Stan Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 Op 6 januari schreef de wedstrijdleider al :Goed, jullie zijn allen alvast gedisqualifizeerd wegens vrouwderende pleegprijerijen. dus deze vraag (dit schreef ene STAN op 17 November 2013!!!!!!!! dus vraagje aan de wedstrijdleiding om stan van de deelnemerslijst te halen! ) is totaal overbodig . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
greetje Geplaatst: 9 januari 2014 Geplaatst: 9 januari 2014 ja stan....die opmerking had ik uiteraard gelezen, maar.......gezien de spellingsfouten in die opmerking kun jij juridisch gezien nog steeds meedoen!!!!!!!en ik wil graag mijn medeforummers beschermen tegen onjuistwedstrijdgedrag een persoon die zegt niet mee te doen maar ons wel intimideert door een overdreven wedstrijdgerealiterende avatar! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Nielsie_b Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Hoe zit het met jullie plantjes ?? Quote Ik ben een moestuinnier in hart en nieren Kijk naar Niels' seizoen
HuubvG Geplaatst: 12 januari 2014 Auteur Geplaatst: 12 januari 2014 Nou Niels, als je het echt wilt weten... Ik was mijn schuur aan het opruimen vandaag en er viel wat rommel van een plank. Bovenop dat kleine bloempotje met dat iele sprietje van een ½ cm, én twee witte puntjes... Het leek zo veelbelovend. Het potje stond op een kartonnen doos om genoeg licht te krijgen van de boven hangende tl's. Ik heb alle zaaigrond weer terug in 't potje gedaan, hopelijk in dezelfde volgorde als het eruit was gevallen. En nu maar weer afwachten. En heb jij je zaden inmiddels? Quote
kenbeimer Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Zaailing 1 van mij is geloof ik overleden. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Bit Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Vanzelfsprekend moet dit geïlustreerd worden met ( 1 ) een foto ! Quote
Limoen Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Ik heb op vijf preitjes in gezet voor nu, kijk ze bijna de aarde uit Quote
Piroska Geplaatst: 12 januari 2014 Geplaatst: 12 januari 2014 Ik heb ze alle 15 dus gelijk gezaaid een tijdje terug, nu zijn er al 8 opgekomen, van die kromme slungels en de rest moet nog kiemen. Ik heb ze in het donker gezet voor de kieming. Maar nu, er zijn er al 8 op, die willen vast wel wat licht, maar kiemen die andere 7 dan nog wel? @Huub, oh balen zeg van je gevallen bakje, wie weet komt het nog goed. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Noompi Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Nou die van mij zijn ook niet zo denderend meer. Tijd voor een nieuwe lichting... Quote http://noompisbm.blogspot.nl/
henkg Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 (aangepast) Maar nu, er zijn er al 8 op, die willen vast wel wat licht, maar kiemen die andere 7 dan nog wel?.Waarom niet? De zaadjes zitten in de grond, en daar is het donker. Bij zaaien in de volle grond krijgt het grond-oppervlak ook licht. Meer algemeen, voor zover ik het, na wat zoeken, begrijp:Lichtkiemers hebben licht nodig. Echte donkerkiemers mogen geen licht. Er zijn slechts weinig echte donkerkiemers. De term donkerkiemer wordt ook gebruikt voor planten die geen licht nodig hebben om te kiemen, maar die geen last van licht hebben. Met dank aan dit topic:licht-en-donkerkiemers-t7084-10.html#p128937 13 januari 2014 aangepast door Gast Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Gast joladio Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 ook de 1e zaadjes gezaaid, 6 stuks. over paar weken de volgende. Quote
HuubvG Geplaatst: 13 januari 2014 Auteur Geplaatst: 13 januari 2014 (aangepast) ... ... Maar nu, er zijn er al 8 op, die willen vast wel wat licht, maar kiemen die andere 7 dan nog wel? ... ... Volgens mij kun je ze het best licht geven. Je redt daar de opgekomen plantjes mee. Een donkere periode per etmaal (ik weet nog niet hoe lang, moet ik zelf ook nog uitzoeken) zou toch moeten zorgen dat de rest ook kiemt. En de zaadjes zitten onder de oppervlakte toch, daar is het ook donker. Ik doe het ook zo, zodra er een of meer is opgekomen, onder het licht plaatsen. Edit1: HenkG was me voor, maar ik had het bericht al getikt, dus nu hoor je het eens van twee kanten Piroska. Edit2: HenkG zijn 2 edits heb ik ook gelezen en weer wat wijzer geworden. 13 januari 2014 aangepast door Gast Quote
kenbeimer Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Lijkt er dus op dat alle vroegzaaiers een dikke "vette pech" zijn? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Mibo Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Ben ik even blij dat ik besloten had even te wachten met zaaien! Quote
henkg Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Edit2: HenkG zijn 2 edits heb ik ook gelezen en weer wat wijzer geworden.Ssssst. Straks word ik ook gezien als expert, en wordt er ook van mij verwacht dat ik vragen binnen het uur beantwoord ... Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
appelsientje 60 Geplaatst: 13 januari 2014 Geplaatst: 13 januari 2014 Lijkt er dus op dat alle vroegzaaiers een dikke "vette pech" zijn? Bij mij doen ze het nog steeds goed hoor! Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Nielsie_b Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Nou Niels, als je het echt wilt weten... Ik was mijn schuur aan het opruimen vandaag en er viel wat rommel van een plank. Bovenop dat kleine bloempotje met dat iele sprietje van een ½ cm, én twee witte puntjes... Het leek zo veelbelovend. Het potje stond op een kartonnen doos om genoeg licht te krijgen van de boven hangende tl's. Ik heb alle zaaigrond weer terug in 't potje gedaan, hopelijk in dezelfde volgorde als het eruit was gevallen. En nu maar weer afwachten. En heb jij je zaden inmiddels? Ja ik heb ze ontvangen Quote Ik ben een moestuinnier in hart en nieren Kijk naar Niels' seizoen
Bit Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 De helft van de zaadjes wedstrijd-prei gezaaid. Quote
thea Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Nou Niels, als je het echt wil weten. En heb jij je zaden inmiddels? Ja ik heb ze ontvangen Ja HuubvG bedankt voor de moeite. Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
Piroska Geplaatst: 14 januari 2014 Geplaatst: 14 januari 2014 Maar nu, er zijn er al 8 op, die willen vast wel wat licht, maar kiemen die andere 7 dan nog wel?.Waarom niet? De zaadjes zitten in de grond, en daar is het donker. Bij zaaien in de volle grond krijgt het grond-oppervlak ook licht. Uh ja, ik was vergeten te melden dat ik vermiculiet gebruik om in te zaaien, dat laat licht door en werkt niet zo als grond, dus ik heb een zwarte deksel op mijn zaaibakjes gedaan anders kiemt de boel niet… Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Dat is geen slecht idee! Ik heb nog een hele zak vol. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Sovreze Geplaatst: 15 januari 2014 Geplaatst: 15 januari 2014 Wedstrijdzaadjes inmiddels ook gezaaid. Quote
Lexiej_88 Geplaatst: 16 januari 2014 Geplaatst: 16 januari 2014 Vandaag de helft gezaaid , over een maandje de volgende helft! Quote
malouis Geplaatst: 17 januari 2014 Geplaatst: 17 januari 2014 Misschien dat het helpt de jonge zaailingen te laten zien wat ze moeten worden? (Prachtig 'kapsel' hebben deze preien.) Quote
HuubvG Geplaatst: 17 januari 2014 Auteur Geplaatst: 17 januari 2014 (aangepast) Prachtig kapsel inderdaad! Je kunt zien hoe deze met zorg vertroeteld zijn. Leuke foto, die had ik nog niet gezien. Ik heb er nu totaal 6 gezaaid. Drie op 22 december, het zaaipotje bevatte drie beginnertjes, maar na een ongelukkige val is er niets meer van te zien. Drie heb ik in de kas gezaaid een week geleden, ik verwacht dat ze komende week boven de grond staan, gezien dit zachte weer. De rest, nog 9 zaden, ga ik pas later zaaien, wil mezelf nu echt beheersen. Ben zo met die preiwedstrijd bezig, straks wórd ik nog een prei... 31 januari 2014 aangepast door Gast Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.