Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Breng mij die kat maar even..want:

Muizen in mijn la!

De la waar ik pasta en rijst bewaar. 4 pak/zak pasta aangevreten en een zak rijst. Hebben de kippen een gelukkie. Maar ontdek net dat ze ook in mijn la zitten waar ik kruidenthee en pinda`s bewaar..ik heb nog niet gekeken bij de doge bonen voorraad

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

@ Geedee: geduld! Het komt goed! Als het zo makkelijk was, ben je er misschien snel op uitgekeken. Nu heb je wat te doen, onderzoek en leer... Goed voor het brein.

@Appelvrouw: tijd voor een paar katten?

@ Ik: heb niks te klagen eigenlijk, behalve dat ik tot na het weekend in een ongelooflijke puinhoop zit, letterlijk. Mijn keuken wordt gerenoveerd, buiten staan het aanrechtblad (tussen de tijm en het bonenkruid), de koelkast, het fornuis, een pan met drinkwater, in de woonkamer de inhoud van de keukenkastjes etc.

Alle wanden en tegels zijn afgebikt tot op de stenen van de muur. Het hele huis ligt onder een dikke laag gruis. Vandaag komen de stukadoors, morgen de tegelzetters en het zal wel na het weekend worden dat het aanrecht weer teruggeplaatst wordt en aangesloten.

Het ergste is nog dat ik net de roma tomaten had geoogst om in te gaan maken. Deze heb ik maar aan mijn Turkse buurvrouw gegeven. Van haar heb ik een lekkere kom hete (scherpe) soep teruggekregen, heerlijk. Verder hoop ik maar dat dit alles gauw weer voorbij is.

Geplaatst:

je wist niet dat ze vandaag langs kwamen om je keuken overhoop te halen?

Geplaatst:

Katten: te onhandig..ik ben hier niet altijd. ik ben bang dat het een val wordt..wat Lie betreft gif

Geplaatst:

@ Loes, ze stonden gisterochtend ineens voor de deur. Totaal onverwacht. Er zou eerst nog een opzichter komen kijken en deze zou me eerst bellen, maar ze hebben die stap dus overgeslagen...

@ Jet, lastig en vervelend!

Wat dat betreft mag ik niet klagen over moestuinieren in een woonwijk. Geen mollen bij de reusprei, muizen bij de Brinta, minder phytophthora etc.

Geplaatst:

klinkt al een geweldige communicatie huub.

Geplaatst:

Nou Huub, ik had ze zo teruggestuurd met de melding dat ze maar een afspraak moeten maken.

Tssss... rare gang van zaken.

Geplaatst:

Des te eerder ben ik ervan af. (ingekort )

aangepast door Gast

Geplaatst:

He bah, ik ben ziek. En nu "kan" ik zelfs met dit heerlijke weer niet in de tuin hangen, want dan zie ik steeds van alles wat ik "even" wil doen en dat trekt mijn lijf dan weer niet. Bah bah

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Vanmorgen vroeg ineen luis in alle paprikaplanten en auberine die ik binnen heb staan Twee dagen geleden nog gekeken en toen was er nog niets te bekennen. Ik begon net te geloven dat ik er dit jaar aan ontkwam na vorig jaar veel gedoe met luis gehad te hebben. Dus ik stond vanmorgen om 7.00 uur in pyjama 7 paprika'planten en een aubergine af te spuiten onder de douche.

Geplaatst:

we zijn dol op foto's...

Geplaatst:

Is niet echt interessant hoor, een dik vrouwmens met slaperig hoofd in een oude sjofele pyjama die al mopperend paprikaplanten staat af te sproeien

Of krijg je graag nachtmerries?

Geplaatst:

klinkt meer als slapstick dan als horror hoor

Geplaatst:

Nou de volgende keer dan..............misschien

Al hoop ik door deze douche-actie de luisaanval in de kiem gesmoord te hebben

Geplaatst:

Een tante van mij heeft de afgelopen jaren met regelmaat medische klachten gehad en nu weer.

Het gaat dan om gebroken heup, gebroken arm nog een keer gebroken heup enz. enz. Nu heeft ze weer iets en dat is heel vervelend allemaal maar mijn moeder begint iedere keer als ze me ziet over mijn tante. En iedereen die een praatje maakt krijgt het ook nog eens de gehele medische geschiedenis te horen ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik krijg er een punt hoofd van

Tevens vraagt mijn oom mijn moeder iedere keer om hulp maar mijn moeder is 75 en ze kan nog veel maar ik vind dit eigenlijk allemaal te veel voor haar.

Vorige keer ook heeft ze hele dagen tot soms wel 1 uur s 'nachts mee in het ziekenhuis gezeten, en bijna iedere dag en soms wel 2 keer per dag ook nog op bezoek want anders moet mijn oom alleen.

Nu belt net een andere tante op en ze begonnen er samen weer over en wat er zou gebeuren enz. beginnen ze samen te bekvechten omdat mijn moeder zij dat de dokter en de zuster niet goed hadden opgelet en mijn tante die het daar niet helemaal mee eens was, mijn moeder beschuldigd die tante nu van te beginnen met bekvechten maar ziet niet in dat ze het zelf ook doet.

Geplaatst:

Leuk man, familie Snap helemaal dat je daar een punthoofd van krijgt ja. Je verplicht voelen om langdurig 2x per dag met iemand mee te gaan op ziekenbezoek is wel wat jammer, zeker voor iemand die ook om zichzelf moet denken Maar de ervaring leert dat mensen dat niet willen horen totdat ze er helemaal doorheen zitten. Misschien zelf eens met die oom praten? Hopelijk komt er snel wat rust in de kiet.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Komt mijn vrouw thuis van de winkel, heeft ze "verse" wortelen en prei gekocht heel de tuin/diepvries zat nochtans vol met echt verse exemplaren.. Ach ja, wie niet.in de tuin komt weet niet wat daar groeit he. Ben dan maar wat pompoenen gaan oogsten

Geplaatst:

Wieheefter broodkruimels onder de spatiebalk gemorst.

Ik zalhetwel weer zelf hebben gedaan

Edit: de u, f en "enter" gaanookniet lekker.

Geplaatst:

@Angela

Sterkte!

Geplaatst:

Gekke wespen. Deze week heb ik wespen zien rondtollen alsof ze ziek of gek waren. Vliegen doen ze niet echt maar iets dat erop lijkt, schijnbaar stuurloos een beetje over de grond tollen. Ik had er eentje in mijn broekspijp, die heeft me flink te pakken genomen. Nu zat er gisteren een in de keuken en die deed bij de stukadoor (keuken wordt nog steeds verbouwd, bijna klaar) hetzelfde. Ik zie er nu buiten alweer een paar zo gek doen, dus broekspijpen in mijn sokken gedaan voordat ik naar buiten ga...

Geplaatst:

hm, vreemd! Wij hebben een wespennest in ons gft-afvalhoop op de tuin... ben er al door 2 te grazen genomen. Niet zo leuk!

Geplaatst:

Is er misschien nog iets van fruit in de buurt dat aan het rotten is? Want dan zijn ze dronken.

Iemand die ik ken heeft een perenboom in de wei de val peren laat hij gewoon liggen op een gegeven moment zie je dan waggelende geiten en eenden

Bedankt RvO

Geplaatst:

Ja dronken wespen..als die je steken doen ze dat omdat ze je lief vinden

Geplaatst:

Ach, wees blij dat het geen

zijn.
Geplaatst:
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.