Kibas Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Hallo allemaal. Ik ben kibas. Ik heb jarenlang een stadstuin gehad met kruiden, groente en heemplanten, maar wegens verhuizing naar het zuiden van het land, kwam ik op een flatje te wonen. Ik heb mijn tuin jarenlang gemist. Sinds 2 jaar heb ik een volkstuin, nu 150 m2 groot, ik hoop er nog meer bij te krijgen. Of beter gezegd, ik hoop een boerderij met een grote lap grond te kopen, maar gezien de andere specifieke eisen kan dat nog even duren. Ik verbouw groenten, fruit, kruiden en snijbloemen (dahlia's, voorjaarsbollen en vaste snijbloemenplanten). Ik heb naast de gebruikelijke groenten speciale interesse in vaste en bijzondere groenteplanten. Ik hoop nog een kas te krijgen. De kas op de foto is van de buurman.Verder pluk ik al van kinds af aan uit het wild. Vroeger met name kruiden-thee's, nu ook groenten. Ik maak mijn eigen zeep, tincturen en zalven (de aftershave creme is bij de heren in mijn familie erg geliefd). Ik heb een ruillijst van zaden, die ik wel een keer zal plaatsen. De komende periode heb ik het erg druk. Omdat jullie graag foto's willen zien, heb ik 3 foto's geplaatst. Ze zijn van het begin van de zomer van het eerste jaar, dus de tuin is nog vrij kaal. Ik gebruik netten tegen de wortel-, uien- en koolvlieg. Het werkt uitstekend, geen wormsteken en geen vraat, maar staat wel minder leuk. Ik heb een stuk tuin van 100m2 en een stuk van 50m2. Op dat 2e stuk heb ik dit jaar de insektennetten gezet, zodat de eerste tuin, waar de foto's van zijn, nu mooi om te zien was. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nick86 Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Mooie tuin! Ik snap goed dat je onder netten teelt. Ik wil dat ook gaan doen met een aantal groenten. Zonde als alles aangevreten wordt en het is ook milieu vriendelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Leuke intro. Hoop dat je het forum een beetje naar het zin vindt. Welkom ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Welkom en een leuke tuin. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Welkom hier op het forum en veel plezier hier en met je tuin. Zolang je niet je eigen boerderij met grond hebt, red je je hier goed mee zo te zien. Succes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
roosmarij Posted December 16, 2013 Share Posted December 16, 2013 Hallo en welkom Kibas! Leuk om je hier tegen te komen! Dat lijkt de kas van Stanley wel... Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt over je boerderij met lap grond. Heerlijk wanneer dat rond is!! Veel plezier op het forum! Marijke. Quote Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted December 17, 2013 Author Share Posted December 17, 2013 Nee, van Ram, maar op de volkstuin zijn vele kassen die er op lijken, men heeft vroeger massaal bij een renovatieproject ramen kunnen kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted December 17, 2013 Share Posted December 17, 2013 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
artisjok Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 He Kibas,Mooie foto's!. Je tuin ligt er heel mooi bij hier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kibas Posted February 21, 2014 Author Share Posted February 21, 2014 Ja, wel even anders dan hoe het nu is he. Maar het komt wel weer, ik werk gestaag door En nu maar hopen dat de kasbouwers ook aan het werk gaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Eveline68 Posted February 21, 2014 Share Posted February 21, 2014 Welkom... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted February 24, 2014 Share Posted February 24, 2014 Welkom! Quote Veldvarkens.nl En: Veldvarkens-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts