Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Al wekenlang snuffel ik op dit forum, lees vele interessante berichten. Volg meerdere van jullie bij hun dagelijkse bezigheden in en rondom de moestuin. Leer steeds weer nieuwe dingen die ik kan toepassen.

Het wordt dus hoog tijd mijzelf eens netjes voor te stellen .

Dsc0846960691390472479.jpg

Mijn naam is Roswitha, ben getrouwd en woon met manlief net over de grens in Duitsland in een oude boederij met 0,5 hectare grond eromheen.

Natuurlijk ontbreken de dieren hier niet, vele kippetjes en hanen scharrelen vrij rond. Ons paard Wietska, heeft haar wei aansluitend aan de moestuin.

Dsc065723395911390473011.jpg

En onze grote liefde voor honden heeft ervoor gezorgt dat we opvang familie zijn voor meerdere geschonde, mishandelde en zieke honden. Ze worden door ons verwent, medisch verzorgt en zo mogen ze gewoon hun laaste jaren bij ons doorbrengen, vol liefde.

Onze 3 kids zijn sinds het laatse jaar uit huis (2 studeren en 1 woont zelfstandig).

Aan huis hebben wij op de verbouwde hooizolder een woning die we verhuren als B&B / vakantiewoning.

Zoo, meer als genoeg over ons het gaat ja hier om de moestuin.

Als klein kind ben ik "ge-infecteerd" geworden met het moestuin virus

Bij een lieve tante mocht ik in de zomer altijd meehelpen in de tuin en keuken. Het geeft nog steeds een warm gevoel als ik daaraan terug denk.

Toen we nog in NL woonde hadden we een aantal jaren een volkstuin en toen dat niet meer ging ( ivm kinderen en afstand erheen) heb ik in de achtertuin groente ed. verbouwd.

Nu we in Duitsland wonen heb ik een grote moestuin waarin ik me kan uitleven. Niet altijd met goede resultaten maar dat mag de pret niet drukken. Groente die je zelf hebt opgekweekt uit ieni-mini zaadjes en ziet groot worden..fruit van eigen bomen..het inmaken en wecken. het geeft zoveel voldoening en het smaakt zo lekker.

Dsc0854418701390472049.jpg

Dsc0657286701390473598.jpg

Dsc0658953151390472157.jpg

In de loop der jaren is de groote van de moestuin steeds veranderd. Sind 3 jaar heb ik er een kasje bij staan..wat een rijkdom. En dit jaar komt er nog een bij..

Daarbij heb ik er weer een heel stuk grond bij getrokken ( de groene strook voor het kasje en de strook naast de moestuin) waardoor ik nog meer ruimte in de moestuin heb gekregen.

Tijd om nieuwe groentes uit te proberen

Dsc060674415881390473083.jpg[

Dsc06575444434281390473091.jpg

Dsc0854822525371390473089.jpg

Onze gasten in de B&B krijgen natuurlijk bij hun ontbijt al deze lekkernijen uit de tuin, van tomaten, kruiden, fruit naar eitjes van onze eigen kippen en natuurlijk de vele soorten jam die ik ieder jaar maak.

In de loop van de tijd zal ik meer vertellen en laten zien

Ach, en wie zich afvraagt waar mijn gebruikersnaam vandaag komt..Ik ben niet meer de allerjongste en verzot op oude boeren spulletjes, en rozen , ja die zijn gewoon zooo mooi

Ik leer nooit uit en dit forum is echt een verrijking voor mij. Dank daarvoor.

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Welom en je tuin ziet er goed uit.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Welkom hier op het forum. Wat een prachtige plek hebben jullie daar. En leren, ja, dat gaat twee kanten op. Je kunt ván iemand iets leren en je kunt áán iemand iets leren. Dat zal ook hier het geval zijn!

Geplaatst:

Bienvenue Roswitha

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

@ Appelvrouw...zoo leuk jou hier op dit forum te vinden, Las al zolang jou blog.

@Matteo en Stan..dank jullie wel voor je kompliment

@Huub..ja, leren gaat 2 kanten op als ik ergens kan helpoen zal ik het doen

~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~

Geplaatst:

Welkom Old Rose.

Mooie presentatie en je moestuin ligt er prachtig bij zeg

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Welkom...

Geplaatst:

Sieht gut aus!

Geplaatst:

Welkom!

En je hebt een geweldig plek daar zo te zien! Genieten!

Geplaatst:

Ja, dat ziet er zéker goed uit ja. Leuk !

En welkom dus. ..... 'Old Rose' , wil dat gewoon zeggen dat je een oude Roswita bent, of heb je iets met de oude ( klassieke ) rozen ?

Geplaatst:
  • Auteur

precies, gewoon oude roswitha

Geplaatst:

Herzlich Wilkommen

Geplaatst:

Welkom Old Rose, zo oud zal je nog wel niet zijn als ik zie hoe goed jij dat doet in je mooie moestuin

Veel plezier!

grtjs,

Katrien

Geplaatst:

Welkom! Klein Netterden ligt dat bij het Nederlandse Netterden?

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:
  • Auteur

Hai Holland...ja precies

Netterden is de nl kant van de grens..en aan de andere kant licht klein netterden. tegen Emmerich aan.

Een mooi plekje aarde waar we zeer gelukkig zijn

Geplaatst:

Mooie tuin! Leuk met zovele beestjes ook!

Veel plezier hier!

Geplaatst:
@ Appelvrouw...zoo leuk jou hier op dit forum te vinden, Las al zolang jou blog.

Leuk Roswitha..dank je wel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat is zeker mooi wonen daar! De weg van Netterden naar Mechelen is ook zeer mooi.

Ik zelf kom uit Dinxperlo ook aan de Duutse grens

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Hallo Roswitha, welkom!

Inderdaad een prachtige plek om te wonen, idyllisch! Hmm, B&B.... als we er eens een paar dagen tussenuit willen

Veel plezier in je tuin en succes met alle nieuwe groentes en fruitsoorten die je ongetwijfeld enorm gaan verrassen! En dit forum is werkelijk een bron van inspiratie, dus voorlopig ben je hier nog niet uitgekeken denk ik.

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Roosmarij,

lang geleden dat ik hier nog iets van jou gelezen heb...welkom terug

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic