Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ik ben kibas

Kibas

Recommended Posts

Hallo allemaal. Ik ben kibas. Ik heb jarenlang een stadstuin gehad met kruiden, groente en heemplanten, maar wegens verhuizing naar het zuiden van het land, kwam ik op een flatje te wonen. Ik heb mijn tuin jarenlang gemist. Sinds 2 jaar heb ik een volkstuin, nu 150 m2 groot, ik hoop er nog meer bij te krijgen. Of beter gezegd, ik hoop een boerderij met een grote lap grond te kopen, maar gezien de andere specifieke eisen kan dat nog even duren.

Ik verbouw groenten, fruit, kruiden en snijbloemen (dahlia's, voorjaarsbollen en vaste snijbloemenplanten). Ik heb naast de gebruikelijke groenten speciale interesse in vaste en bijzondere groenteplanten. Ik hoop nog een kas te krijgen. De kas op de foto is van de buurman.

Verder pluk ik al van kinds af aan uit het wild. Vroeger met name kruiden-thee's, nu ook groenten. Ik maak mijn eigen zeep, tincturen en zalven (de aftershave creme is bij de heren in mijn familie erg geliefd).

Ik heb een ruillijst van zaden, die ik wel een keer zal plaatsen. De komende periode heb ik het erg druk.

Omdat jullie graag foto's willen zien, heb ik 3 foto's geplaatst. Ze zijn van het begin van de zomer van het eerste jaar, dus de tuin is nog vrij kaal. Ik gebruik netten tegen de wortel-, uien- en koolvlieg. Het werkt uitstekend, geen wormsteken en geen vraat, maar staat wel minder leuk. Ik heb een stuk tuin van 100m2 en een stuk van 50m2. Op dat 2e stuk heb ik dit jaar de insektennetten gezet, zodat de eerste tuin, waar de foto's van zijn, nu mooi om te zien was.

IMG805676261387192389.JPGIMG805893381387192406.JPGIMG806172441387192419.JPG

Hallo en welkom Kibas!

Leuk om je hier tegen te komen! Dat lijkt de kas van Stanley wel...

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt over je boerderij met lap grond. Heerlijk wanneer dat rond is!!

Veel plezier op het forum!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

• 2 months later...