Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Mijn white pearl aalbes krijgt rode bessen, zou hij zich ergens voor schamen?

Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.

Geplaatst:

Laat ik de glazen deksel van mijn je kleine koude kasje zomaar los ( ik dacht dat de steunen er nog onder stonden), glasplaat in honderd stukken .

Geplaatst:

oeps, da's balen tuinLB

Ik had een Cantaloupe plantje in de volle grond... ontworteld door een engerling. Nouja, kan gebeuren he. Plantje weggegooid, monster de tuin uit geschopt, komkommerplantje op dezelfde plek in de grond gedrukt... Nu is in 1 nachtje die hele komkommer weggevreten door de slakken stond alleen nog een triest steeltje met wat bladnerfjes... grrrr

Geplaatst:

Een overvolle bus met temperaturen van 27 graden

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Ja... dat klinkt echt wel vervelend... puf puf.

Ik vond het ook vervelend dat het niet de voorspelde 22 graden werd maar gister en vandaag wéér bloedheet... Dat is echt lastig omdat ik hard werk moet doen op de tuin en dat gaat niet met deze hitte.

Zo schiet het natuurlijk niet op als het in de Lente al hoogzomer is.

En vervolgens kom ik thuis en wil kijken wat er de komende tijd beloofd wordt... Is die hele Buienradarsite "vernieuwd" ... Dat zou nog leuk zijn als het er op vooruitgegaan was.

Maar niet dat ie beter of overzichtelijker is geworden ofzo. Mis nu al allerlei overzichten etc. En waar is mn 48 uurs voorspelling (radar) gebleven? Het lijkt wel een versie -1.0 ofzo... Moet opeens meer heen en weer klikken om de gewenste informatie bij elkaar te sprokkelen.

Niet blij mee dus.

Geplaatst:

Ja Erny, die buienradar die gaat er niet op vooruit maar wel op achteruit. "Geschikt voor alle schermen"en daar moeten we het maar mee doen.

Maar je kunt ook weer terug naar de oude buienradar. Ik weet alleen niet hoe lang nog. / - :

En als je wat in de tuin moet doen, dan moet je héél lang opblijven óf heel vroeg opstaan.

PS1 Ik heb niks te klagen eigenlijk op deze prachtige zomeravond. Wat doe ik hier eigenlijk!

PS2 TuinLB scherven brengen geluk.

Geplaatst:

Oja en natuurlijk klagen over de Sonic BOOOOOOOMs die vanmiddag opeens over de stad denderden. Alsof er een bom viel... Arme hondje Philo zat gelijk te bibberen van angst.

Twee keer twee knallen maar liefst...

http://www.rtvnoord.nl/nieuws/163956/F16-s-rukken-uit-voor-spoedklus-harde-knallen-in-hele-provincie

En Huub, dat lang wakker blijven en dingen doen is geen probleem maar het vroeg opstaan dan wel weer.

Geplaatst:

Hee Huub, waar vind ik de Buienradar old style dan?

Geplaatst:

Vanochtend deed die het nog.

Geplaatst:

Misschien is er nu eindelijk eens een reden om die´feedbackknop´van buienradar eens gebruiken

Even klagen over die stomme groene rupsjes in mijn bessenplanten.. Was het vorig jaar nog alleen de kruisbes, dit jaar zijn ook de aalbessen de pineut. De eerste lichting had ik een paar weken terug al vermorzeld, maar ze zijn nu in grote getale teruggekeerd en laten geen blad aan mijn 6 struiken heel Gisteren twee struiken proberen schoon te maken, maar het is echt geen doen. Een handvol geplette rupsen per blad en dan vallen er nog heel veel op de grond ook. In het vreettempo dat ze nu hebben vrees ik dat ik na vandaag alleen nog maar takken en bladnerven over heb. De oogst kan ik zo wel vergeten

Geplaatst:

Euhh... welke Feedbackknop??

Dag twee en buienradar bevalt nog steeds niet... ze hebben gewoon behoorlijk geschrapt en nu is er een omslachtige lege site achtergebleven.

Waar is mn 48 uurs voorspelling!!!???

Geplaatst:

Zo ziet dat eruit op mijn computer, geen andere schermen hier buienradar28471465313844.jpg

Tja je moet het gewoon doen met de helft van de radar.. Al die websites die aangepast worden naar 'geschikt voor alle schermen' zien er ook zo kinderachtig uit. Alles is groot en leeg, er is nog net geen comic sans gebruikt..

Geplaatst:

Ojee... ik dacht dat de Feedback knop een Fakeboek knop was... Dus die heb ik zoveel mogelijk genegeerd...

Er zat zoveel informatie in die site... en nu is het echt een uitgeklede versie... echt stomme actie.

Geplaatst:

Ik word vrij vrolijk vd buienrader, nieuwe site of niet..........al de hele week zo goed als geen vlekjes in deze omgeving

Word wel knap ongezellig vh feit dat ik weet dat er een aardbei (en waarschijnlijk ook sla) vretend beest in mn (moes)tuin zit die ik niet kan vinden en die de vallen links laat liggen Gaas en uitgebreider net lijken de aardbeien nu te beschermen, maar de sla verdwijnt nog steeds

Geplaatst:
:lol: Ojee... ik dacht dat de Feedback knop een Fakeboek knop was... Dus die heb ik zoveel mogelijk genegeerd...

Er zat zoveel informatie in die site... en nu is het echt een uitgeklede versie... echt stomme actie.

Die info is er vast nog wel, niet raar opkijken als er een betaalde versie komt.

Geplaatst:
een aardbei (en waarschijnlijk ook sla) vretend beest [...] die ik niet kan vinden

Wat jij nodig hebt is een cameraval.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
een aardbei (en waarschijnlijk ook sla) vretend beest [...] die ik niet kan vinden

Wat jij nodig hebt is een cameraval.

Heb een tijdje terug een week een wild camera aan de andere (nog iets ruigere) kant vd tuin gehad, dus ik weet dat ik egels heb en dat er in de buurt cameragenieke vossen en bunzings rondlopen (wat ik allemaal al wist, maar toch leuk om te zien), maar t kreng dat dit doet lijkt goed in t ontwijken van wat voor val dan ook

Geplaatst:

misschien een andere pagina gebruiken dan buienradar? ik pak op de telefoon altijd weeronline.nl

Geplaatst:

Noodweer Benelux is ook een goede site. Daar kun je direct het onweer zien.

(als je ook de regenrader wilt hebben moet je de instellingen van de kaart wel aanpassen)

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

krák!

hoorde u dat?

was mijn klomp...

de COELO wil dat woningeigenaren ook huurheffing gaan betalen want "anders is het niet eerlijk"....

Geplaatst:

Even klagen over DPD, had iets besteld in België maar tot 3 keer toe konden ze mijn adres niet vinden, terwijl het echt heel makkelijk is. Dus melden ze maar dat het adres onjuist was, na meerdere controles en afspraken over bezorging met de klantenservice ben ik het uiteindelijk zelf maar gaan halen bij het depot in Berkel en Rodenrijs kostte me 2 uur en zo'n 70 km door de spits rond Rotterdam, en ik heb ook nog 10 minuten staan wachten want ondanks dat beloofd was dat het klaar zou liggen, bleek dat dus niet zo te zijn.

Het adres stond er uiteraard correct op inclusief telefoonnummer, zodat volgens afspraak met de klantenservice de chauffeur me kon bellen mocht hij het toch weer niet kunnen vinden, ja ja, sprookjes dus

En naar Wayward Pines hoef ik ook niet meer te kijken, seizoen 2 deel 1 net gekeken en ik vind het maar een slap aftreksel van het eerste seizoen.

Afijn kan ik in ieder geval voortaan op tijd naar bed op donderdag, want wat een achterlijk late tijd van uitzending weer

Geplaatst:

Even mijn tuin-ergenissen van deze weel opgespaard, maar nu mogen ze los:

- kasdeur open laten staan: 10 nectarines opgegeten door waarschijnlijk muizen, en ik weet nu niet zeker of die krengen inmiddels de kas weer uit zijn of niet.

- het verhaal dat de vogels vertellen wanneer jouw honingbessen goed rijp zijn klopt helaas ; zowel de vogels als de bessen zijn opeens gevlogen

- woelmuizen vinden de vruchten van mijn 60 aardbeienplanten overheerlijk

- een veenmol (springhaanachtig insect) heeft een van mijn komkommers gesloopt

- een > 10 jaar oude zeer goed vertakte grote Paw Paw boom heeft een verplanting waarschijnlijk niet overleeft..... had ik maar beter naar Weknow moeten luisteren door preventief terug te snoeien. Nu liep de boom nog wel uit (bloemknoppen), maar sindsdien stilgevallen. Zijn tweelingbroer heeft wel gebloeid en staat nu vol in blad. Nu extra veel spijt dat ik niet een vrijwel gratis derde exemplaar destijds meegenomen heb.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Oh wat vervelend van die boom, Goldfish.

Ik kan een heel klein beetje mee-lijden: mijn gloednieuwe Tulameenframboos is van de ene op de andere dag gestorven. Geen idee wat ik verkeerd gedaan heb, de Golden Everest die ernaast staat ziet er perfect uit (beide zaten wel onder de luis, misschien kon de Tulameen dat niet aan?).

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:

@ Raquette. Dat is balen

Als het goed is heb je garantie van fruitbomen.net waar ik ze voor je gekocht heb. Ik heb mogelijk de bon nog wel ergens en anders kan ik altijd wel naar ze terug gaan want ik sta in het systeem van ze, en ben inmiddels een goede bekende van het personeel.

Edit: 6 maanden garantie dus mits ik bon heb of ordernummer... moet wel lukken want ik had ze gereserveerd voor je. Heb jij bewijsmateriaal in de vorm van een foto? Zie regeling:

10.1 Wij hebben een garantieregeling op alle producten. Indien u gebruik wilt maken van de garantieregeling, dan dient u binnen 6 maanden na de factuurdatum contact op te nemen met ons. Dit kan door met het product naar de winkel te komen of ons een mail te sturen met een duidelijke foto van het product.

10.2 Gebruikmaken van de garantieregeling kan alleen met vermelding van het bestellingsnummer (het nummer in de vorm: (P/A/B)123(NL/BE) ) of met de originele kassabon/factuur.

10.3 Bij een niet deugdelijk product wordt een tegoedbon voor onze winkel en webwinkel met als waarde de kosten van het product exclusief de bezorgkosten uitgekeerd. Deze tegoedbon is een jaar geldig.

10.4 Onder garantie valt:

- Soortechtheid van het product. Het product is van het ras wat u besteld heeft, of in het geval van een vervangend product het ras wat op het etiket aangegeven was. Het moet hierbij natuurlijk wel duidelijk zijn dat het product niet soortecht is. Als u een witte druif bestelt maar u krijgt een blauwe is het meer dan duidelijk. Het niet voldoen aan de verwachtingen van een ras kunnen wij niet helpen, ook al doen wij natuurlijk onze best om een eerlijk en representatief beeld van een product op de site te scheppen.

- Deugdelijk en levensvatbaar product. Dit is een kwaliteitsgarantie. Planten die wij leveren zijn gezond genoeg om goed aan te slaan, te groeien en natuurlijk uiteindelijk vrucht te dragen.

- De planten hebben geen ernstige ziekten die uiteindelijk tot een dode plant kunnen resulteren. Een plant met vruchtboomkanker leveren wij dus niet. Onschadelijke insecten of kleine hoeveelheden van een schimmelziekte vallen niet onder de garantie. Indien u gebruik wilt maken van de garantie tegen plantenziekten dient u dit 3 dagen na de levering van het product te melden. Of een ziekte schadelijk genoeg bevonden wordt om de plant te vervangen beslissen onze werknemers aan de hand van door u verstuurde foto's. Wij hechten veel waarde aan kwaliteit en voeren een controle uit op de planten voordat ze de dozen ingaan. Het kan dus in principe niet voorkomen dat u planten ontvangt die niet voldoen aan de standaarden.

- Transportschade bij het verzenden met pakketpost. Zie voor de voorwaarden "Schade bij bezorging met pakketpost".

Onder garantie valt dus niet:

- Schade van het product na de aankoop (en een eventuele bezorging/verzending) in de vorm van waterschade (teveel of te weinig water), vorstschade, brandschade of welke vorm van schade dan ook. Wij proberen u via onze site zo goed mogelijk in te lichten over het overwinteren van de producten maar ook dit valt niet binnen onze verplichtingen.

Houd u er a.u.b. rekening mee dat planten in de winter kaal zijn. Dat de plant dan kaal is betekent natuurlijk niet dat hij dood is.

Geplaatst:

War ik eerder deze week bang voor was, is helaas gebeurd...........3 vd 4 courgette planten staan te bloeien met in totaal 10 open bloemen, waarvan er wel 1 een vrouwelijke bloem is En de bloemen die er hierna aankomen zijn juist weer voornamelijk vrouwelijk.

Beetje de boel handig spreiden is blijkbaar onmogeljk

Verder heb ik nog steeds geen enkel bloemetje in mn 10 tomatenplanten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.