Erny Geplaatst: 29 april 2014 Geplaatst: 29 april 2014 Nou... die Rode Bes kan eventueel vorige week ook al hebben gebloeid... maar toen heb ik dat niet gezien.
SuusP Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Hmm geen hondsroos in de buurt. Telt de rimpelroos (Rosa rugosa) ook? De bermen staan hier vol met volop bloeiende zuring, boterbloem en fluitenkruid. Echt schitterend! Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Piroska Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 1 mei:Bloeiende hondsroosbloeiende paardenkastanjebloeiende wilde ridderspoorbloeiende klaproosbloeiende vlierbloeiende meidoorn http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Drentenier Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Bij het binnenhalen van de was, tijdens de schemering, werd ik omgeven door vliegende brommende meikevers. Toch blijf ik alle engerlingen die ik opgraaf aan de vogels voeren!
Drentenier Geplaatst: 27 mei 2014 Geplaatst: 27 mei 2014 Mijn vingerhoedskruid bloeit, en mijn braam. In de vijver de gele lis.'s Avonds geurt de kamperfoelie, om bij weg te dromen.Allemaal vroeg dit jaar.
Heleen1963 Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Mijn viburnum bloeit voor de tweede keer . Hij bloeide in maart, en nu weer, zal zo even kijken of de magnolia ook knoppen heeft(gebeurt ook een enkele keer )
SuusP Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Ja, de magnolia heeft hier ook een tweede keer gebloeid! In juli, dus Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Heleen1963 Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 bomen beginnen hier al te kleuren , hoe is dat in de rest van Nederland ??
Bit Geplaatst: 26 augustus 2014 Geplaatst: 26 augustus 2014 Ow zeker ja, hier ook. Tal van bomen. De acers zijn wel erg ver al. Heeft ook wel met het lange en hete seizoen te maken dacht ik. Gisteren, op het journaal, dachten ze een voorbeeld van "al bruine bladeren" te laten zien in een close-up in het desbetreffende filmpje. Maar ja, dat was nou net een voorbeeld wat niets met herfstkleur oid te maken heeft. Die kastanjeboom was gewoon behoorlijk aangetast door de ziekte ( veel kastanjes in Nederland ).Maar ook berken ja. Overigens ook wel normaal hoor. Veel bomen lieten een vroege tussentijdse bladval zien door de lange droogte plaatselijk in heel Nederland. Magnolia's die nu nogmaals bloeien, is eigenlijk ook elk jaar wel. Blauwe regen ook , es een appel of perenbloesem. Niets vreemds aan
Erny Geplaatst: 3 november 2014 Geplaatst: 3 november 2014 1 November: de Knolcapucien bloeit... 1 November: de ganzen trekken massaal over.1 November: warmste novemberdag ooit geregistreerd te Eelde, Groningen. 18 graden. Wil iemand uit het zuiden van het land die állerwarmste novemberdag invoeren?( http://nieuws.weeronline.nl/recordwarme-1-november/ ) Fenologische Referenties behorende bij:Late Herfst Hierbij horen bijvoorbeeld de volgende verschijnselen: (beginnende ongeveer eind oktober.)  Linde - Bladval Berk - Bladval Lijsterbes - Bladval Paardekastanje - Bladval Populier - Bladval Wilg - Bladval Appel - Bladval Zomereik - Bladval Kerstroos - Eerste bloei Winter Hierbij horen bijvoorbeeld de volgende verschijnselen: (beginnende ongeveer half december.)  Klimop - Eerste vruchten rijpDaglengte - Andere waarnemingToverhazelaar - Volle bloeiWinterjasmijn - Volle bloeiHazelaar - Volle bloei Invuloverzicht: https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AhPyQHYH48sldEkwT3RrYTdsMDJnRmZHX21rcXA5dGc&usp=drive_web#gid=8
RobO Geplaatst: 5 november 2014 Geplaatst: 5 november 2014 boeiend!wat te doen voor de planning 2015 is natuurlijk de vraag: eerder zaaien? eerder nateelten? andere groenten fruit planten?
aalterse-willy Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Ben vergeten de foto's op te sturen toen ik ze gemaakt had maar hier komen ze;De azalea bloeit nu buiten. En in de kas vormen er zich nu terug druiventrossen, wat moet ik daar mee aanvangen? Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
angela (†maart 2025) Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Ik heb ook voor de tweede keer druiven
HuubvG Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 En ik vraag me af wanneer ik nu enkele mijn vaste tuinplanten kan verplanten.
Erny Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Noteren jullie dat ook in het overzicht? Â Ik heb eergisteren een handje peulen kunnen plukken. De gele hadden zichzelf uitgezaaid...
dennislp Geplaatst: 11 november 2014 Geplaatst: 11 november 2014 Niet echt van fenologische waarde, maar hier bloeien de uitzaaisels van de lobelia enorm! En de Stevia planten in pot komen weer in bloei, altijd rond deze tijd, ookal is het 's nachts aan de koude kant. > Planten kopen? Doe het bewust!
aalterse-willy Geplaatst: 17 november 2014 Geplaatst: 17 november 2014 Nog nooit gezien, vroeger konden we wel eens een paar honderd bosduiven zien vliegen maar nu zijn het er duizenden, we hebben, de buur en ik, eens getracht om ze te schatten door er een twintigtal te tellen en dan te schatten hoeveel keer we zo een groepje wel zagen in die vluchten, ongelooflijk. Wolken duiven van honderden meter lang en toen ze op het pas gedorste maïsveld vielen zag de grond grijs van de duiven.De boeren zulle niet kontent zijn als die op het nieuwe koren gaan vallen en alles kaal vreten. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
appelvrouw Geplaatst: 17 november 2014 Geplaatst: 17 november 2014 Gisteren paardenbloemen geplukt..die zetten zich weer in de bloei We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎
Heleen1963 Geplaatst: 21 december 2014 Geplaatst: 21 december 2014 zag (tot mijn grote schrik ) dat mijn wildemanskruid volop bloeide !! O wee als er nu een vorstperiode komt !
dirk71 Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 Gisteren gras opnieuw gemaaid.Paardenbloem in zaad!
RobO Geplaatst: 23 december 2014 Geplaatst: 23 december 2014 nog 1 bloeiende roos saffraankrokussen groeien ook nog steeds, de RobO loopt vet binnen volgend jaar
dennislp Geplaatst: 24 december 2014 Geplaatst: 24 december 2014 De tulpen en narcissen schieten al de grond uit. Laatst hadden we er nog ergens een topic over: gaan ze niet te vroeg bloeien? Nou sommige dus wel... Heb vandaag 5 bloeiende narcissen, van een nog best mooi formaat, gespot in een stuk gras van de gemeente... > Planten kopen? Doe het bewust!
Salamandertje Geplaatst: 25 december 2014 Geplaatst: 25 december 2014 Mijn tuingeraniums zijn net gestopt met bloeien, hebben van juni tot half december vol bloemen gestaan.. Aardbei staat in bloei. Bzzzz...
Aanbevolen berichten