Ga naar inhoud

Wat heb je net gezaaid/geplant? (Seizoen 2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vandaag de zomerprei verspeend, die stonden wel heel dicht opeen in een te ondiep bakje.

Nu staan ze in een vers gemaakt hot-bed. De temperatuur van de grond was juist dezelfde als in dat zaaibakje, dus geen thermische schok voor het ogenblik. 110 stuks en ze zijn toch zo klein maar ze mogen wel groeien hoor.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Hoi,

ik heb vandaag de zwarte bessen in de grond gedaan gewoon schuin afgeknipt stekpoeder en in de grond gepriktk heb gehoord dat het gaat dus puur een experiment het was -5 graden dus ik ben erg benieuwd naar de ontwikkeling va deze struiken ik hoop dat het lukt.

Berend

Geplaatst:

De stratificeerders (Hop, Roomse Kervel, Zwartmoeskervel en Wu-Wei-Zi) na paar weekjes in de warmte nu in bloembak met aarde. Staat nu buiten in de sneeuw voor de wenselijke koude periode.

Geplaatst:

gezaaid id tunnel:

- koolrabi paars

- rode biet

de erwten en peulen zijn nu ongeveer 1cm groot, dat gaat goed.

De tuinbonen beginnen te bloeien

Geplaatst:

Aangestoken door diverse forumleden heb ik me laten verleiden om ook de tuinbonen reeds voor te zaaien.

Als ook de peultjes voor te trekken...pffff...ik wordt er poëtisch van geloof ik

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

- Pluksla, testje binnen, komt onder verlichting, gaat misschien daarna naar buiten.

- Knoflookbieslook, binnen, komt onder verlichting. Is een vroege test, tbv export naar de aanstaande MTFD.

- Rose de Bern. Alleen als kiemtest, want nu nog veel te vroeg om op te kweken.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst: (aangepast)

Drie soorten peper gezaaid vandaag: prairie fire, cheyenne thick red en pimiente de poinsettio poinsettia.

Edit: als het om (van Erny gekregen) pepers gaat, luistert de juiste spelling wel heel nauw, dank je wel Erny!

aangepast door Gast
Geplaatst:

Ach ja, het is een typefoutje, had het zelfs nog nagekeken. Net als borlotto en borlotti, zoiets...

Maar ik weet niet of de zaaikalender goed stond om vandaag pepers te zaaien?

Geplaatst:

Pepers:

Hot Lemon

Jalapeno

Chain Fair Chili

Lombardo

Ring of Fire

Paprika :

Doe Hill

Sweet banana

Het is nu echt weer begonnen, propagator op de vensterbank, het begint weer te kriebelen. Toevallig vandaag ook de bestelling van der Wal binnen gekregen, dus de piepertjes gaan ook onder zonnetherapie!

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !

Geplaatst:

Eh... tja... dáár heb je de verschillen tussen de diverse kalenders dus al...

Op diegene die ik hanteer (via Diana's mooie moestuin) staat dat het vandaag en morgen de hele dag vruchtdag is en dat we nu (vanaf gisteravond) weer in een stijgende maanbaan zitten dus de goede zaaitijd...

Ik stuur je die wel ff via pb...

Geplaatst:

Ja die dus. Maar is wat lastig te openen, bij mij tenminste alleen met Open Office... Dus had ik er maar wat fotooz van gemaakt om hem te kunnen delen. Ook heel handig.

En ondertussen nog weer nix gezaaid of geplant maar wel wat spullen ervoor besteld... De aardappels en uien besteld bij vd Wal.

Geplaatst:

Binnen gezaaid in verwarmde kweekkas: bloemkool en kropsla. De paprika's, pepers, tomaten, aubergine en eerste zaai bloemkool is al boven en in een aparte balkonbak heb ik alvast de voorgeweekte peulen gelegd.

Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes!

Geplaatst:

Een gedeelte van de tuinbonen voorgezaaid.

Een paar kardoenen als experiment, heb ergens gelezen dat het aanbevolen wordt om vroeg te zaaien om ze genoeg tijd te geven om uit te groeien tot de reuzen die ze willen worden...

Beetje sla, en euhm nog iets... wat was dat ook alweer.... oja! mosterdblad

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...