Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het weer in 2014

Featured Replies

Geplaatst:

Ik heb al buiten in de zon gezeten om mijn ontbijt uit eigen tuin op te eten. Heerlijk in dat zonnige hoekje. Buurman vroeg of ik de zomer al in mijn kop had. Het voorjaar ja, laat het alsjeblieft geen winter meer worden (zoals vorig jaar, pff)!

buitendoen98250751388917662.jpg

Afwachten maar; 't kan vriezen, 't kan dooien...

Geplaatst:

Groot gelijk hoor !! geniet van elk zonnestraaltje ,

ik denk dat er nog wel een winterweekje aan komt,

maar cheer up, de zomer komt er aan!!

Geplaatst:

Heerlijk Huub !!!!

Geplaatst:

Lekker hè?! Ik hoop ook zo dat we deze keer de winter overslaan. Ik zag vanmorgen dat er hier zaailingen van de forellenschluss sla omhoog komen (vorig jaar door laten schieten)!!! Ik hoef nog niet eens te zaaien . Ik laat ze lekker staan. Als het gaat vriezen kan ik ze altijd nog verplaatsen naar de kas. En ook zag ik al allerlei kleine bloedzuringplantjes boven de grond komen (ook doorgeschoten). Ik word er helemaal vrolijk van.

Geplaatst:

Een vrolijke Merel maakt de lente ?..

Geplaatst:

Haha! Ja, en de zomer (als het aan mij ligt) .

Geplaatst:
  • Auteur

Ik hoop dat hier in dit topic ook 'het regent, het vriest, het stormt, het miezert, hittegolf' berichten geplaatst gaan worden, dat was eigenlijk mijn opzet toen ik dit topic startte. Maar misschien vinden anderen het weer leuker om dat in aparte draadjes te plaatsen, we zien wel hoe het gaat.

Geplaatst:

Ik wil de sfeer hier niet verpesten maar het gaat sterk afkoelen binnen 5 dagen.

Een winterprik komt er wel niet aan.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

dat mag dan in vlaams brabant zo zijn, maar in groningen blijft het de komende twee weken gewoon warm hoor!

Geplaatst:

Ah, ik dacht dat het overal was

Misschien is het hier dan ook maar voor enkele dagen.

Geplaatst:

Heb ik ook de link die Henkg hier als tabblad vastgezet, en kijk daar eigenlijk even dagelijks op.

Weet ik wel: 2 weken vooruit kijken is een soort van glazen bol kijken, maar toch.

KNMI geeft nu vanaf 12-14 januari duidelijk lagere temperaturen dan waar we nu al zo lang op zitten.

De pluim van Buienradar geeft nu weer een korte vorstperiode aan. Maar inderdaad, die schiet wel dagelijks van de ene naar de andere verwachting, dat mag wel gezegd worden.

Niet dat het van mij moet hoor Ik ben alleen wel erg graag voorbereid. Moet ook dingen verslepen van mijn koude kas naar huis, als het echt gaat vriezen. Een aantal Agapanthussen heb ik al mee naar huis meegenomen, de Oleander ook , de Bougainville: dat soort dingen. Hou het liefst alles zo lang mogelijk in de kas : lekker koud en droog. Maar ja. echt vorst moeten ze niet hebben.

Geplaatst:

Ja,hier zeggen ze ook dat het volgende week gaat veranderen.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Ik kijk altijd op http://www.meteo.be...dat is voor Belgie.

Je hebt er een voorspelling voor 14dagen.

Geplaatst:

Schijnt toch écht wel kou aan te komen. Mag ook wel es zo langzamerhand trouwens.

Geplaatst:
  • Auteur

We gaan langzaam maar zeker naar de 2 graden overdag, 0° 's nachts en een enkel nachtvorstje met -1. Heel gelijkmatig zo te zien, dat mag ik wel.

Geplaatst:

Ik was daarnet in Wingene, de kleindochter van school halen en wat merk ik daar?

De Camelia toont zijn kleur in de bloemknoppen, de Magnolia krijgt blaadjes, er hangen 'katjes' aan de berk, de knoppen van de Japanse kerselaar schuiven en er bloeien nog margrieten.

Rare winter is dit wel. Straks zal alles wel vervriezen denk ik.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Genieten van het goede weer zou ik zeggen... vorig jaar was het anders.

Geplaatst:
  • Auteur

Pfff, vanmorgen voor 't eerst weer aan 't werk geweest in de natuurtuinen mij de NME, maar wat een buien steeds en die wind.... Blij dat ik weer thuis ben.

Geplaatst:

Hier in Hongarije hebben we al 2 maanden ELKE dag mist, mist, mist, nevel en soms wat motregen...brrrrr niet normaal (voor hier dan niet) Volgende week komt er voor de verandering sneeuw en vorst zeggen ze, dus toch nog winter

Geplaatst:

nou tvnoord heeft het bevestigd, ook hier komt het winterweer er aan... Weeronline is het er nog niet mee eens gelukkig, die voorspellen de komende twee weken alleen af en toe lichte vorst bij nacht. Ik hoop dat zij gelijk krijgen!

Geplaatst:

Het mag wel eens wat kouder worden ... niet té koud aub.

Ik gebruik 'Weatherpro' op de tel, heel goed programma.

vandaag: 4-10°

za: 5-9°

zo: 0-5°

volgende week ... niks meer van vriestemperaturen ... wat gaat het nu worden zeg!

Geplaatst:

Vanmiddag op Radio 1 (NL):

"Volgende week ligt de grens tussen koude en warme lucht ruwweg over NL. Waar precies is nog niet te berekenen.

Het KNMI zegt het zo: "Verwachting voor vrijdag 17 januari tot en met vrijdag 24 januari

Er is zowel kans (40 %) op een winters weertype met in de nachten lichte tot matige vorst en overdag temperaturen rond het vriespunt als kans (40 %) op een wisselvallig weertype met temperaturen rond of boven het langjarig gemiddelde.

Uitgifte: 10/01/2014 08.14 uur LT"

Mijn samenvatting: "'t kan vriezen 't kan dooien".

Geplaatst:

Mijn bron zegt

Screenshot-from-2014-01-10-21182643621389385175.png

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.