henkg Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Ik verbaas me over het grote aantal lezers van de blogs (aantal is onderaan elk bericht zichtbaar). Na een tijdje zeker 1000x per bericht, voor sommige blogs (bv Landje van Jet) zeker 2000x.Kloppen die aantallen, of worden ze (groten)deels veroorzaakt door bot engines? Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Ik bezoek ( bv inderdaad Landje van Jet ) een blog soms meerdere keren, ook omdat er soms een heen en weer gesprek ontstaat in de berichten eronder.Eigenlijk zie ik elke blog in ieder geval 1x, soms vaker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Hallo Henk, Daar zit wel iets van dubbeling in. Wanneer je iemand zijn moestuinseizoen opent komt er bij alle berichten die op de eerste pagina staan +1 bij (deze berichten staat daar vaak volledig, zonder -lees meer-). Dus elke keer als iemand je blogberichten doorscrolt komen daar +1's bij. Daarnaast telt hij de aantal keer dat iemand het bericht ook op de losse pagina heeft geopend. Daar is overigens niet specifiek voor gekozen, zit zo geprogrammeerd in de modificatie. Maar dat betekent dus doordat iemand die de je blogpagina bekijkt (+1), daar op wil reageren door het bericht te openen (+1+), reageert en weer terug komt op het bericht na plaatsen (+1) de statistieken iets vertekend zijn (+3 door die persoon). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted December 14, 2013 Author Share Posted December 14, 2013 Dank. Die dubbelingen gaan dus vrij hard. Inclusief edits door de auteur (een post is nooit in 1x helemaal goed) en het door de auteur raadplegen van oudere berichten (het is mijn enige logboek!) reken ik dan met een factor 5 (natte vinger werk).Dan worden die blog berichten toch 200 a 400x gelezen door verschillende mensen. Vaak dus.Misschien een reden voor niet-bloggers om er ook eentje te starten. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Ik denk ook wel dat er best veel mee-kijkers zijn, zonder dat ze iets 'zeggen' , ik weet dat ook van een aantal van onze trouwe forummers; dat ze vaak echt alléén maar lezen. Dan valt het me op dat er ook een aantal forummers zijn, die zich er helemaal niet van bewust zijn, dat er de mogelijkheid is, een eigen blog aan te maken. Sommigen weten ook echt niet wat je bedoelt als je ze er op wijst. Bij de 'Voordeur' wil ik nog wel eens in het welkoms-postje, erbij vermelden dat die mogelijkheid bestaat. Krijg de indruk dat ondatnks dat, er toch mensen overheen kijken of het gewoonweg 'niet snappen' , of er geen behoefte aan hebben natuurlijk , dat zeker ook. Beetje off-topic alweer, maar wat mij bijvoorbeeld óók opvalt, is dat er forummers zijn, die ook na een jaar aanwezig zijn en bijna dagelijks posten , nog steeds niet door hebben dat hun eigen post te 'editten' valt. Je ziet het vaak: de een na de andere post onder elkaar, soms wel 3, terwijl hun eerdere post te editten valt !Dit is weliswaar erg off-topic , maar ik bedoel er mee te zeggen, dat het gebruik van het forum echt niet door iedereen geheel gesnapt dan wel benut wordt. Dat zie je wel aan meer dingen. Terug on-topic: ik keer regelmatig even terug op mijn eigen 'moestuin-seizoen'; om even te checken of er gereageerd is bv, of om zelf iets te checken omtrent mijn vroegere doen en laten op de tuin. Ik gebruik het ook echt als geheugensteuntje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 eigenlijk zie je hetzelfde bij de topic's op het forum. er zijn altijd veel meer lezers dan posters, dat zul je altijd zo houden. wat ik wel een 'nadeel' vind aan het moestuinseizoen, is dat je niet kan zien of er ongelezen berichten/reacties zijn zoals bij het forum.ik lees daardoor wel de meeste blogposten(en reageer idd bijna nooit ), maar de reacties die later worden gepost ontgaan mij vaak. zonde eigenlijk want ook daarin staan vaak nuttige tips. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Wat ik zelf niet zo goed snap is het verschil tussen een topic en een 'blog'. Het enige verschil tot nu toe is dat je bij die blog dus vaak op 'lees verder' moet klikken, wat gewoonweg overbodig is als je het mij vraagt. Ik zie de meerwaarde niet echt? Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 @ Mijke. Topicstarter bedoelt de "moestuin-updates" ; de link onderaan het kleine rijtje onder ieders avatar. Bv. Loes boven jou heeft er 1, ik ook. Jij hebt er overigens geen, maar die komt er vast wel as seizoen als je daar zin in hebt. ( ? ) Je kent die Blogs ? ( anders snap ik misschien niet goed wat jij bedoeld ? ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Ik bedoel de moestuin-updates, ik ging er van uit dat jullie dat bedoelden met blogs? Of snap ik er nu helemaal niks van? Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 (edited) Moestuinseizoen/Updates/Blogs allemaal hetzelfde Mijke. En toen weer terug naar de aantallen... Laatste keer dat ik naar mn laatste update heb gekeken stond de teller rond de 3300, kijk ik net weer is het opeens al boven de 7700 lezertjes.... De eerste keer dat ik dat soort aantallen ontdekte vond ik dat wel ff behoorlijk schrikken Dat was toen met mijn update mei 2012.... heb net weer gekeken... staat ie op 13.550!!! Ik was mij dus echt niet bewust van het feit dat er zóvéél lezers zijn... Dat is trouwens níet de reden voor mijn immer sporadisch wordende updates... Edited December 14, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 @ Mijke Oké, dan snap ik dat je van de moestuin update's weet. Het verschil tussen een gewoon topic en de 'blogs' zijn enigszins technisch van aard ( methode van doen en ook uitelijk ) , maar vooral inhoudelijk denk ik ? Het is mijn blog, en alleen ik kan er iets plaatsen, of je moet naar de berichten gaan, en daar kan een ander wat achterlaten wel. Maar het is mijn tuin-dagboek zeg maar, en alléén van mij. Ik bepaal zelf of die er is en hoe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeonieZ Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Ik lees ook meestal alleen maar. Vaak heb ik niet echt iets toe te voegen, is alles al gezegd en dan denk ik; "ach laat maar" Quote In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.~Douglas Adams~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 hier staat uitleg over waarom het moestuinseizoen een blog is geworden en niet meer als topic:opzet-moestuinseizoen-en-forum-indeling-t4572.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Heleen1963 Posted December 14, 2013 Share Posted December 14, 2013 Ik vind moestuin blogs erg leuk en interessant om te lezen, alleen, ook ik heb er meestal niets aan toe te voegen,hooguit geef ik een compliment of laat ik weten dat ik met de blogger in kwestie mee leef. Dat vind ik genoeg .Toch ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
minie Posted December 15, 2013 Share Posted December 15, 2013 Ik ontdek door deze topic het bestaan van de blogs! Inspirerend om al die foto's te zien! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Inmiddels zijn er een best fors aantal nieuwe mede-forummers, waarvan er ook een heel aantal een blog aangemaakt hebben. Leuk hoor ! Je leest nog wel eens her en der, dat iemand het niet zo erg 'durft' , omdat er niet zo veel te zien valt bijvoorbeeld, of omdat het nog een zooitje is. Op zich vind ik dat wel jammer, vooral omdat het niet om de schone schijn gaat toch ? Door het plaatsen van foto's krijgen we allemaal een beeld hoe jouw situatie is, wat voor grond, wat voor omgeving en dergelijke. Je krijgt dan veel beter en meer op jouw situatie toegespitste tips ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leeloo Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Een blog vind ik persoonlijk erg handig om je eigen vorderingen te bekijken en noteren. Daarom dat ik minstens 1 x per week een update doe. Ook het posten van foto's is dan zeer handig. Alleen spijtig dat er geen update te zien is door anderen indien men geen nieuw bericht in de blog zet, ik probeer alleen in een nieuwe maand een blog te maken (heel zelden een nieuw bericht te maken). Op deze manier kan ik het zelf beter volgen, misschien ligt dit voor andere anders. Berichten krijg ik zelden op mijn blog maar het bezoekers aantal is zeker niet slecht Alvast hartelijk dank iedereen Quote Als kok geeft de keuken geen probleem, als boer in de moestuin nog heel veel te leren.Volg me ook op blog/Leeloo/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts