tds Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Hallo, Ilk ben Thomas, woon in Evergem, nabij Gent, België.Ik ben heel m'n leven al geïnteresseerd in dieren, planten, moestuin enz .Ik heb dit echter nooit van m'n ouders meegekregen, dus alles zelf moeten leren. 4j geleden hebben we een huisje gekocht in Evergem waarbij de enigste vereiste was ... veel grond.Zo hebben we een oud huis kunnen kopen met 3200m² grond erbij. Onlangs kon ik van een boer nog een extra stukje kopen van 2700m².Dat 2e deel was echt wel nodig voor de schapen, want 4 schapen op 3200m² is toch wel wat teveel van het goede.Tussen het huis en de weide ligt een vlindertuin, dwz dat elke plant die er staat een vlinderlokker is. Dat geeft in de zomer een heel leuk resultaat Dan hebben we een stukje voor de kinderen, en dan begint de groententuin.Achter de groententuin staat een tunnelserre. Daar achter is er een vijver met een laagstamboomgaard.Links daarvan is de 1e weide, met hoogstamboomgaar, daar staan de schapen meestal op. Zo, dat is in het kort een overzichtje van de tuin Enkele foto's van vorig jaar: De schaapjes Onze haan, Rudy Hampshire down schaap Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tds Posted December 5, 2013 Author Share Posted December 5, 2013 De groententuin vorig jaar ergens in februari De 2e weide De vijver vorig jaar Weide 1 + deel boomgaard en wat schaapjes Het buiten-aquarium vorig jaar De hop-plantage vorig jaar id voortuin De tunnelserre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Welkom tds.Ik dacht dat ik alles wel gezien had, maar een buitenaquarium? Wat zit daar in?Mooi terrein heb je verder hoor..geniet ervan en succes volgend seizoen! Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartp Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 En ookheel groot precies dat aquarium. Hoeveel liter is dat? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Welkom! Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Welkom ! Mooie aanwinst op dit forum zeg !! Leuk hoor ! ( ik ben speciaal benieuwd naar de vlindertuin: foto's !!! )( en inderdaad wat appelvrouw ook zegt : een buiten !! aquarium ?? zoetwatervissen voor de kweek ofzo ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tds Posted December 5, 2013 Author Share Posted December 5, 2013 Dat aquarium was vroeger een zee-aquarium.Die heb ik ongeveer een jaar in gebruik gehad (toen ik nog geen tuin had).Die heeft een tijd in de garage gestaan na de verhuis ... tot ik plots een héél interessante uitzending zag op BBC, namelijk 'Halcyon river diaries'. ( )Daar kwamen ze op het idee om een buiten-aquarium te maken.Geen slecht idee dacht ik zo, ik heb er toch 1 staan die ik niet gebruik.Voor de kinderen is dit uiteraard super, en het moeten niet altijd exotische vissen zijn hé.Dus, vorige lente heb ik die buiten gezet (niet zo eenvoudig, 2m lang, 70cm hoog).In het begin niks in gedaan, behalve water uit onze vijver.Wat een leven daar al inzit na een paar weken!!Libellenlarven, larven van ééndagsvliegen, slakken (poel, posthoorn, ...) , kikkervisjes enz enz.Toen werd de vijver bij m'n ouders uitgekuist en heb ik een deel 'Bittervoorn' visjes overgeplaatst naar het aquarium.En bij deze zitten er nu een stuk of 20 visjes in.De filter van het oude zee-aqua houdt alles proper en door de stroming blijft het water id winter vrij van ijs. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Welkom ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tds Posted December 5, 2013 Author Share Posted December 5, 2013 U vraagt, wij draaien, de vlinder, libellen enz enz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tds Posted December 5, 2013 Author Share Posted December 5, 2013 Enkele filmpjes: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 welkom Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Thomas, je woont meer dan geweldig! Wat boffen je kinderen dat ze in zo'n prachtige omgeving mogen opgroeien! En jullie dat je er zo heerlijk kunt wonen!Welkom op het forum, en ook veel plezier hier! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Práchtige plek hebben jullie daar voor jezelf veroverd zeg! Mooie setup... Welkom hier en.... als je wilt je ons met zulkse mooie fotooz blijven verblijden door je eigen seizoen bij te houden... blog/Kunnen we komend jaar blijven meegenieten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted December 5, 2013 Share Posted December 5, 2013 Welkom, ziet er mooi uit. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
zonnetje Posted December 6, 2013 Share Posted December 6, 2013 Welkom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Thomas ik vroeg me af of je voor mij een lijstje zou willen maken met wat je zoal in je vlindertuin hebt... Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted January 3, 2014 Share Posted January 3, 2014 Welkom, veel plezier hier op 't forum en met de moestuin en het buitenaquarium thuis! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts