angela († maart 2025) Geplaatst: 7 november 2014 Geplaatst: 7 november 2014 Matrozen sla ,wat leuk.Noooit van gehoord. Het is een andere naam voor de eendagsbloem ofwel Tradescantia.Ik heb ze wel in de tuin, probeer er eerlijk gezegd al jaren vanaf te komen maar ik heb ze nog nooit gegeten. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 8 november 2014 Geplaatst: 8 november 2014 Mooie prijs! Wat zal jouw tuin apart worden Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
T0M Geplaatst: 9 november 2014 Geplaatst: 9 november 2014 Dag Allemaal, Een veel te late reactie Hier slechts een preitje van circa 5 cm. Appelvrouw en Bit, een dikke proficiat met jullie preistammen. Geef me zeker eens de adressen van de boeren door waar jullie je mest halen. Quote http://www.miemuis.be Voor vrolijke, handgemaakte kinderkledij uit biologische stofjes.
roosmarij Geplaatst: 15 maart 2015 Geplaatst: 15 maart 2015 Een heel erg laat antwoord van mij (met excuses, dankzij mijn werk kom ik bijna nergens meer aan toe... ) : geen resultaat. Helaas. Maar ga het binnenkort maar weer eens proberen met een en ander. Hartelijke groeten, Roosmarij. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.
dennislp Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Die mammoeten overleven het echt verdomd lang in 0,5 liter potjes 3 van de 4 leven nog.. Binnenkort maar eens de wortels genoeg ruimte geven, kunnen ze later dit jaar mooi gaan bloeien. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
hoekman Geplaatst: 24 maart 2015 Geplaatst: 24 maart 2015 Ik heb er ook nog een overgehouden. Hij was te klein om op te eten en heeft de winter prima overleeft. Is wel wat dunner dan het exemplaar van Dennis. Laat hem ook in het zaad schieten. Quote
Erny Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Dit jaar heeft de enig overgebleven Mammoth Pot Prei het erg naar de zin. Krijgt geen extra verzorging of aandacht, alles puur natuur.Is ze niet prachtig? Quote
appelvrouw Geplaatst: 2 juni 2015 Geplaatst: 2 juni 2015 Super mooi! ! En van de mijne leeft ook nog. .Het is een flink ding en bloeit voorlopig nog niet Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
HuubvG Geplaatst: 2 juni 2015 Auteur Geplaatst: 2 juni 2015 Dus jij gaat jullie gaan nu de zaden winnen? Vers zaad voor een nieuwe wedstrijd?! Quote
kenbeimer Geplaatst: 3 juni 2015 Geplaatst: 3 juni 2015 Ik heb ook twee plantjes laten staan. (Eigenlijk meer, maar die gingen kapot) Hopelijk gaan ze dit jaar bloeien, maar meestal stellen planten het bij mij een jaartje uit. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
kenbeimer Geplaatst: 21 juni 2015 Geplaatst: 21 juni 2015 BLOEI! (Yorick) Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
dennislp Geplaatst: 16 juli 2015 Geplaatst: 16 juli 2015 Hier drie preitjes in bloei! Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Mijn prei bloeide, ik heb de bloem er een hele tijd terug uitgehaald omdat er andere alliums in bloei stonden waar ik zaden van wil oogsten. Ik had de prei alleen nog niet opgeruimd, tot gisteren. En toen ik 1 van de 2 uit de grond trok, bleken er 2 broedbollen aan te zitten. Best groot, zie hier wat foto's: Ik heb ze weer gepoot, eens zien wat ze gaan doen. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bio-fee Geplaatst: 24 juli 2015 Geplaatst: 24 juli 2015 Wat leuk Jorieke! Ik wist niet dat prei ook broedbolletjes kon maken. Quote
kenbeimer Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Mijn prei heeft gebloeid en ik wil de zaden oogsten. Wanneer zijn de zaden oogstklaar, is daar een trucje voor om te zien of moet je gokken? Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Jorieke123 Geplaatst: 9 september 2015 Geplaatst: 9 september 2015 Ze moeten al mooi zwart zijn in de uitgedroogde bloem. Het duurt een tijdje, maar dan zie je het vanzelf. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
kenbeimer Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Maar één kleine bloem van mijn vele preien, maar toch een stuk of wat zaadjes weten te oogsten. Hopelijk kiemen ze een beetje. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2016 Geplaatst: 10 februari 2016 Mooi Ken! Mijn 2 broedbollen doen het goed: Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 1 april 2017 Auteur Geplaatst: 1 april 2017 Niemand die op deze soort prei door is gegaan zeker?Ik i.i.g. niet; gewoon weer zomer-, herfst- en winterprei gezaaid. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.