Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik weet niet of het aan je ouders of je vakantie ligt (kan wel, hoeft niet). Er waren er in totaal bij mij 5 ontkiemd. Daarvan zijn er twee overleden doordat ze (ondergronds) letterlijk in een knoop waren gegroeid, dus met dat ze iets dikker werden knelden ze zichzelf af. En eentje ging gewoon zomaar de pijp uit.

Voor eenieder die niet kan tellen: ik heb er dus nog twee. tegelijk gezaaid, maar eentje ziet er uit als een fatsoenlijke preizaaling en de andere als een klein prutje.

aangepast door Gast
Geplaatst:

Vanmiddag wilde ik van mijn 3 preitjes die nog leven, bij nummer 2 het zaadje van de punt nemen, omdat dat ding al weken en weken stil staat kwa groei. Ik raakte het sprietje aan, en dat viel om zonder wortels. Ik heb er nog 2 over. ééntje gaat wel aardig.

Geplaatst:

sorry bit

maar ik vond het erg grappig om te lezen...

bij mijn preitje [er leven nog 3!!! en heb nog 8 zaadjes te zaaien ]

zit dat zaaddoosje ook nog........

maar dat laat ik er nu lekker opzitten

1 heeft inmiddels al 3 stengels met wat groene luis

maar ik vind dat de wedstrijd erg goed gaat!!!!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Die wedstrijd, was dat niet om de dikste prei te kweken? Dacht het toch hé.

Maar nu lijkt het helemaal anders uit te draaien en streeft men ernaar om de meeste sterftes te hebben.

Ge geeft ze veel te veel meststoffen, patentkali, kalk, duiven en kippenmest tegelijk, die preitjes sterven van de schrik.

Of ze durven niet groeien omdat ze weten dat jullie ze gaan vetmesten, zou ook kunnen.

Zal ik er een paar mee brengen naar de MTFD

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
Troost je Sovreze, je bent niet de enige. Dit is mijn laatste dwergpreitje, de rest is ten onder gegaan in de harde strijd. Ben benieuwd wie de finish uiteindelijk gaan halen en zet in op Henkg en Kenbeimer... nou ja, misschien Jarno op de derde plaats, wie weet...

Nou pfff vergeet Piroska niet hoor, ik heb er NEGEN staan en ze gaan super! Waren laatst een beetje geel van de hitte maar ze hebben zich volledig hersteld!

Geplaatst:

De een heeft er bij aanvang wat meer/minder gekregen dan de ander, dus dat zou geen eerlijke strijd zijn. Maakt niet veel uit hoeveel je er overhoudt, er kan er maar één de dikste zijn.

Geplaatst:

Op 15 december gezaaid. Staat nu een aantal weken buiten, gaat over een weekje de volle grond in (sponsor potloodje: Ikea)

IMG0532k19301396247380.JPG

Op 9 en 29 januari gezaaid. Staan vanaf gisteren buiten:

IMG0530k52861396247377.JPG

Opkomst: 4 uit 16 = 25%. Nog slechter dan de gemeenteraadsverkiezingen.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

nou erny.....

dit wordt de winnaar hoor! met zo'n reuzemug als bergbeklimmer moet die prei wel over reuzekracht beschikken!

enne die mug......

cross your fingers [nouja poten of voelsprieten]

een heule mooie foto vind ik!

kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

http://guppedup.blogspot.nl/

Geplaatst:

Ze staan 'binnen' direct bij een altijd open staand raam, dus semi-buiten. (Dat raam gaat alleen overdag dicht als het overdag buiten onder de -10°C is, 's nachts is het hoe dan ook open.)

Geplaatst:

Mijn preitjes gaan best aardig

2d1rdya.jpg

De twee voorste ontlopen elkaar niet veel. Op de foto hangen ze nog een beetje slap van de schrik dat ze een eigen pot kregen Maar ze staan inmiddels weer fier rechtop. De achterste is de mooiste en heb ik nog even een eigen fotootje gegeven.

j5xjzq.jpg

Ze zijn inmiddels ook verhuisd van binnen naar m'n Lidl-kasje waar ze het wel goed naar hun zin hebben geloof ik.

Ik heb ook nog een klein sprietje van 1 cm hoog dat hopelijk een vierde mededinger gaat worden.

Geplaatst:

Ze gaan nog niet zo snel. Platvoet is het lootje aan het leggen ben ik bang. Ik lees al dat ik een domme fout heb gemaakt, aangezien ze allemaal nog binnen staan.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Mijn prei, overgezet van de winter uit de rij winterprei naar de vaste tuin. Elke x als ik langsloop hoor ik m piepen: "ik wil meedoen, ik wil meedoen ...

DSCN561050341396968084.JPG

Geplaatst:

Nou Bit, dat ziet er mij anders geen Mammoth Pot prei uit, veel te blauw van kleur, dat zal wel gewoon winterprei zijn denk ik.

Maar als ge deze gekweekt hebt van die zaadjes welke we ontvangen hebben voor de wedstrijd dan zijt ge een echte kampioen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Mijn deelnemers. Inmiddels staan ze al drie weken buiten. Ik ben niet ontevreden. De laatste vijf zaden laat ik zitten. Het was al een probleem om er 4 van de 10 te laten ontkiemen.

2014-04-08-1714391396978710.35

Groet,

Geert-Jan

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...