Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Anders ik wel

Hoor ik vanavond om het 6 uur journaal iets over zalm met bacterie

Ik zie dat de zalm die ik vorige week heb gekocht ook terug moet. Ik heb hem al half op

De rest ligt in de vriezer. Heb gelukkig een sterke maag, maar ik ga beter op die EG nummers letten.

Die van Foppen is 611? en van van Wijnen 6063, dus dat kopen we niet meer

Weet iemand trouwens een link naar de lijst met EG-nummers? Ik heb me suf gezocht

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik heb er geen tijd voor maar misschien iemand anders wel: hier een database (die helaas niet rechtstreeks te benaderen is) waaruit je producenten kunt halen per nummer. http://grilkip.nl/eg/

Nummer 001 werkt niet, nr 101 is bijvoorbeeld Stegeman Wijhe.

Door zo systematisch op te halen en te noteren zou je een lijst kunnen samenstellen.

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:

Ik heb vorige week 5 kg aardappelen gekocht bij AH die allemaal een heel klein beetje groen onder de schil zijn. Ik schil ze al extra dik, maar toch, elke keer als ik ze eet, ben ik de volgende dag aan de 'dunne'. Ik zit nu in dilemma, zal ik ze terug gaan brengen of weggooien. Houdbaarheidsdatum 27-02-2016.

Geplaatst:
Weet iemand trouwens een link naar de lijst met EG-nummers?

Hiero

Foppen is 6115

van Wijnen 6063

En ik had nog wel speciaal - bij gebrek aan een leesbril - aan een paar jonge meiden gevraagd of er soms 6115 op stond

Ik zou die aardappels terugbrengen, anders blijven ze slechte spullen verkopen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Zo, even klagen: ik ben een stuk van mijn 'gazon' aan het verwijderen, en nu blijkt dus dat die graszoden allemaal op een soort plastic net zitten. Ik heb dat niet gezien tijdens het leggen van de grasmat een paar jaar terug. Het is ook de eerste keer dat ik zoiets zie, en ik heb al heel wat graszoden versleten. Ik baal er echt van. ten eerste wil ik geen plastic in mijn grond, en het is heel lastig om nu dat gras eruit te krijgen. Ik moet stukje voor stukje dat plastic lostrekken (en opletten dat ik geen wormen doormidden trek) en ik heb verdorie striemen in mijn handen staan. Ik ben ook bang dat ik op een gegeven ogenblik een dooie mol tegenkom die verstrikt is geraakt in dat net. Ik vind het ook helemaal geen prettig idee dat het onder de rest van het gazon blijft liggen.

Ik zit te twijfelen of ik toch iets van een klacht zal indienen bij het tuincentrum waar ik die zoden destijds heb gekocht. Ze horen het in mijn ogen te zeggen als er plastic in je graszoden zit, zodat je ervoor kan kiezen om die zoden dus niet te kopen.

Geplaatst:

@HuubG Terugbrengen die aardappels! Duidelijk fouten gemaakt op het sorteercentrum. En vooral je buikkrampen wat overdrijven en er gratis artikelen uitslepen!

En wilde je die Merry Christmas Mr Lawrence nou nog en stuur je een usb op of kan ik 'm weer wegmikken?

Pippi... als de mollen er niet doorkomen gaan ze lekker naar de buren, daar is ook wel wat over te zeggen...

En kan je niet terug naar het tuincentrum en via hun de producent/fabrikant vragen naar welk soort plastic is gebruikt om te weten te komen hoe lang het duurt tot het afbreekt?

Geplaatst:
Pippi... als de mollen er niet doorkomen gaan ze lekker naar de buren, daar is ook wel wat over te zeggen...

En kan je niet terug naar het tuincentrum en via hun de producent/fabrikant vragen naar welk soort plastic is gebruikt om te weten te komen hoe lang het duurt tot het afbreekt?

Nou, kleine mollen komen er wel doorheen, misschien dat ik daarom elk jaar zo'n periode heb dat ik opeens tig molshopen heb, en de rest van het jaar nergens last van heb.

En bij het googlen vond ik dit:

Bij het graszoden kopen is de aanwezigheid van zogenaamde netten van belang. Tuinbezitters die hun gazon reeds hebben vervangen, zijn wellicht bekend met dit fenomeen. Om graszoden eerder te kunnen oogsten, wordt gebruikgemaakt van een groen, plastic net dat in het gezaaide graszodenveld wordt verwerkt. Bij het oogsten zorgen deze netten dan voor extra stevigheid. Hierdoor kan de graszodenkweker eerder oogsten en heeft hij minder grond nodig om aan de vraag te voldoen. De graszoden zijn na een halfjaar op het oog al redelijk dichtgegroeid. Toch is de kwaliteit lager, doordat er minder wortels zijn die zorgen voor een snelle aangroei van het gras. Bovendien zit er plastic in de grond dat bij slijtage, verticuteren en vervangen naar boven zal komen. Voorkom deze problemen door goede sterke matten te kopen, zonder plastic netten er in verwerkt. De aanschafprijs van graszoden met een plastic net kan dan wel iets lager zijn, maar wij raden het u ten zeerste af.

Ik gok dat ik zelf eerder afbreek dan dat plastic, en ik herinner me nu dat ik tijdens het leggen van deze grasmat ook al een stuk glas tegen was gekomen. Heb dat destijds netjes gemeld, want het zal je peuter op blote voetjes zijn die op dat glas trapt, maar ik geloof niet dat ze er echt iets mee hebben gedaan.

Ik ga ze vertellen dat ze het moeten melden als ze goedkope zooi leveren met plastic, en van de zomer haal ik al mijn gras inclusief dat plastic weg, de zoden kan ik dan (ondersteboven) gebruiken voor het geplande hugelbedje in de voortuin, en dan gaan er in de achtertuin wat nieuwe zoden in van een andere leverancier. En dat is dan wel weer leuk, want ik vind een nieuw grasmatje leggen echt een van de meest leuke klusjes in de tuin. Het is zo gepiept, het ziet er direct geweldig uit, de honden gaan er verzaligd met vier poten in de lucht op liggen, en er met blote voeten overheen lopen is gewoon heerlijk. En met mijn postzegeltuintje ben ik zelfs met goed gras van een goeie leverancier voor een paar tientjes klaar.

Geplaatst:
En wilde je die Merry Christmas Mr Lawrence nou nog en stuur je een usb op of kan ik 'm weer wegmikken?

Ik schaam me diep! Het zit zo... ik heb dus al wekenlang een nopjesenvelop in mijn autotas zitten met een USB stick van 16G erin, plus een sticker die je erop kunt plakken als je hem retour doet, inclusief zegels... KERSTzegels ha ha. Wel dubbele zegels geplakt om gezeur te voorkomen. Maar nu. Telkens als ik hem wil posten, denk ik: is 16 gig wel genoeg? Dan doe ik de envelop weer terug en neem me voor om dat bij thuiskomst eerst aan jou te vragen. Thuisgekomen vergeet ik dat dan weer, enzovoorts. Dus dan nu de brandende vraag: is 16 G genoeg? Kan daar een hele film op? Nu ga ik hem klaarleggen en zodra je antwoord er is, gaat die op de post! Thanx voor je geduld!

Geplaatst:

Ja hoor Huub, 16 G is meer dan genoeg. En kan nog veel meer moois bij op. Gooi maar op de bus.

Geplaatst:

Is deze topic alleen om te klagen over de tuin of ook onder andere zaken?

Geplaatst:

dit topic staat in de babbeltuin. in de babbeltuin mag het overal en nergens over gaan.

Geplaatst:

Nou in dat geval, omdat de mensen hier zo vriendelijk zijn: ik heb een hekel aan mijn werk.

Ik ben afgestudeerd in scheikunde en werk in een laboratorium. In het begin helemaal prima. Ik ben aangenomen toen ik zwanger was van mijn zoon die inmiddels 4 jaar is. Maar mijn passie ervoor is helemaal weg. Mijn passie is het platteland en alles wat erbij hoort: tuinieren en dieren. Naast nog het feit dat ik elke dag in totaal 100 km moet rijden om er te komen.

We weten dat we ons huis met een fiks verlies gaan verkopen dus moeten nog enkele jaren hypotheek aflossen voordat we een huis op het platteland kunnen kopen. Intussen stort ik mij op de tuin die ik heb, maar het wachten doet wel zeer. Vooral omdat mijn man jaren geleden -in de goede tijd- simpelweg een te hoge hypotheek heeft gekregen voor een huis dat dat niet waard is. Dat is zuur, maar het is niet anders.

Naar andere banen zoeken doe ik, maar er is simpelweg niets en ik kan me nu niet zomaar opleiden tot iets anders omdat we het salaris niet kunnen missen. Liever werk ik met dieren of planten hehehe

Ik weet dat ik blij moet zijn met een vaste baan, maar daar houdt het ook wel mee op...

Zo, dat is eruit. Sorry hoor, maar moest het even kwijt.

Geplaatst:

Heeft het uiten van e.e.a. wel even opgelucht?

Jammer dat alles zo gelopen is, maar probeer toch je zegeningen te tellen:

je man,

je zoon,

je opleiding die niemand je af kan nemen,

je vaste baan,

een dak boven je hoofd,

en je weet er zelf ws. best nog wel een hoop meer te bedenken (gezondheid, vrienden, tuin, ...).

Maar in ieder geval: sterkte met je huidige teleurstelling.

Ik las kort geleden een quote ('k weet niet meer wáár) : 'Voordat je de regenboog ziet, moet het eerst regenen...'

Geplaatst:

Nou dat je dat zo zegt helpt dus wel hehehe

Gewoon even relativeren. Mijn zoon is hartpatiënt. Hij heeft een open hartoperatie gehad toen hij 6 maanden was en gaat elk jaar op controle. Hij moet in de toekomst weer geopereerd worden, maar ik besef heel goed hoe belangrijk gezondheid is.

En ook gelukkig getrouwd zijn hehehe

Geplaatst:

Dag Isabel,

Ik heb je even een PB gestuurd.

Groetjes,

Marijke

Geplaatst:

@Isabel , lekker he zo'n Klaagbaak. Dat is precies waar ie voor is bedoeld. Gewoon om dingen ff van je af te schrijven zonder dat er persé een oplossing gevonden hoeft te worden en zonder dat je er op aan wordt gekeken.

Het kan over hele serieuze dingen gaan, dood, ziekte, verdriet etc... maar ook over die ene vervelende opstaande stoeptegel of andere futiliteiten. Kan allemaal.

Misschien kun je voor jezelf een lange termijn planning maken waarin je langzaam toewerkt naar dát waar je je eígenlijk mee bezig wilt houden? Zodat je toch het idee hebt dat je niet helemaal vast zit in die baan en situatie van nu maar wel degelijk toewerkt naar je droom?

Geplaatst:

Bedankt allemaal!

Ik ben verder ook een gelukkig persoon hoor, maar het helpt om af en toe iets van je af te schrijven, vooral bij mensen die je passie delen. Mijn collega's vinden het maar raar, je zo bezig houden met een tuin hehehe

Hier klagen helpt wel, dankzij jullie antwoorden. Even weer alles op een rijtje zetten.

Geplaatst:

En die prachtige tuinen hier allemaal zijn ook een geweldige inspiratie!

Geplaatst:

Isabel, wat vervelend!

Zijn er geen tuinier-achtige dingen die je naast je werk kan doen en waar je misschien nog wat extra geld kan verdienen? Bodemproefjes doen voor moestuinierders, een wekelijkse krat bio-fruit organiseren voor op het werk, die je zoveel mogelijk vult met spul uit je eigen tuin, ik verzin maar wat hoor. Als je iets kan verzinnen dat iets oplevert, kan je misschien uiteindelijk wel een dag minder gaan werken.

En een toekomstplan maken is ook een goeie, ook zodat je precies weet waarom je die centen moet verdienen. Je weet wat je huis ongeveer zal opbrengen, dus je kan uitrekenen hoe lang het duurt voor je het redelijkerwijs in de verkoop kan gooien. En als je dan een keer een meevaller hebt, kan je wellicht extra aflossen in de wetenschap dat je dan straks een of twee maanden eerder op zoek kan gaan naar je droomhuisje.

En sterkte hoor, het is echt niet niks als je met tegenzin naar je werk gaat, daar mag je best over klagen.

Geplaatst:

Dank je!

Nu mag een ander weer gaan klagen, ik heb er veel aan gehad

Geplaatst:

Weekend, zonnetjes schijnt

en ik ben weer ziek

Geplaatst:

Volgende week een aantal dagen tamelijk slecht weer, dus ideaal weer om aan de volgende chemokuur te beginnen. Ik zit dan toch maar half stoned rond te hangen in huis. Maar ik heb inmiddels zoveel last van bijwerkingen dat de kuur waarschijnlijk uitgesteld gaat worden.

Geplaatst:

Gogogogo goldfish wij duimen voor je.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.