Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:
thnx, maar hoe krijg ik de kunststof deur met inbraakwerende scharnieren er uit?

wat rekende de slotenjuwelier voor dat uitboren, weet je dat nog?

Ja, ik was al bang voor onmogelijkheid. Inbraakwerende scharnieren... hmmm

De prijzen kan ik me niet meer exact herinneren. Het was ook bij de vereniging, dus eerst voorrijden, boren, en nieuwe cilinder er in (speciaal slot). Er staat me iets bij van 120 euro. Maar ik weet het niet zeker meer.

Geplaatst:

Een andere keer hadden we een makkie: toen kon de deur nog open. Met een open deur verwijder je met gemak zo'n cilinder. Handige handen deden dat even gelukkig, zodat er geen extra kosten waren.

Geplaatst:

Afgelopen nacht heeft er iemand rondom ons huis vernielingen aangebracht Misschien in een zoektocht naar een sleutel? Heeft een stenenbloembak met geraniums die vlak langs de voordeur stond tegen de garagedeur aangegooid en mijn piepschuimenbak met pluksla die voor het kamerraam stond ook kapot laten vallen. En een apart potje met een aardbeienplant is 7 meter verderop de hoek om onder de carport beland.... Verder is ie daarna dwars door de tuin gebanjerd met de nodige schade en wat graspollen van voorin de tuin tegen het huis gegooid......

Heel raar en vervelend. Zeg het maar: inbreker? baldadigheid? verward persoon? Bezopen en bij het verkeerde huis? Wij hebben niks gehoord. Gelukkig zijn de auto's wel onbeschadigd gebleven

Geplaatst:

Nog steeds aan het wachten voor de boot naar ameland. Wachttijd loopt op tot 2uur maar de boot lijkt nu toch echt richting wal te varen.

Staking is er niet zomaar maar als je er last van hebt is het toch minder leuk.

Geplaatst:
Afgelopen nacht heeft er iemand rondom ons huis vernielingen aangebracht Misschien in een zoektocht naar een sleutel? Heeft een stenenbloembak met geraniums die vlak langs de voordeur stond tegen de garagedeur aangegooid en mijn piepschuimenbak met pluksla die voor het kamerraam stond ook kapot laten vallen. En een apart potje met een aardbeienplant is 7 meter verderop de hoek om onder de carport beland.... Verder is ie daarna dwars door de tuin gebanjerd met de nodige schade en wat graspollen van voorin de tuin tegen het huis gegooid......

Heel raar en vervelend. Zeg het maar: inbreker? baldadigheid? verward persoon? Bezopen en bij het verkeerde huis? Wij hebben niks gehoord. Gelukkig zijn de auto's wel onbeschadigd gebleven

Wat vervelend...

Geplaatst:

@Holland: Wat vervelend zeg! Klinkt niet echt als een zoektocht naar een sleutel maar riekt naar simpele vernielzucht onder invloed van drank... Jammer hoor...

Loes hopelijk vaar je nu al wel, veel plezier op het Amelandse!

Geplaatst:

Bij deze een klacht aan de schepper, zo kan het niet meer!:

Zaai je mooi en keurig allerlei pompoenen voor in potjes... komt daar 3/14 de van uit

Ga je naar het kippenhok om te voederen, en wat zie je daar? Pompoenen/courgetten die spontaan boven komen ontkiemt in het kiezelpad!

Geplaatst:

Een schepper bestaat ook helmaal niet

Geplaatst:

Ken jij DE schepper niet? Die van " en de zevende dag nam ie rust" ?

Geplaatst:

Ik ken ook een de schepper, is nog een schoon madammeken ook, hahahaaa.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

@GeertLaurent: fijn dat je aan de Schepper denkt. Maar of je die nou verantwoordelijk houd voor de groei langs je tuinpad...

Wellicht iets te leren van de mogelijk betere omstandigheden langs het pad...hihihi krijg je een praktische les van de Schepper

Geplaatst:

daar groeien nu tomaten, paprika, courgetten of pompoenen. Allemaal van zaad resten uit de kippenkont. .. De natuur deed dat inderdaad niet slecht, ik heb ze te veel water gegeven denk ik. Die tomaten ga ik toch nog bij in de serre proppen denk ik

Ach ja al dat voorzaaien, de natuur gewoon laten doen dat is blijkbaar nog niet zo verkeerd.

Geplaatst:

het regent

Geplaatst:

Grapjas.

Geplaatst:

het regent

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Jij moet naar de feestbaak Gerrit..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

en ik verveel me....

ons thaise hoekje, met gember, curcuma, de sereh wilde niet op de foto...

P516107990981431764477.JPG

Geplaatst:

Ja, ik ook. Ben nog steeds ziek. Begin inmiddels te twijfelen of ik niet stiekem een longonsteking heb. Maandag de huisarts maar bellen, behalve als het erger wordt natuurlijk dan ga ik eerder al. Tegen de verveling nu maar mijn verzameling documentaires aan het opschonen. Oftewel, ALLES kijken en wat niet leuk is weggooien.

Geplaatst:
Jij moet naar de feestbaak Gerrit..

Moeten is dwang en huilen is kindergezang.

Op mijn leeftijd "moet" ik niets meer .

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

verveel me nog steeds....heb net mijn examen gehaald voor verkeersregelaar

(en dat betekent dat jullie al mijn aanwijzingen moeten opvolgen hoor!)

Geplaatst:

Ik weet niet of dit in een profielschets voor een forum-moderator past?

Of misschien eens solliciteren bij de spoorwegen.....daar kunnen ze vast een goede verkeersregelaar gebruiken.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Grapjas

Hortus est amicus meus.

Geplaatst:

Gefeliciteerd RobO, nu je gewend bent om in de regen te staan kan je met dubbel plezier alle onkruid commanderen al dan niet met fluitje om zich van jouw terrein te verwijderen

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

net even getest, werkt niet, ga ze bekeuren, take that, onkruid!

Geplaatst:

Irritatie, pure irritatie! Elke keer als ik langs de composthoop op m'n werk (tuincentrum) loop moet ik vele afgeschreven planten aankijken. Soms tientallen, soms honderden. Soms terecht afgeschreven, soms ook niet. Vooral nu er weer volop bloeiende planten verkocht worden is het schrikbarend hoeveel er weggegooid word.

Neem bijvoorbeeld de Dianthus 'Pink Kisses'. Ik gok dat er vandaag zeker 6 trays met 6 planten per tray stonden. 36 plantjes totaal. €2,49 per stuk verkoop, dus 89,64 euro omzet wat er alleen wat betreft de Dianthussen bij de composthoop lag vandaag.

Je zou verwachten dat er iets mis mee is, niet waar? Maar nee dus, dat is niet het geval. Ze zijn momenteel eventjes niet in bloei, en dat verkoopt vrij lastig... dus word het zonder pardon weggegooid. Min of meer 'part of the business', als je zou moeten geloven wat ze zeggen.

DSC0858056001431807607.JPGDSC0858217001431807614.JPGDSC0858363611431807619.JPG

Zien jullie iets wat mis is? Ik niet.. Net zoals bij deze petunia's (ik denk dat er zo'[ n 8 traytjes stonden):

DSC0859091021431807602.JPG

In ieder geval ben ik na bijna een jaar nog niet ongevoelig voor al die verspilling. Hopelijk kan ik binnenkort daar eens de gewoontes doorbreken.. maar hoe? Dat gaat nog leuk worden Als er hier toevallig mensen zijn met een goed idee voor dit probleem.. hoor het graag.

Denk dat er eigenlijk een plek (met een licht schaduwdoek erboven) zou moeten komen met automatische beregeningsinstallatie. Iets zegt me dat je dit soort planten na een paar weken dan zo weer in de verkoop had kunnen doen. En stel je zou je derving met 15% kunnen terugdringen.. dat is serieus geld

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.