.....bayer en anderezouden de reacties..........denk ik heb best respect voor de denk en gevoelswereld voor gelovigen.....ben zelfs katholiek gedoopt, maar of dit iets is wat je hier zo concreet moet belijden......... denk dat ik de zwarte piet maar inzet hier! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 6 november 201312 j 't was inderdaad een mooi seizoen!En Greetje ik denk dat als jij in dit kader iemand anders zou willen bedanken, dat daar ook best ruimte voor zou zijn..
Geplaatst: 6 november 201312 j Greetje, . Het is typisch Nederlands denk ik niet met je geloof te koop te lopen Je wordt er gemakkelijk op af gezeken , jammer. Laat iedereen geloof beleven zoals hij zij wilIk denk dat we er niet genoeg bij stil staan dat eten niet alleen een kwestie is van heel hard werken ,investeren, maar ook je gezonde verstand gebruikenen ik denk ook wel dat we daar voor wel een handje geholpen worden van bovenaf.Sorry ik had er absoluut aan gedacht vandaag .
Geplaatst: 6 november 201312 j Ach, ik denk dat we hier niet zo zwaar aan moeten tillen. Greetje noemt Monsanto. Net als dat voor ons werkelijkheid is, is God dat voor christenen. Vandaag vieren we dankdag, en dat heeft heel specifiek te maken met inderdaad gewas, oftewel ook de moestuin. Prima onderwerp voor de Babbeltuin toch? Ik baal er een beetje van dat het gelijk het labeltje 'eng' krijgt. Ik hoop niet dat ík nu eng gevonden word. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 6 november 201312 j Ik geloof niet echt in een God, maar vind het zeker niet eng. Mijn schoonmoeder was gelovig....zij had een pittig en hard leven, en zij had het echt niet gered zonder haar geloof. Dat zijn haar woorden, en ik ben er van overtuigd dat dat waar is. Iedereen lekker doen waar zij zich goed bij voelen! Fijne avond allemaal!
Geplaatst: 6 november 201312 j Mijn kinderen zijn naar de vrije school geweest in hun jonge jaren en daar vierden we de jaarfeesten; een mooi voorbeeld van hoe verschillende religies en tradities van uit het heidendom samen kunnen gaan. Ik ben geen aanhanger van een bepaald geloof, maar heb wel respect voor wat wij noemen; Moeder aarde.
Geplaatst: 6 november 201312 j Dankdag voor gewas en oogst prima!!IK dank vandaag al mijn voormoederen die hard gewerkt hebben om mooie zaden te ontwikkelen waardoor we geen verzamelaars zijn gebleven maar zaaiers zijn geworden. Al die vrouwen uit de oertijd die met veel geduld steeds maar weer geproefd hebben of kruiden/wortels/bessen eetbaar waren en die kennis hebben doorgegeven. Alles wat wij nu voor gewoon aannemen: naar de winkel gaan met de vraag: ik wil een paarse kerstomaat die kort bloeit en tegen schimmel kan..het echte werk daarvoor is niet door Monsanto`s of Hogere macht gedaan, maar door generaties en generaties en generaties vrouwen die hun kennis bleven uitbreiden en doorgeven...dank Grootmoeders We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 november 201312 j Hmmm... Appelvrouw, de grootvaders komen er nu wel een beetje bekaaid vanaf.. Waren dat niet de sterke mannen die de tuin jaar na jaar om hebben gespit Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 6 november 201312 j Auteur Wat een uiteenlopende reacties!Ik stond er echt van te kijken. Dankdag is in ieder geval voor ons, als gezin, een echte feestdag geweest.En nu...dankbaar plannen maken voor het volgende moestuinseizoen. Dit item heeft in ieder geval een hoop mensen aan het denken gezet
Geplaatst: 6 november 201312 j Brrrrrrrr... koude rillingen krijg ik van dit soort uitspraken.... en meer zal ik er niet over zeggen. copy that! Edit: appelvrouw, mooi gezegd! Daar bedank ik jou dan voor vandaag ^_^
Geplaatst: 6 november 201312 j Hmmm... Appelvrouw, de grootvaders komen er nu wel een beetje bekaaid vanaf.. Waren dat niet de sterke mannen die de tuin jaar na jaar om hebben gespit Die Grootvader zaten toch in die tijd achter de oerzwijnen aan ? En als ze al iets met kruiden/groente/fruit deden was dat volgens mij om te kijken of ze te fermenteren waren..tot een lekker drankje..waarvoor dank Grootvaders We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 november 201312 j Oh, ging dat zo.. Ik dacht meer dat het vroeger zo was: (Bron: Nieuw Letterkundig Magazijn)In de drie andere merken met het motto ‘Labore et Vigiliantia’ is de vrouw zittend afgebeeld, lezend in een boek terwijl ze zichzelf bijlicht met een olielamp. Ook hier rust een van haar voeten op een rechthoekige steen. In plaats van een kraanvogel vergezelt haar nu een haan. Labor is hier verbeeld door een man die tegenover de studieuze Vigilantia aan het spitten is. Groet, Geert-Jan
Geplaatst: 6 november 201312 j Wel lief, volgens mij leest ze de werkende man voor We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 november 201312 j Lief?? Volgens mij is ze gewoon alle klusjes aan het opnoemen die de man nog moet uitvoeren > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 6 november 201312 j je hebt het al vroeg door Dennis..zo werkt het!!(En ik zie dat het goed is... ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 november 201312 j whahhaha Dennis. Inderdaad. Of ze leest in de bijbel natuurlijk ( no offence ) Sorry. Is een grapje hoor Nee, hier geen groot gelover. Ik heb toch altijd een beetje het gevoel dat God ergens wat weeffoutjes in de software van het programmaatje 'life' heeft laten zitten. Hij had "de vrouw" toch best ietsje anders mogen progammeren. Wat handiger bijvoorbeeld. Minder angstig ook. Sterker natuurlijk ( ga lekker zelf spitten en maaien in plaats van al dat getuttel met die zaailingen ) Héérlijk. Even lucht geven aan mijn anti tuttebellen gevoelens en dat op dank-dag.Dank U wel.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.