malouis Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 (aangepast) @kenbeimerDat is dus een opkomstpercentage van 67% tot nu toe. De laatste vijf reken ik nog maar niet mee aangezien die nog niet de mogelijkheid gehad hebben te ontkiemen. 1 februari 2014 aangepast door Gast Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 19 januari 15 stuks gezaaid, nu staan er 2 boven de grond. Daarnaast heb ik bakken met andere prei gezaaid en die komen geweldig goed op. Het ligt dus niet aan de omstandigheden. Misschien is het wel oud zaad ???Ik heb ze ook alle 15 gezaaid waarvan er tot nu toe ook maar twee zijn opgekomen die staan nu buiten in m'n koude kasje al ruim een week.Er staan er nu nog vijf gezaaide op de vensterbank en die zijn 7 dagen geleden gezaaid er is nog niks te zien nog even afwachten.Volgens mij is het zaad niet al te best meer Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
RobO Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 @kenbeimerDat is dus een opkomstpercentage van 67% tot nu toe. uhm, nee, 36 % Quote
HuubvG Geplaatst: 1 februari 2014 Auteur Geplaatst: 1 februari 2014 Precies, 36%. Je moet inderdaad de (tot nu toe) 0% van de laatste zaai er ook bij tellen... Ik vind het heel jammer dat dit zaad niet goed kiemkrachtig is. Dat is gewoon dikke pech voor alle deelnemers. Niemand kan dit echter helpen, alhoewel ik wel aan een alternatief zit te denken. Dat zal niet meevallen, de spoeling is ditmaal gewoon erg dun. [ Als je bijvoorbeeld naar vorig jaar kijkt, ik heb 50 borlottobonen gekregen, drie gezaaid, alle drie opgekomen, gemiddelde opbrengst, nog 47 bonen over... ] Tja, we moeten het beste ervan maar proberen te maken. Ik weet wel dat ik mijn overige 6 preizaden bewaar tot het voorjaar, maart, april. Dan hoeven er minder kunstgrepen uitgevoerd te worden en kan ik meer aan de natuur overlaten: licht, temperatuur. Dus meer kans op redelijke opkomst (al zijn de zaden dan nóg ouder...). Quote
MartinH Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Ach, het gaat niet om het aantal, die ene die het wel doet moet groot, sterk en zwaar worden.Ik spreek m'n prei'tje nu elke ochtend toe dat hij maar snel moet groeien etc.Voordeel is dat ik er dan maar ééntje hoef te verzorgen, en dat doe ik dan ook heel erg goed. En het is gewoon een geboren winnaar Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Piroska Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Mijn opkomst berekend: 11 van 15 = 73.3 % (uh, toch?) Dan is het zaad niet echt heeeel dramatisch slecht maar geweldig is anders. En nee, ik ga mijn geheime kiemmethode niet verklappen voordat iedereen alles gezaaid heeft... Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
greetje11 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Als het kan, wil ik nog graag meedoen. Huub ik heb je een pb tje gestuurd! Quote
Mibo Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 De eerste 6 gezaaid. Deze ga ik vertroetelen, de volgende 5 ga ik spartaans behandelen en als dat allemaal niet het gewenste resultaat oplevert ga ik voor de laatste 4 water bij Jomanda bestellen.... Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Huub, ik maak me ook niet druk hoor. Tot nu toe heb ik 4 uit 9..en dan de laatste 5 gezaaid..als ik daar 1 of 2 preitjes uit heb dan is dat toch heel mooi! Het kiemen hoort wat mij betreft bij de wedstrijd Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
greetje Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 het kiemen opzich is toch de wedstrijd????????? Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Ik vind dat voor het kiemen en overlevingsstrategie onderling geholpen mag worden, wil wel dat er straks een competitie is. (Liefst win ik niet trouwens, ik gun iemand met een grotere tuin die zaden meer) Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Bobjan10 Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Vandaag zag ik dat het eerste witte puntje boven komen! Quote "Een onkruid is een plant die elke overlevingsstrategie beheerst, behalve die van het groeien in rijen." http://www.moestuinforum.nl/blog/Bobjan10/
Nielsie_b Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Vandaag er 6 gezaaid Quote Ik ben een moestuinnier in hart en nieren Kijk naar Niels' seizoen
greetje Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Ik vind dat voor het kiemen en overlevingsstrategie onderling geholpen mag worden, wil wel dat er straks een competitie is. (Liefst win ik niet trouwens, ik gun iemand met een grotere tuin die zaden meer) maar jij bent toch al verder dan het kiemen?ik ga jou dus ech nie verder helpen hoor!!!!!! vraag de scouts maar hoe te overleven in the prei-jungle..... Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Limoen Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Vandaag weer vijf stuks gezaaid. En de drie overgebleven iets dieper, ze waren wel erg wiebelig. Quote
Jorg Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Hier zijn de muizen aan de haal gegaan met de gekiemde preizaden (10 gezaaid) en andere zaaisels. Misschien dat een paar zaailingen het nog redden. Vandaag de laatste 5 zaden gezaaid. Quote
greetje Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 zo te lezen rust er weinig zegen op de mammoetprei............ Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 Ik vind dat voor het kiemen en overlevingsstrategie onderling geholpen mag worden, wil wel dat er straks een competitie is. (Liefst win ik niet trouwens, ik gun iemand met een grotere tuin die zaden meer) maar jij bent toch al verder dan het kiemen?ik ga jou dus ech nie verder helpen hoor!!!!!! vraag de scouts maar hoe te overleven in the prei-jungle.....Oké, dan deel ik toch mijn geheim? Papieren schimmelaantrekkende bloempotjes, je zag het op de foto's. Deze vervolgens in een koude kas zetten en een keer water geven, zodat het voorlopig niet meer hoeft. Zodra het begint te schimmelen, moeten de kiemen er zijn, of snel aankomen. Zodra er een kiem te zien is, nog even een paar dagen wachten, tenzij de schimmel actie vereist. Daarna licht weg zetten (hoeft niet warm). Met een plantenspuit in het midden van de pot water geven, de randjes vermijden, zodat de schimmel uitdroogt. Zodra de schimmel weg is, kun je gewoon water geven. Hopelijk blijven mijn kiemen leven. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
greetje Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 ken! je leert het al zie ik!!!the fun heeft de beste kiemkracht tot een big smile score van 100% Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
kenbeimer Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 En toch heeft dit voor mij gewerkt. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
HuubvG Geplaatst: 1 februari 2014 Auteur Geplaatst: 1 februari 2014 Hallo Greetje en Ken. Greetje, wanneer had jij nou alle zaadjes gezaaid? Kan het niet terug vinden voor de lijst.Er was ook niets opgekomen toch? Quote
Stan Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 @Huub, op pagina 48 van dit draadje staat zeer belangrijke info welke ik niet in de zaai lijst heb kunnen terug vinden Is dat dan stiekum wel gedisqualifizeerd wegens vrouwderende pleegprijerijen ? Op 6 januari schreef de wedstrijdleider al :Goed, jullie zijn allen alvast gedisqualifizeerd wegens vrouwderende pleegprijerijen.dus deze vraag (dit schreef ene STAN op 17 November 2013!!!!!!!! dus vraagje aan de wedstrijdleiding om stan van de deelnemerslijst te halen!) is totaal overbodig . Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
HuubvG Geplaatst: 1 februari 2014 Auteur Geplaatst: 1 februari 2014 Dat meende je toch niet Stan?Dat meen je nu toch ook niet?Je hebt net gisteren de zaden volgens de deno methode gezaaid? Quote
Stan Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 of beter ik zie op pagina 1 echt leden met achter hun naam de datum van vandaag en geen 31 jan achter de mijne. dus ? Stiekum wel gedisqualifizeerd wegens vrouwderende pleegprijerijen Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
greetje Geplaatst: 1 februari 2014 Geplaatst: 1 februari 2014 hierbij even de officiële mededeling dat de greet........nog niets heeft gezaaid....!!!!!zit nog in de flop, mag nog niet van de kosmos! Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.