appelvrouw Geplaatst: 6 oktober 2020 Auteur Geplaatst: 6 oktober 2020 Op instagram volg ik de hashtags #preserves en #masonjars daar zie je ook van die mooie volle voorraadkasten voorbij komen. Met al die mooie en gelijke potten op een rijtje. Uniformiteit is ook wat👏 Het ziet er geweldig uit, laat de winter maar komen. 1 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 6 oktober 2020 Geplaatst: 6 oktober 2020 Nou ik vind het vooral erg handig dat ik gewoon veel potten en flessen heb waar dezelfde deksels op gaan. Ik hoef niet lang te zoeken en te passen welke pot bij welk deksel hoort, en dat dan tijdens het vullen en dichtmaken van de hete potten ineens blijkt dat je net de verkeerde maat pakt/hebt. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 7 oktober 2020 Geplaatst: 7 oktober 2020 Oooo wat heerlijk opgeruimd en allemaal zo netjes! Daar word ik nou jaloers van. Ik heb 3 plankjes in de garage en daar moet ik ook ergens lege potten bewaren. We hebben dus zo van die piekmomenten dat er overal potten en flessen staan. Mijn flesseninmaak is eigenlijk vooral vlierbloesemlimonadesiroop. Daar zijn we dol op en ook veel vrienden of juffen die er om verzoeken (sinds dit jaar begonnen met het recept te geven, kan niet meer voldoen aan de vraag van buitenaf én voor onszelf produceren ). Heb ook wat kleine flesjes siroopachtigen van ingekookt fruit met specerijen wat ik voor desserts gebruik. Dit zijn potten tomatensaus die we voor pasta, lasagne, soep en curry gebruiken. All purpose dus. Het zijn er een pot of 35 nog en heb grote potten ditmaal. Gebruiken nl 2 kleinere hakpotten voor 1 gerecht. De rechterkant is beduidend rommeliger. Links staan jammen en de kleine potjes voor de weggeef met jam en sambal. Ik heb potten met ingemaakte paprika’s en heb pepers in het zuur met tomaat en knoflook. Ook een potje ingemaakte champignons. Moeten nog geproefd worden. Het enige potje atjar wat je ziet, is nu op. Dat heb ik gekregen en gisteren gegeten toevallig. Had het niet verwacht, maar was heerlijk! Zat gember doorheen. Wat niet op de foto te zien is, zijn de potten suppengewürz en knoflookpasta. De limonadesiropen staan in de koelkast, omdat ik niet genoeg suiker gebruik. 7 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 januari 2021 Geplaatst: 5 januari 2021 Met onze volle vriezer(s) en al het levende spul nog in de tuin en in de velden (zowel groente als dieren voor eieren en vlees) kunnen wij erg goed eten De appels zijn op, vandaag dronken we het laatste verse sap wat ik er van maakte. Ze werden al aardig rimpelig. Ook de kweeperen die ik had liggen zijn op, ik had er nog wel wat in stukjes ingevroren. De uien, pompoenen, zoete aardappels en gewone aardappels staan niet op deze foto. 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 5 januari 2021 Auteur Geplaatst: 5 januari 2021 Echt dat ziet er netjes uit door al diezelfde potjes.En heerlijk natuurlijk, zo’ n voorraad. Zit er saindoux, varkensvet in de witte potjes? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 15 oktober 2022 Geplaatst: 15 oktober 2022 Wat aardappels (rest van de oogst laat ik zo lang mogelijk in de grond), en zoete aardappels. 7 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Lia56 Geplaatst: 15 oktober 2022 Geplaatst: 15 oktober 2022 Zooooooooo, jeetje wat netjes en veeeeeel! Quote
jootje Geplaatst: 15 oktober 2022 Geplaatst: 15 oktober 2022 Vandaag live mogen aanschouwen, echt een heel fraai resultaat van hard werken, oogsten en verwerken. Mooi hoor, zo’n voorraad! 😊👍🏻 Quote
Jane Doe Geplaatst: 15 oktober 2022 Geplaatst: 15 oktober 2022 Prachtige voorraad, de wintergasten kunnen komen. Quote
appelvrouw Geplaatst: 15 oktober 2022 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2022 Veel bescheidener dan jouw kast Jorieke. Je ziet aan mijn voorraad het lastige jaar af. Zoek de verschillen met de eerste foto van dit topic! Appels en aardappels e.d. Heb ik niet in mijn voorraadkamer maar de appels in een oude stukke vriezer buiten en de aardappels en peren beneden in de gang. 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 16 oktober 2022 Geplaatst: 16 oktober 2022 Och wat een tevreden innerlijke hamsters moeten Joriek, en trouwens ook Appeltje hebben. Jaloersmakend hoor. En zorgt ook meteen voor wicked goede voornemens hiero in Voorhout! 1 Quote wees bevriend met kleine dingen
Jorieke123 Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari Dit afgelopen jaar ingemaakt: 6 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dahli Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari (aangepast) Prachtig @Jorieke123 😍! Ikzelf heb (voedsel)hamstertrekjes, maar als het ook nog allemaal van eigen bodem en eigen maaksel is, jaloersmakend. Alleen al door naar jouw voorraad te kijken, krijg je al een voldaan gevoel. Ik vind al die flesjes ook zo leuk! 1 januari aangepast door Dahli 1 Quote
Gitta Geplaatst: 2 januari Geplaatst: 2 januari Prachtig al die mooie voorraadkasten en kelders. Ik hoop volgend jaar ook wat potjes jam enzo te hebben. Maar niet zoveel als sommige van jullie. Ik heb maar een kleine moestuin en weinig voorraad ruimte. 1 Quote
Rookie Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari (aangepast) Er zitten nog wel veel gaten in, maar daar wordt aan gewerkt. 4 januari aangepast door Rookie 6 Quote
Rookie Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari Wat zien jouw vriezers er georganiseerd uit @Petrasmoestuin. Bij mij wordt het zo snel een zooitje... 1 Quote
Gitta Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari 36 minuten geleden, Rookie zei: Bij mij wordt het zo snel een zooitje... Same here. Zal dinsdag even een beetje ordenen en dan hier een foto zetten. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 4 januari Geplaatst: 4 januari 1 uur terug, Rookie zei: georganiseerd Ik heb ook plastic bakken aangeschaft en daarin de Ziptec zakjes gedaan en erop geschreven met houdbare stift. En de appelmoes eerst in Tupperware en later over gedaan in plastic zakken. En alles in een boek opgeschreven waar ik het kan vinden. Maar ik vind jouw potjes weer zo keurig staan en wat veel tomatensaus! 3 Quote
Gitta Geplaatst: 10 januari Geplaatst: 10 januari Hierbij de beloofde foto. Het is niet zoveel meer. Goed dat binnenkort weer gezaaid kan worden. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.