Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Bewaar jij slakken op zolder?

Geplaatst:

AnnekeW meegekomen met de grond waarschijnlijk. Ik zag daarstraks ook ineens een pompoenkiemblad met een hapje eruit...

Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir

Geplaatst:

bekijk het eens positief...

de volgende domeinnamen kan je nog claimen:

naaktslakken.nl .com .tk etc. etc.

alleen nog maar een goed recept verzinnen.......kweken is blijkbaar voor veel forumleden geen enkel probleem

en wie beweert dat je met een moestuin geen geld kan verdienen

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Vanmiddag pakte ik een halfvol hakpotje 'rabarber' uit de ijskast. Dat moet op, want de nieuwe komt er al weer aan

Wat zoetstof eroverheen en lekker gedachtenloos aan het lepelen...

Halverwege begon er in mijn hoofd een alarmbel te rinkelen: ik had de pot kweeperenjam te pakken

Maar ik moet zeggen dat die jam er - met dat extra zoetje - wel op vooruit is gegaan

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Nu de zon eindelijk schijnt vergeet ik mijn serre open te zetten.

Als plan A mislukt heb je nog altijd 25 letters over!

Geplaatst:

Oh nee! Hoe is het nu met je planten Toto?

Ik klaag even dat alles veel te langzaam groeit, zodat ik nog steeds niets in de border kan uitplanten (kan wel, maar dan is het een hopeloos slakkenhapje). Groei plantjes, groeiiii!

Geplaatst:

daar heb ik ook last van. mijn tuintje ligt al 3week te wachten en ik heb serieus niets te doen behalve binnen en enkele planten buiten water geven. was gisteren gewoon blij dat ik wel 1 onkruidplantje kon wieden

ik baal ook ff dat ik blijkbaar wat zakjes zaden heb die slecht ontkiemen... dacht eerst dat het aan mijn zaaigrond lag. maar ook met de deno-methode ontkiemt er nog bijna niets. bijvoorbeeld een zakje pluksla waarvan maar 2 zaadjes zijn ontkiemt. zo schiet het natuurlijk ook niet op met het vullen van de moestuin.

Geplaatst:

Heb je die sla binnen gezaaid?

Lang niet alle sla ontkiemt goed bij hogere temperaturen. Misschien eens buiten proberen?

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

buiten in de volle grond, buiten in zaaibakje (vorstvrij onder de overkapping) en deno binnen. van alles dus alleen 1 plantje in het zaaibakje en 1 kiempje met de denomethode. kan natuurlijk nog zijn dat buiten nog moet ontkiemen. maar normaal at ik nu al de eerste blaadjes sla uit eigen tuin

verder nog wat bloemenzaden die niet ontkiemen. waaronder een nieuw zakje kamille. vandaar dat ik dacht aan de zaaigrond.

bij een aantal soorten tomaten uit de blije zadendoos is de opkomst ook slecht. maar daarvan zaai ik maar 2 per soort dus kan zijn dat ik net de 2 slechte zaden te pakken had.

de pepers stonden achteraf wat te koud. het is gewoon niet zo'n goed voorzaai jaar voor mij.

aangepast door Gast

Geplaatst:
Oh nee! Hoe is het nu met je planten Toto?

Nou, de sla en de worteltjes hingen wat slapjes van de warmte dus heb ik ze een goede scheut water gegeven en daarstrakst stonden ze weer fier rechtop

Geplaatst:

Vanmiddag zag ik in een tuinwinkel spul tegen spinnen

En ik weet dat er ook een coating is om spinnen te weren van je raamkozijnen.

Dan hoef je als huisvrouw/-man niet zo te boenen op de poepjes

Dat is toch ongelofelijk! We komen steeds verder van de natuur af te staan. Veel mensen hebben geen idee van waar ze mee bezig zijn

Geplaatst:

Al mijn tuinbonen zijn foetsie!

Geplaatst:

Waar zijn ze naartoe??

Geplaatst:

Ik denk in de maag van....?

Geplaatst:

Ah balen zeg. Op de site van Diana stond dat tuinbonen vanaf een cm of 10 niet meer zo aantrekkelijk zijn voor vogels en slakken. Misschien heb jij de agressieve/uitgehongerde variant (van de vogels/slakken dus, niet de tuinbonen)?

Schrale troost: vandaag zag ik de puntjes van de Pink Firs en de Charlottes die ik van jou heb gekregen, boven piepen. Heel blij mee!

Geplaatst:

Twee weken geleden de afsluiter naar de buitenleidingen opengedraaid. In het tuinhuis was er een flexibele koppeling losgeschoten, gelukkig kwam ik daar toen snel achter. Slechts een kleine 20 liter moeten opdweilen.

Gisteren een nieuw koppelingsslangetje gemonteerd. Eerst de verkeerde gekocht, ik bleek een verloop van ½ naar 3/8 nodig te hebben.

Bijna alles nu weer goed, alleen lekt nu de watertoevoer van de plee in het tuinhuisje. Die heeft gelukkig een aparte toevoerkraan, zit dus nu tijdelijk dicht. Zo blijf je bezig …

Alleweg: ik heb nu weer water via de buitenkranen, net op tijd voor b.v. het inwateren van alles wat uitgeplant gaat worden.

Geplaatst:

Owowow.

Mijn oudste hondje voelde zich vanavond duidelijk niet lekker, wilde alsmaar de tuin in om gras te eten, en dat mag dan natuurlijk. Ik verwachtte eigenlijk dat ze uiteindelijk wel zou gaan kotsen, maar dat gebeurde niet. Wel steeds weer even naar buiten en dan weer naar binnen.

En nou was ik vergeten dat ze nog buiten was, merkte het pas toen de kat naar binnen kwam, toen kwam zij ook aanrennen, hele blije bek, niks ziek meer, en met hele klompen aarde aan haar voeten en een zwarte snoet van de aarde. Die heeft dus lekker een kuil of kuilen lopen graven in de tuin. De ellende is dat ik ook niet boos op haar kan worden als ze met zo'n blij toetje naar me opkijkt alsof ik de beste baas van de hele wereld ben omdat ze zo lekker heeft kunnen graven.

Nou, ik zie morgen wel wat er nog staat en wat ze overhoop heeft geschopt. Ik vrees voor mijn aardbeitjes.

Wie zei ook weer dat huisdieren en een moestuin een goeie combi was? Oh ja. Niemand.

Geplaatst:

Geweldig weer!

Vier dagen tuin in het vooruitzicht....donderdag begonnen...... En dat was het...griep...verkouden, en hoest mijn longen uit mijn lijf! Balen.....en dan druk ik me netjes uit! Heb flink de pest in! Grrrr!

Geplaatst:

ai, beterschap!

ik kreeg een bon voor 36 km/h, ongecorrigeerd, bij een school, op zondagmiddag.....

("niet omdat het moet, maar omdat het niet mag")

Geplaatst:

Beterschap!

1 van mijn reserve tomatenplantjes is afgeknapt. Dan maar hopen dat ik geen reserveplantjes nodig heb.

Edit 11:33

Na bladluizen/aardbeimijten (welk weet ik niet) op mijn aardbeienzitten er nu ook schuimbeestjes op. AAARGH

Geplaatst:

Ben je heerlijk buiten bezig..zit je ineens onder de rode bultjes van de zonneallergie

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

De konijnen hebben mijn aardbei planten opgegeten, alweer!

De blaadjes waren net weer terug aan het groeien schijnbaar zijn die het lekkerst.

Word een slecht aardbei jaar voor mei denk ik?

Geplaatst:

Na een heerlijk weekje in nederland kon ik bij thuiskomst niet wachten om naar mijn plantjes te gaan. Maar nou pleurt het hier dus al 24uur van de lucht! Ben binnen 5 minuten zeiknat van die stomme regen en dat in italie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.