Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Appelvrouw jij een gillende keukenmeid Ik ben ook geen giller, maar kan wel gillen

Zwarte zeep, hebben wij uit Spanje maar dat is niet de zeep van Willy. Wat voor zwarte zeep is dat Willy? Met teer of zoiets? Zoals trekzalf?

Geplaatst:

Natuur is leuk, maar het moet niet te dicht bij huis komen.

Net weer een kuiken aan het buizerd duo verloren. Ik hoop dat ze morgen niet weer voor de lunch komen.

Geplaatst:
Dank..moet ik eerst zwarte zeepplant zaaien

Klacht over mezelf: Waarom gil ik toch altijd als ik onverwachts een pad onder een opgetilde dakpan zie zitten..ik ben helemaal geen giller maar in dit geval en daarna til ik ze heus wel op om verderop neer te zetten. Gisteren had ik het weer, bovenop de KHG notabene..

Het ergste was in het voorjaar toe Lie een kruiwagen aarde voor me had afgegraven. Ik kneep de kluiten die erin zaten fijn, maar kneep op een gegeven moment in een pad die zich wijselijk ( dacht ie) als kluit verborgen hield. Toen moest ik zelfs 2 gillen slaken.

komt me bekend voor. het is niet dat de beesten eng zijn maar vooral het schrikeffect.

de kikker die in mijn blog staat liet mij ook 2x schrikken. de eerste keer toen de kikker opeens tevoorschijn sprong. nadat ik de camera had opgehaald en hem weer opzocht schrok ik gewoon weer ookal wist ik dat hij daar zat.

Geplaatst:

Ik heb hier haagjes van buxus, waar regelmatig kikkers en padden in verstopt zitten. In al die jaren zou ik beter moeten weten

Maar toch elke keer weer kijken als ik iets tussen de haagjes hoor ritselen....en dan in een keer 10 jaar ouder van de schrik worden als er weer een tevoorschijn springt... ik leer het ook nooit...

Geplaatst:

Gillen jullie dan ook als jullie schrikken?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

alleen voor muizen en ratten gil ik de longen uit mijn lijf.

Vanmorgen zat er een (echt dikke ) knoeperd van een spin

in de keuken, maar dan pak ik em gewoon met een handdoek op, en beveel mijn dochter van de ontbijttafel

af te klimmen . Voor een pad eeeehmm,....eh een heel kort gilletje

dan ze doen geen kwaad dus. Ik denk dat ze eerder om mij gillen overigens dan ik om hen haha

Geplaatst:

In de tuin af en toe een muisje of pad/ kikker, geen moeite mee, maar schrik er wel van.

Spinnen...binnen dan...die gaan dood. Kan niet anders, anders kan ik niet rustig in mijn huis zijn.

Buiten mogen ze blijven....

Geplaatst:

Gillen nee, maar heb wel een hekel aan vleermuizen. Heb lang krullend haar en die krengen vliegen dan echt bijna je haar in als je 's avonds het kippenhok afsluit!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Dat is om de muggen rond je hoofd weg te vangen

Nuttige, ongevaarlijke beesten.

Ik denk dat ze eerder om mij gillen overigens dan ik om hen

Wel eens een kikker in doodsnood horen gillen? Gaat door merg & been.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja, gruwel zo'n klomp aarde die blijkt te leven...

Ik gil ook als ik schrik... En dat terwijl ik verder geen gilmens ben...

Vooral als ik lekker op de tuin bezig ben... wieden wieden wieden... en er opeens iemand naast me staat ... dan gil ik...

Als ik net in het hok iets aan het pakken ben en er, als ik me omdraai, opeens iemand voor het hok staat... dan gil ik...

Grote kikkers die opeens tussen de groenten uit springen... als die konden gillen zouden ze het ook doen denk ik want die schrikken zich ook het leplazerus... Maar dan gil ik dus ook...

Toen ik per ongeluk een pad zn buikje open sneed toen ik het gras aan het snijden was... Toen gilde ik zo hard dat meerdere moestuinders kwamen checken of ik het wel ging overleven... vond het zo erg voor de pad...

Als ik onverwacht met mn blote tenen in een vieze vette naaktslak ga staan... Dan gil ik.

Conclusie: ik ben een schrikgiller.

Insecten, spinnen, vleermuizen, muizen, ratten... dáár schrik ik nou nooit van...

aangepast door Gast

Geplaatst:

mooi verhaal, kan zo in een prijswinnend kinderboek!

Geplaatst:

hahaha hier ook zon schrikgiller.....

Van geplette dikke bruine naakt slakken schrik ik niet, daar gruwel ik alleen van...bleh

Alleen het geluid al...

Geplaatst:

Kan al dat gegil al voor me zien

Geplaatst:

Fijn te weten dat ik niet de enige giller ben, ik voel me al weer wat stoerder

En inderdaad heb ik het ook niet met alle beesten..alleen met padden, kikkers en heule grote dikke vette spinnen in bad of in de wastafel..die zijn er nu weer:oops: brrrrr

Geplaatst:

Wil ff klagen hoor! Over mijn vent...

Heb ik.mijn best gedaan op verse pastasaus met tomaten en kruiden enz uit eigen tuin en hij smaakt heerlijk.

Zegt meneer dat hij hem lekker vind, maar ik hoor aan zijn stem dat er iets niet goed is...

Vind meneer die chemische sausjes uit de winkel.gewoon lekkerder

Hoe bedoel je verslaafd aan E-nummers???

Pannenkoek! hahhahaha.... moest. ik ff kwijt

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

gokje: die vent van jou houdt van de combi zoet-zout-zuur waarmee de fabrikanten ons proberen te verleiden

dus ik denk: om jouw vent te verleiden moet je m stiekum laten afkicken...steeds een beetje minder z-z-z

Geplaatst:

Tja, Cindy, ik snap jouw vent wel een beetje. Ik vind mijn ' uitdetuin' pasta saus ook lekker, maar vind pakjes en zakjes ook zooooo lekker! Vooral die waar je ovenschotels of jus of sausjes mee maakt!

Probeer het steeds minder te kopen, maar soms kan ik het toch niet laten!

Geplaatst:

Hier komen die sausjes steeds minder binnen, vooral omdat ik er bijna niet meer van eet.

Alleen voor het jonge grut koopt ze het nog, ook al zijn die dan bijna veertig.

Maar ook daar mindert het merk ik, dat verse lijkt op de duur toch wel beter en zeker voor de kleindochter is alles wat uit Pépé zijn tuin komt goed, frambozen zijn wel het lekkerst, na de aardbeien misschien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Prachtig Willy dat jullie kleindochter verse groenten uit jullie tuin eet, daar wordt ze groot en sterk van (met pindakaas ). Veel gezonder dan dat kant en klare prut, met al die toegevoegde troep.

Hier is de appelmoes en pompoenmoes al klaar voor gebruik in de vriezer. Nu nog moes van zoete aardappel, courgette, boontjes en aardappeltjes maken. In ijsblokjes ingevroren klaar voor gebruik, in zippzakken klaar voor pakken.

Geplaatst:

tsja, das geen klagen meer....

hier zijn álle nieuwe plantjes versnotterd, dus over een paar weekjes géén sla, andijvie, snijbiet

Geplaatst:
(...) Heb ik.mijn best gedaan op verse pastasaus met tomaten en kruiden enz uit eigen tuin en hij smaakt heerlijk.

Zegt meneer dat hij hem lekker vind, maar ik hoor aan zijn stem dat er iets niet goed is... (...)

Hier ook ervaring met iemand ( te noemen I) mee laten eten, precies wat jij ook gemaakt hebt.

Tevreden bekomst, I was ook gewend uit potjes kant en klare saus erbij te doen, maar wil dit nu ook eens zo gaan bereiden.

Dus vraag ik me af: wat voor kruiden heb je gebruikt en hoe heb je het bereid?

Geplaatst:

Ik laat de tomaat met een uitje en wat knoflook lekker sudderen tot de tomaat zacht is. Dan doe ik er op gevoel kruiden bij: Basilicum ,oregano, tijm, rozemarijn, zout en peper. en dan pureer ik de boel.

Nu had ik er ook een gebakken courgette en champignons aan toegevoegd voordat ik het in een pot stopte.

Maar als ik alleen een basis maak, dan bak ik eerst vaak nog gehakt en groente en dan de saus erop.

Ik hou me dus niet aan een strak recept. Soms doe ik er ook wat verse lavas in of een zakje soepgroente, een preitje.. ik doe altijd maar wat.

Maar dus geen e nummers of een blik van dit of dat, deze was helemaal vers.

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Geplaatst:

Haha, die gilverhalen zijn geweldig! Zelf ben ik niet zo'n giller, dan moet ik wel erg schrikken terwijl ik in diepe focus op iets anders ben. Jaaaaaaren terug, een keer een door de kat gevangen pad opgeruimd. Alsin, in een plastic zakje gedaan en op m'n bureau gelegd, waar ik nog even iets moest afmaken voordat ik verder ging met opruimen. Jullie raden het al... pad was niet echt dood, maar deed alsof en na tien minuten (allang weer vergeten dat die pad in dat zakje zat) springt dat zakje voor me voorbij!!

Ik heb zo hard gegild dat de buren kwamen kijken wat er aan de hand was.

Geplaatst:

Haha ook een mooi verhaal. Die padden zijn goed in zich doodhouden dus.

Dochterlief stond ons laatst uit te laten ( het arme kind kan hélémaal niet tegen beestjes en lijkt ze juist aan te trekken) sprong er een kikker op haar voet. Mijn eerste reaktie is dan meestal: welnee dat is helemaal geen kikker, valt wel mee, gewoon een blaadje, maar ik zag die kikker inderdaad al de gang in springen. Wij erachter aan, kikker voelt zich in het nauw gedreven en kan maar een kant op..de trap op. Nog nooit iemand zo beeldend geluidloos horen gillen ( kinderen lagen op bed) Uiteindelijk kwam de kikker niet ver..gelukkig...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.