Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

ja same here... we hebben inmiddels gemerkt dat de Plus dus heel geniepig niet voor de camera van oogtv wilde reageren, omdat ze bezig waren met een grootschalige media-actie. Hun persbericht heeft inmiddels zelfs nu.nl bereikt. Het hele internet staat er inmiddels vol mee. Echt BELACHELIJK!!!!

Geplaatst:

Kan ze niet klacht indienen? Was ze al buiten de winkel, zo niet dan is hetwetterrlijknog geen diefstal?

Om eerlijk te zijn zou ik daar niet eens meer boodschappen willen doen.

Geplaatst:

klacht indienen hebben ze gedaan, maar die is ongegrond verklaard (door de supermarktmanager...). Ze hebben contact gehad met de politie en het hoofdbureau, maar zoals gezegd kunnen die helaas niks doen, ook al vinden ze het belachelijk. Juridisch loket denkt dat er wel een zaak in zit.

Geplaatst:

apart eigenlijk dat de winkeleigenaar je een winkelverbod kan opleggen. ik dacht eigenlijk dat dat alleen mocht met tussenkomst van politie/rechter ofzoiets maar dat is dus niet zo.

dat is toch eigen rechter spelen?

Geplaatst:

ja klopt, maar dat kan omdat een winkel in theorie priveterrein is. Ze mogen dus in principe iedereen een winkelverbod opleggen. Echter leven we daarbij dus wel in Nederland, en bij het opleggen van een verbod mag je dus geen andere wetten overtreden zoals de wet van discriminatie. Maar de vermeende diefstal hoeven ze dus niet hard te maken.

Geplaatst:

even iets anders te klagen

*(&*^&(* Slakken!

ik heb 4 vakken(SFG) met bonen. de eerste 2 vakken gaan uitstekend. 3e vak matig. 4e vak wil helemaal niet.

elke keer als ik daar iets plant wordt het opgevreten. ik had nu plantjes voorgekweekt tot minimaal 30cm en toen pas verplant. 2dagen later zijn ze tot de grond toe opgevreten...

Geplaatst:
Ja een zeil rond de boom leggen vóórdat al het water naar beneden komt

wakker blijven vanavond he?!!

sorry, even een upje want we waren op vakantie,

je schrijft: zeil rond de boom leggen? op de grond of over de boom of over alles heen?

(

- op de grond: regenwater loopt bij ons via het veen alle kanten op, dus ook naar de wortels van de boom? en dan naar de kersen?

- over alles heen: zeil van 10x10 meter? via de wortels komt er toch te veel water naar de vruchten? of barsten ze door het water op de vruchten zelf? )

Geplaatst:

Nee ze barsten niet van het water op de vrucht zelf.

Ik bedoelde inderdaad om de stam heen(30 cm van de bodem en dan de bodem afdekken....(dan loopt het plastic schuin naar beneden....op de uiteinden stenen leggen.....de breedte van de boomkroon ook op de bodem afdekken en liefst nog 1 meter meer. Een heleboel werk en als kweker ga je dat niet doen....hier in de buurt is ook alle kersenoogst mislukt door het barsten van de kersen.

Als eigenaar van 1 boom met lekkere kersen, wil je er een week voor de eindstreep wel eens iets extra moeite voor doen. Ik heb de kersen rijp en gaaf kunnen oogsten.

Hoe echter het ondergrondse waterverloop is m.b.t. veen, weet ik niet. Ik zit op klei/löss en heb ook wel heel wat "pratsch" (modder/water-plakkerige zooi) gehad voornamelijk bij het uiterste uiteinde en laagst gelegen gedeelte van de tuin. Het water verdeeld zich niet echt gelijkmatig ondergronds; ik merk echt wel daar waar overkappingen zijn (bijv. bij de ponystal die gelegen is direct naast het natste gedeelte van de tuin) het er gewoon droog blijft.

Het water bij de wortels weghouden dus.

Geplaatst:

Klagen mag ik ook eens, over die mol welke ik maar niet uit de tuin krijg.

Carbid geprobeerd, lukt niet, klemmen, daar graaft hij naast, doet een toerke alom.

Nu gisteren was die weer in de wedstrijdprei bezig, door al dat gegraaf worden zeer veel wortels beschadigd.

Maar gisteravond moest Moeder de vrouw ook eens klagen!

Had ik mooie rode peperkes geplukt en gezegd dat ze die eerst eens moest proeven alvorens te gebruiken maar dat heeft ze niet gedaan.

De scampi met tagliatelli waren dan ook zeer heet, ze had er twee stuks in versneden, met de zaden! Het leek wel een beetje op het eten wat ik in Thailand voorgeschoteld kreeg, Nong Kai in 1984, werkte daar toen.

Maar met al haar geklaag dat ze het niet binnen kreeg was haar bord toch schonekes leeg gegeten.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Hahahaha Willy.

Dat is waarom ik alleen milde pepers wil kweken.

Vandaag weer een buurvrouw frustratie..

Haar zoontje heeft botten ( geen idee van welk beest en waar vandaan ) op zeer decoratieve wijze door de schutting gestoken.

De ene helft hangt bij hun en de andere helft dus bij ons.

Nou vind ik dat al niet echt fris, maar vanmorgen liep 1 van onze honden ineens met zo'n bot rond.

Gelijk afgepakt natuurlijk en aangezien de buurvrouw niet thuis was het bot met een boogje over de schutting gegooid op jun grasveldje.

Nu waren we vandaag de dag weg.

Kom ik net thuis, hangt die rotzooi weer precies zo..

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Da's waardeloos Gemma !! Misschien jouw kant optrekken en in de vuilcontainer gooien ??

Verder heb ik niks te klagen

Geplaatst:

(zo genaamd hond op gegeten)

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

mooi klote, ik met volle moet het autotheorie examen maken, en wat denk je: gezakt. 2 fouten te veel

Geplaatst:

Och. Had ik ook de 1e keer. Bij mij een kwestie van een kleine onderschatting

2e keer ( beter geleerd , serieuzer genomen ) haalde ik t wel.

kop op !

2 fouten te veel is ook veels te veel natuurlijk

Geplaatst:

Oh boy, ik moet binnenkort ook op voor mijn theorie. Zit ik daar tussen de puber (no offense), dan wil je écht zakken. Wat een afgang

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

joh, alle vragen staan toch online? hiero?

Geplaatst:

1 tomatenstruik over (al de andere waren ziek) fiets de kleine over het tuinpad... mist ie de bocht ... en dondert hij pardoes in die ene tomaat... Gelukkig was er slechts 1 grote dief afgebroken waar geen tomaten inhingen al was dat een wonder

Geplaatst:

Die vurrukkelukku dropsticks van de Aldi zijn uit het assortiment, is mij vandaag verteld.

Ben twee dorpen langs geweest om groot in te slaan; ik wist nog niet dat die dingen zo mjammie waren. Maar niets meer!

En ik had er pas 6 gehad

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

onze nieuwe watermeter knalde telkens als we een wc doortrokken een minuutje of wat totdat wij en de buren er gek van werden

"komt meer voor meneertje " zei de pwn

"dat is fijn om te horen,wat gaat u er aan doen?" zei de RobO

"we komen wel even langs, vogende week, kunt u thuisblijven van 8-18 uur? "zei de pwn

"zucht"...

en ja hoor, de nieuwe meter knalt niet meer...

...alleen horen we nu een soort knorrend/zagend gezoem dat vet boven het geluid van het stromende water uit komt...en onze oude meter heeft een jaar of 15 geruisloos ons water gemeten...

" komt meer voor, meneertje, maarja, die nieuwe meters zijn niet zo best, beetje goedkoop ingekocht, kunnen we niks aan doen helaas..." zei de pwn

" "

Geplaatst:

Herkenbaar; ik heb zoiets met de verwarmingsketel; telkens vóórdat hij aanspringt klopt er iemand 3 a 5 keer op een houten deur....zo lijkt het....'s nachts erg leuk.....word er wakker van in de winter

Geplaatst:

even ontluchten?

Geplaatst:

Nee, was dat maar zo simpel; hier eenzelfde verhaal.

Het is een gehuurde HR combi. Een onderdeel is vervangen door de monteur bij de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Vervolgens steeds deze klachten. 3 x opnieuw laten vervangen. Is iets in de aansturing van de impulsschakelaar dat nu een goedkopere uitvoering is en dit helaas in meer of mindere mate blijft doen...heb er nu een die klopt heel zachtjes Op een gegeven moment denk je : laat ook maar

Geplaatst:

als het een huurmodel is kan je dan geen nieuwe(ander type) krijgen?

de CVketel van de buren maakt ook zo'n herrie. dat kunnen we bij ons horen terwijl de ketel op zolder hangt.

helaas huurwoning en de woningbouw wil de 15jaar oude ketel nog niet vervangen. regelmatig mag er een monteur langs komen om de boel weer op te lappen. maarja zolang het werkt, dan werkt het nog...

Geplaatst:

Klacht: waarom moeten tomaten nou zo gevoelig zijn voor ziektes?! Hier heb ik nog nergens last van, maar bij elk vlekje of beschadigd blaadje gaat wel direct alle alarmbellen af 2e jaar dat ik overweeg om géén tomaten meer te kweken, kweek liever dingen die alleen maar fun opleveren en geen stress of iets

Geplaatst:

Zal maar eens serieus klagen.

Vanmorgen vroeg wilde ik opstaan en kon het niet, viel gelijk terug in bed. Na enkele minuten terug geprobeerd en ik stond erg te wankelen op mijn benen zo erg dat ik me aan de muur moest steunen om recht te blijven.

Daarna maar terug het bed in tot over een tiental minuten, kon met moeite recht en ben gelijk weer gaan zitten, nu gaat het redelijk maar rechtstaan is erg, zo duizelig! En ik zie scheel uit mijn ogen ook, nochtans niet gedronken gisteren, een enkel glaasje maar dus is het niet van zattigheid dat ik zweinsel.

Hoop dat het betert want anders de dokter van wacht opbellen.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.