Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

ja

(klaagpost=klaagpost+1 )

6 veenmollen gevangen in potje naast het deli-aardappelveldje, dat belooft weinig goeds...

Geplaatst:

Lekker regen vanmiddag, alleen... had ik mijn dekbed te luchten gehangen. En natuurlijk vergeten weer binnen te halen toen de buien begonnen. Nu dus een lekker klam dekbed Hopelijk wil het nog een beetje drogen voor vanavond, maar ik heb er een hard hoofd in.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Gisteravond in het huisje vet in mn duim gesneden (ja... lekker onhandig bij het schoonkrabben van het tosti-ijzer... ). Door invloed van rosé bloedde het behoorlijk en pleisters (ehbo-tasje) lag natúúrlijk op de moestuin... dus met stuk wcpapier er tegenaan gedrukt op de fiets heen en weer de verbindmiddelen opgehaald en toen het verbinden/afknellen...

Errug lastig als je maar één hand tot je beschikking hebt en het flink aan het bloeden is... Maar het is enigszins gelukt en het ziet er nu goed uit... Lekkere vleeswond, dus dat wordt de eerste dagen weer lekker lastig met tuinieren, moest juist weer flink geschept en gezeefd worden...

Tweede klaag is vervolg-update-klaag over de houdbaarheidsdatum van cosmetica/zonnebrand...

De fabricatiedatum van het L'Oreal zonneprotectiespul, vorig jaar gekocht bij de Aktie Maxi, kwam uit het jaar..... 2007 !!!!

Geplaatst:

Nou dan zou ik terug gaan naar de Aktie Maxi! Heb ik vrijdag ook gedaan, en de man was zeeeeer verbaasd en leek helemaal niks van die wet en regelgeving te weten. Ik heb wel netjes mn geld teruggekregen, maar toen ik zei dat ie misschien toch beter even zijn voorraad kon controleren reageerde hij dat dat niet nodig was, omdat ie van niemand anders klachten had gehad.

Geplaatst:

Haha... dat was ik ook nog wel van plan, volgend keer als ik daar toch ben. Maar ook meer in de zin van voorlichting voor hun dan...

Geplaatst:

Op mijn terras van maar een paar vierkante meter kropen werkelijk hordes van dit soort slakken richting mijn Hosta...

na 73 slakken ben ik de tel kwijt geraakt...brrrrrrrrrrrrrr

158010y.jpg

1to1z4.jpg

'k Ben benieuwd of er morgenochtend überhaupt nog een Hosta staat...

Geplaatst:

Flinke onweersbuien hier, nu al 40mm regen (dat wordt weer een week met laarzen door de modder ploegen) en we hebben geen tv! Normaal niet erg maar er is maar 1 programma dat ik volg en dat is blacklist op maandagavond en nu was ook nog eens de laatste aflevering!! Baal! (Ja, ik weet dat er zoiets bestaat als programma gemist maar ik wilde nu kijken! Keek er al de hele week naar uit )

Geplaatst:
mijn onkruid is op!

hahahaha, beetje laat dat wel, was even druk, maar hier lig ik dus van onder de tafel

Geplaatst:

Het is enorm rotweer en voor morgen word het nog erger aldus de weergoden! Ik krijg 25 man te eten voor zoonlief's verjaardag en was toch echt van plan die ook buiten te stallen daar ik in een veredeld kippenhok woon!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

ahja, dat hadden wij ook gisteren, eters en noodweer. Je moet gewoon van het beste uitgaan! Wij hebben ze tussen de buien door ontvangen, even onder de overkapping en na het noodweer gewoon weer aan de natgeregende pikniktafel. Ik help je hopen dat dat lukt morgen!

Geplaatst:

Héél even tussendoor ff snel klagen, dat ik het vandaag echt vies koud vond. Blehh.

Geplaatst:

Kon niet veel in de tuin doen.

Geplaatst:

Nou ff klagen, manlief vertrekt over 4 uur naar Nederland voor TWEE maanden!!!! Moet ik de hele toko in mijn upje doen, inclusief alle dieren, babydieren ( veel kuikens, puppie etc) en dat geren als het gaat onweren: elektra eraf, honden onderdak, kuikens onderdak, staat de kas stevig? ramen dicht . Blergh.. helemaal geen zin in dit alles alleen te doen 2 maanden lang, en het onweert dus ELKE dag op het moment.

Zou ik hulp krijgen in juli tegen kost en inwoning, komen ze al in JUNI! Dan heb ik dus nauwelijks opbrengst uit de tuin! Kan ik alsnog naar de winkel voor boodschappen. Nevermind, ben blij dat er versterkingstroepen komen, alleen het moment is niet helemaal je dat.

Geplaatst:

Pffff....best pittig, Piros! Twee maanden in je uppie. Maar je kan het! En wel gezellig dat er een beetje hulp komt, jammer dan weer dat het een maandje te vroeg is! Succes met alles!

Geplaatst:

Bit....terechte klacht over het weer! Het was idioot koud gisteren. 11 graden en zo'n gestaag miezer regentje, bah!

Vandaag schijnt de zon, maar nu op dit moment hier 5 graden....tsss...ik ga zo naar de tuin, maar mag mijn lange onderbroek wel weer aan doen!,

Geplaatst:

Piroska heb je dan geen hulp meer in juli?

Ja ik zag dat het zo koud was in NL..hier viel het mee gisteren voor de verandering. Heb ik dan wat te klagen: ja. Mijn plantenoppas heeft een hele bak met kolen over het hoofd gezien die klaar stonden om geplant te worden( bloemkolen/purple spouting/en nog zo wat) Het was warm en droog, en daarna was er een onweersbui. Ze stonden te zwemmen met verdorde stengels...Dood

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Piroska kom hiermaargezellig uithuilen en klagen, na al het werk. Maar ook leuke berichten en reacties plaatsen natuurlijk.

Even klagen dat ikzoboodschappen moet doen, helemaal geen zin. Die tijd kan ik welbeter in de tuin besteden. Helaas manlief vergeten, terug gekomen zonder boodschappen.

Geplaatst:
Piroska heb je dan geen hulp meer in juli?

Nee tot nog toe heb ik geen hulp in juli, kan nog komen natuurlijk, het duurt nog even en veel mensen hebben vrij in die periode.

Balen zeg van je kolen!

Geplaatst:

hoe duur is een retourtje? wij zoeken nog een vakantiebestemming

Geplaatst:

Vanaf 80 euro met alleen handbagage, naar boedapest wat misschien totaal niet in de buurt is van Piroska.

link

Geplaatst:

Ja heel goedkoop dus! Moet je nog wel anderhalf uur met de trein voor 12 eu ofzo. Kost geen drol!

Geplaatst:

Heb ik veel planten gekregen op de MTFD en alles geplant, de vaste planten, of de grote planten iets tegen de afsluiting, 30 40 cm er van af, maar die g dverse ganzen met hun lange nek vreten alles kapot, zal er binnenkort eens enkele de nek omwringen en in de pan doen belanden.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Goed kom ik hier ook eens om echt te klagen: ga ik vlierbloesemsiroop maken lekker in mijn nieuw benedenkeuken die voor de inmaak bedoeld is. Ff schoonmaken natuurlijk en dan op de voorhand flessen zoeken. Kan ik potverdikkie niet eens bij mijn schone inmaakemmers die ingebouwd zijn door de lege flessen-tic van Lie Het lijkt wel oorlog hier( in die zin dat je in de oorlog nooit wat weggooit, want je weet maar nooit..van mijn moeder geleerd, die ook niet weg kon gooien..maar dat is een ander verhaal ) ik heb de flessen even geteld..360 lege flessen van appelsap, whisky, wijn met schroefdop etc...

Hij heeft verdorie 66 liter eau de vie staan om in flessen te doen..dat zijn hooguit 90 flessen.

Is-ie nog verontwaardigd( gespeeld hoor) dat ik een flessen-stop instel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.