Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Hoe is het ondertussen met de sieren Willy?

Geen goeie café baas die zijn klanten droog laat zitten zal vast snel failliet gaan

Groetjes Loraine

"Wat niet kan, moet nog gebeuren."

Geplaatst:

Ben net gaan kijken, eieren rapen en voederen, en ik telde maar zeven poelepetaantjes meer.

Een half uur heb ik gezocht naar het achtste tot ik het eindelijk onder een struik vond, zeer goed weggestopt, ik heb het opgepakt en in het hok alleen gezet met eten en drinken, maar het verroerde bijna niet, ook niet toen ik het oppakte.

Word denkelijk weer een begrafenis.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ach gos arme poelemetaten.

Even klage dat ik me piep voel met dat verschrikkelijke drukkende weer en er storm op komst is. Nu is het stilte voor de storm, zo drukkende lucht.

Geplaatst:

Ach gos,nog één. Hier voelt manlief zich ook *piep* vanwege het benauwde weer. Longpatiënt.

Geplaatst:

Dan heeft jouw man er denk ik meer last van, bij mij is het tijdelijk longvolume ruimtegebrek

Geplaatst:

Hier in het niet zo verre ooooosten wel enorm veel wind dus kan niet in mijn tuin zitten lezen..de bladzijdes waaien verdorrie sneller om dan ik kan lezen!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Oh en zowel Lorraine als Jane zwanger dus..? Wanneer worden de kindjes verwacht?

Geplaatst:

En toen stonden er 2 auto's in brand voor ons huis. Gelukkig alleen rookschade en klein beetje schade aan de auto aan ons huis maar bij de buren is het een stuk erger gesteld. Van kapotte kozijnen, tot versmeulde rolluiken. 1 auto is helemaal afgebrand en een andere voor de helft. Er stonden maar een paar auto's voor de deur in tegenstelling tot normaal wanneer alles volstaat. Als het vol had gestaan waren alle auto's in brand gevlogen.

Leuke wekker zo om 4 uur 's nachts.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Oh! Hoe kwam dat?

Geplaatst:

Nou nou niet meteen zulke gedachtes.

Geplaatst:

Dat was het waarschijnlijk Jasmin maar niet op die buren maar op een buurtbewoner 1 huis verder. De brand is in ieder geval aangestoken, dat zei de forensisch rechercheur. De auto die is aangestoken is van iemand aan de overkant van de straat. Ik weet er verder niet zoveel van maar het was in ieder geval 2m van onze deur af. Als de hele straat vol auto's had gestaan zoals normaal, hadden ze allemaal in brand gestaan omdat een auto vrij heftig brand. We hadden vlammen van 5-10m hoog.

We hadden geluk dat we hardhouten kozijnen hadden. Als we kunstof hadden gehad was het zeker weten beschadigd geraakt of was het glas gescheurd zoals bij onze gekke buren.

Het ergste is nog dat de auto die is aangestoken, van iemand is die niet tegen brandschade verzekerd is dus die krijgt waarschijnlijk helemaal niks van de verzekering.

“When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”

Geplaatst:

Klinkt bekend... ik heb tegenover een pyromaan gewoond. Die stak met enige regelmaat (en steeds met minder lange tussenpozen) alle auto's, fietsen, aanhangwagentjes... in de fik om dat dat voor zn huis stond en hij dat blijkbaar niet OK vond...

En dat deed ie altijd 's nachts en omdat ik wakker was belde ik alitjd de brandweer maar weer als ik een oranje gloed door de gordijnen zag schijnen...

Weer een fik...

Maar soms staken auto's elkaar inderdaad echt aan, met ontploffingen of ze gingen opeens uit zichzelf starten en stukkie doorrijden... en vervolgens mekaar aansteken. Echt wel gevaarlijk... veel licht onvlambaar materiaal in die auto's...

En ook te oude auto's zodat de eigenaren echt nix terugkregen van verzekering oid.. Echt sneu.

Uiteindelijk camera van de recherche in mn huis gehad, verstopt achter de plantjes, en de pyromaan zodoende op heterdaad kunnen betrappen.

Geplaatst:

zo, heftig, E-Spy

hier in H. hebben we er ook zo een, maar die wandelt door de halve stad, wat een onrust!

verder nog niks te klagen....ben nog niet naar de tuin geweest na de horrorklap van gisteren Fingers_Crossed_emoticon.gif

Geplaatst:

Jeetje dat is ook heftig Erny! o.O Wel fijn dat die uiteindelijk gepakt is natuurlijk maar kan me voorstellen dat je niet met een gerust hart gaat slapen als zoiets tegenover je woont.

Wij dachten in eerste instantie dat ons 1.30m aquarium geklapt was omdat we een harde knal hoorde, vervolgens klonk het als een flinke plens water die over de vloer ging en daarna het gespetter van vissen. Ik ben dus als een gek naar onder gerend (zonder lenzen in), halverwege gestopt omdat er een oranje gloed van achter het glas in de voordeur kwam. Als een gek doorgerend, politie gebeld maar die waren al onderweg en toen snel de tuin in. Het bleef maar knallen totdat de brandweer kwam.

De knal die we hadden gehoord kwam dus van de auto en waarvan we dachten dat het klonk als water, was het leeglopen/afbranden van de autobanden. Één van de auto's is een hele oude mercedes, net helemaal opgeknapt, maar die krijgt daar denk ik ook niks voor terug.

Vannacht hebben we in ieder geval heel slecht geslapen. Wij en ook de andere buren. We hoorden tot diep in de nacht mensen zacht praten of lopen. De vloer trilde zachtjes omdat de politie meerdere malen in de straat langs reed (we hebben een houten vloer boven). En natuurlijk hebben we ook nog last van onze kleine illegale kraker, de rat, die zich niet laat vangen in een val.

We waren zo blij met dit huis een jaar geleden...... Werd net trouwens ook bekeken door de politie die langs kwam rijden. Stopte de auto gewoon achter me en ging aandachtig staren terwijl ik even naar onze kozijnen aan het kijken was voordat ik naar binnen ging. Ik weet dat ze hun werk moeten doen maar een veilig gevoel krijg ik er niet echt bij.

Geplaatst:

Yikes dat is schrikken! Nu maar hopen dat de dader snel gevonden wordt.

Geplaatst:

Bekeken worden door de politie, dat moet toch een ultiem gevoel van veiligheid geven.

aangepast door Gast

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Ik keek gisteren naar de kalender en zag dat 12.mei al bijna hier is. Daarna dacht ik: "Wow, precies 1 week tijd om mijn tomaten en paprika's afharden!" En dan heb ik ze allemaal vanochtend lekker buiten gezet (weer.nl zei warm, met maar 70% kans op regen, dacht dat die klein beetje regen ook niks kan.) en naar mijn werk gereden. Rond 4 uur was er dan heftige regen, wind en ja... Het resultaat: 2 kapotte tomaten en de andere planten zien ook heel zielig uit. Waarom was ik zo dom? En waarom was ik te lui om ze in de kas te gooien? En natuurlijk heb ik geen extra tomaatjes meer

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/

Geplaatst:
Ik keek gisteren naar de kalender en zag dat 12.mei al bijna hier is. Daarna dacht ik: "Wow, precies 1 week tijd om mijn tomaten en paprika's afharden!" En dan heb ik ze allemaal vanochtend lekker buiten gezet (weer.nl zei warm, met maar 70% kans op regen, dacht dat die klein beetje regen ook niks kan.) en naar mijn werk gereden. Rond 4 uur was er dan heftige regen, wind en ja... Het resultaat: 2 kapotte tomaten en de andere planten zien ook heel zielig uit. Waarom was ik zo dom? En waarom was ik te lui om ze in de kas te gooien? En natuurlijk heb ik geen extra tomaatjes meer

Het is dat je zo ver weg woont anders had ik je wel een paar tomaten planten gegeven

Geplaatst:
Bekeken worden door de politie, dat moet toch een ultiem gevoel van veiligheid geven.

“The cost of sanity is alienation” - Terence McKenna

Geplaatst:

Als hij alleen geknakt is Estemy dan plakband eromheen groeit hij gewoon verder heb ik vorig jaar ook gedaan.

Als de top eraf is die in het water zetten kans is groot dat hij dan wortel schiet en dan kun je hem gewoon planten, of je plant de top meteen heb ik ook al een paar keer gedaan en dat gaat ook vaak goed.

Geplaatst:

Met plakband heb ik ook is geprobeerd (als kind toen ik met de bal per ongeluk een dikke tomatentak van pa's tomaten af had getrapt) en dat werkte inderdaad

Kwam wel wat condens tussen maar schimmelde niet.

Geplaatst:

Te beroerd om ook maar iets uit te spoken in de tuin door een kaakontsteking en de bijbehorende medicijnen! Was al flink ziek op de mtfd maar bleek iets heftiger dan verwacht

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.