Piroska Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Ahja, dat klinkt logisch! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Ik doe nog wel mee maar vergeet steeds een foto te maken. Quote
Frans Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Twee van de drie planten die ik had gingen definitief verloren en de derde overleefde de aantasting door de preivlieg nauwelijks. Het zag er niet naar uit dat er nog iets zinnigs uit het plantje zou groeien dus dat was de reden om aan te geven dat ik uit de race was. Ondanks dat hij ternauwernood de preivlieg overleefde doet hij het de laatste tijd uitstekend en blaakt van gezondheid.Met een omtrek van nu 18 cm blijft hij nog ver achter bij planten met een omtrek van 28 cm die ik hier al gezien heb. Met nog maar anderhalve maand te gaan weinig kans , maar we hebben vandaag een goed gesprek gehad en hij heeft me beloofd zijn uiterste best te doen . Dus Huub ... graag dat balletje achter mijn naam weghalen . Hij doet weer mee. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
bio-fee Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Mijn grootste reuzeprei is nu 15 cm, zie foto's.Hij heeft wel een kleintje bij zich, maar die telt zeker niet mee hè! Verder heb ik nog één reuzeprei staan, maar die is maar 9 cm. Maar ik geef het nog niet op hoor, want ik heb hier tenminste geen mollen of woelmuizen die mijn prei aantasten dus ik zie nog alle kansen voor mijn preien! Quote
sansareli Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Ik heb er nog altijd 8 staan waarvan de dikste 11 cm nu is.Die groei gaat toch traag hier ook al krijgen ze veel mest en voeding.Als je al van enige groei kan spreken bij mijn preitjes.Maar als al die dikke allemaal kapotgaan, dan maak ik misschien nog kans..... Quote
Jorieke123 Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Oh sorry Mijn preitjes zijn al lang geleden uit de race gevallen. Eerst kwamen er maar een paar op, daarna zat er in 1 al meteen een vreemde vervorming, en de laatste 2 preitjes staan nog steeds in P9 pot Plus: in die jungle van mij was het toch niets geworden. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Loraine Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Van alle zaadjes was maar 1 preitje opgekomenMijn ega heeft hem met onkruid wieden uit de grond getrokkenZijn reactieJa als er maar 1 zo'n dingetje staat weet ik toch niet dat het geen onkruid isMijn reactieZucht.... Quote Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
jokat Geplaatst: 22 september 2014 Geplaatst: 22 september 2014 Huub,je mag me schrappen van de lijst ; het enige overgebleven preitje werd geen potlood dikSucces uiteraard aan de overblijvers !! Quote
HuubvG Geplaatst: 22 september 2014 Auteur Geplaatst: 22 september 2014 Jammer mensen, wordt genoteerd.Bedankt nog voor het meedoen, maar ook voor het afmelden. Ik haak nog niet af, ben in de race met m'n 24,5 cm! Quote
Gast joladio Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 eindelijk een foto gemaakt van mijn preitjes... ze zullen geen winnaar meer worden.. de 1 is 5 cm, en de ander 3 cm. Maar ben wel blij met de 2 overgebleven.. de grootste preiallebei de preitjes Quote
Jenneke Geplaatst: 23 september 2014 Geplaatst: 23 september 2014 In amper 2 weken tijd 3 cm erbij als dit doorzet....... Quote
Vuur Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Hai allemaal, Technisch gezien ben ik nog in de race... maar van mij hoeven jullie geen competitie te verwachten: je kun er niet eens aan af zien dat het een reuzeprei is! Ik dénk dat ik er nog twee heb (wat al een verrassing is, want ik dacht er nog maar 1 te hebben), maar aangezien hij (herstel :zíj) gedurende de hele zomer verdwenen is (zíjn) onder de triffid-pompoenen, was er niet al te veel groei, dus de omvang gaat geen prijzen winnen. Ik heb wel een paar keer foto's gemaakt, maar ze steeds vergeten te uploaden (en een foto van 4 weken terug is niet echt interessant). Evengoed: it's not over till it's over, dus ik zal er eens proberen aan te denken om een meetlint mee te nemen, zodat ik bewijs heb dat het een ielig preitje is.Is ook geen drama: als hij (herstel: zíj - zó overtuigd ben ik dat het er maar één is) het overleeft zal ik er goed van eten Quote
kenbeimer Geplaatst: 24 september 2014 Geplaatst: 24 september 2014 Die van mij kwalificeren voor mini prei. Wint de kleinste prei ook een prijs? Want dan weet ik zeker dat ik in de prijzen val! Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Frans Geplaatst: 25 september 2014 Geplaatst: 25 september 2014 , maar we hebben vandaag een goed gesprek gehad en hij heeft me beloofd zijn uiterste best te doen Zie je wel dat praten tegen planten helpt ! In 12 dagen tijd is de omtrek met 3 cm toegenomen tot 21 cm. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
hoekman Geplaatst: 25 september 2014 Geplaatst: 25 september 2014 Het gaat even wat minder met de prei. Een prei verloren. Dat was eigenlijk de nummer 2. Gewoon verrot en omgevallen. Ook de normale prei ziet er gewoon slecht uit. Nog nooit zo slecht geweest als dit jaar. Preivlieg en/of mineervlieg maakt enorm veel slachtoffers. Dat wordt in de toekomst onder insectengaas telen. Dat was hier nog nooit nodig, maar nu wordt het echt te gek. Het is wachten op wat vorst. Quote
kenbeimer Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Schoffelongelukje met oma's prei. Dus die hakken we de pan in! Ziet er eigenlijk best lekker uit. Een sausje met prei En aan tafel! Hopelijk gaat het de resterende preitjes beter af. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
aalterse-willy Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Doemme toch Ken, nu kunt ge zelfs niet meer mee doen voor de dunste prei, of hebt ge er nog een magerder staan ergens.De mijne rotten waar ze staan, heb ze wel nooit bespoten.Och ja... Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
kenbeimer Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Dit was mijn dikste prei, want die stond bij mijn oma. Mijn eigen preitjes moet ik nog een keer checken, waren er 4. Quote Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Jane Doe Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Zoiets gebeurd mij regelmatig, ben gewoon een gevaar met een schoffel voor de planten. Of mag je dat onnatuurlijke selectie noemen? Quote
dennislp Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Is er ook een wedstrijd voor de droogste prei? Het ziet er naar uit dat die van mij een droogte probleempje hebben gehad en dat de potten ingenomen door uitgezaaide lobelia plantjes. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Vandaag weer de twee preien opgemeten..zie en geniet Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Nou..28.2 centimeter. We hebben voorzichtig wat weggegraven om op te meten op het witte deel, maar wilden niet verder(dieper) gaan, de vorige keer leverde dat meteen een slecht en rottend blad op Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 1 oktober 2014 Geplaatst: 1 oktober 2014 Mooi Appelvrouw. De mijne is nog net ietsje dikker. Maar de gehele plant zakt steeds verder weg naar één kant. Denk niet dat de plant het einde van oktober haalt. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.