Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Sugar snap, al zaaien? (Binnen)

Dano

Recommended Posts

Hoi,

Ik las op internet dat je sugar snap vanaf midden januari al binnen zou kunnen zaaien. Vanaf half februari dan buiten uitplanten. Ik heb nog geen ervaring met sugar snap, iemand enig idee? Het leek mij vroeg, maar goed... Als het kan... Mijn vingers jeuken!

Groeten!

Dano

Ik ben het toevallig net aan het proberen. Ik heb vandeweek erwt/peul/sugarsnap gezaaid (binnen) voor het geval dat de winter niet al te hard door zet, dan heb ik al vroeg wat uit te planten.

Ik heb alleen geen enkele ervaring met sugarsnaps en ook niet met zo vroeg peulvruchten zaaien, dus het is vooral een experiment. Mocht het erg goed (of juist niet) lukken, dan hoor je meer.

Ik heb wel eens begrepen dat het verplanten van erwten nogal een pain-in-the-ass is, de worteltjes schijnen erg gevoelig te zijn. En dat je ze daarom het beste in een gootje kunt planten en dan 'uitschuiven' in een geul buiten als het warm genoeg is. Lijkt me zo'n gedoe...Wat is jullie ervaring hiermee, of doen jullie het heel anders?

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Erwten nú buiten doe ik zeker niet. Bij mij muizen en duiven. Dan is mijn grond te nat en te zwaar nu, te koud ook dus. Ik doe nu nog helemaal geen erwten, maar straks als ik ze ga voor-leggen , doe ik dat in trays, ook wel pluggentrays genoemd die ik overvol vul. nauwelijks nat maak en in gewone potgrond. De tray plaats ik in de koude kas. Staan ze boven , check ik na een paar dagen of de wortel verschijnt onder de plug uit. Zo ja, poot ik ze uit in een losgemaakte geul op de tuin.