Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Hartstikke goed, ik ga met jullie tips aan de slag!

Geplaatst:

ipv een hooikist werkt een koelbox ook.

of een thermoskan

(over een tijdje wordt hier de keuken ook verbouwd. daar zie ik nu al tegenop. ik ga denk ik maar vooruit koken en de vriezer vol stoppen met oppiep maaltijden)

Geplaatst:

En natuurlijk even hier naar de Amazing Oriental komen voor de beste Noodlesoupjes...

Geplaatst:

Je kunt ook gewoon kant en klare rijst of pasta kopen en opwarmen in de magnetron.

Geplaatst:

Hallo, ik zag hier een hele leuke hond voorbij komen..... schatje! Even over rijst koken, ik gebruik al jaren een elektrische rijstkoker (zeker al 35 jaar) vroeger waren die dingen heel erg duur en enkel te koop bij de speciale toko's. Tegenwoordig koop je ze al voor ongeveer 15 euro bij diverse winkels. Makkelijk als je keuken onder verbouwing is, maar ook voor regelmatig gebruik. Spaart een gaspit uit en de rijst mislukt nooit. Wel lekkere Surinaamse of Basmati rijst enz nemen. Geen 1,2,3, of tien min rijst.

Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.

Geplaatst:

Angela, ja dat doe ik ook wel hoor, maar ben er niet zo goed in. Soms te lang of te kort in de magnetron en meestal vind ik het spul sowieso al niet zo goed smaken, dus nee.

Mariekeenfrance, laat ik nou zo'n ding gehad hebben en omdat het mij zelfs daarin niet lukte om mooie droge rijst te krijgen, weer weggedaan. Dom, maar heb een klein huis en moet alleen dat bergen wat ik regelmatig gebruik. Was nu wel goed van pas gekomen.

Loes, je weet het ruim van tevoren, dus kun je goede voorbereidingen doen.

Alvast succes.

Geplaatst:

daar heb je gelijk in huub. eigen woning dus wij plannen alles zelf. geen verrassingen wat dat betreft dus idd genoeg tijd om iets te plannen.

als student heb ik me ook prima gered zonder gas dus het zou eigenlijk geen probleem moeten zijn.

Geplaatst:
Een klaagvraag...

Ik zit al een maand met een onbruikbare keuken, ben hem maar heel grondig aan het opknappen nadat er nieuwe tegels en wanden in gemaakt zijn.

Dus geen fornuis op z'n plek nog...

Nu kwam ik noodgedwongen tot de ontdekking dat aardappelen koken in de magnetron (die in de woonkamer staat, gezellig...) heel goed lukt! Had ik nog nooit gedaan, maar dát gaat prima.

De vraag: hoe kan ik pasta en rijst gaar krijgen in de magnetron? Ik heb rijst geprobeerd maar die bleef bikkelhard. Ik heb fusilli geprobeerd, dat wordt, lijkt het, niet helemaal gaar?

S'morgen heet water maken en dan rijst of bami erin .Zet het in handdoeken en in je bed.Dan is het s'avonds klaar en gaar.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Wat ook ideaal is, is mihoen, Thaise rijstnoodles en eiernoodles, die hoeven maar 4 minuten in heet water te weken en zijn ook heerlijk om als salade te eten. Bijv. met reepjes komkommer, wortel, minimais, bosui, slablaadjes, garnalen, kipreepjes , rosbief, verse koriander en een dressing van japanse sojasaus (kikoman/tamari/shoyu), zoete chilisaus en limoen-of citroensap.

Geplaatst:

Dank jullie voor de kooktips, mijn rijst en pasta kúnnen nu bijna niet meer mislukken!

Tot gisteren had ik veel plezier van mijn simpele mini oven. Een broodje erin, kaas erop smelten, een halve pizza. Ik had zin in een gebakken eitje en dacht: bovenop een bijna klaar geroosterde pizza een ei doen en dan nog even terug erin, dat stolt vast direct en het zal er wel niet... afdruipen dus, door het hele oventje heen, ook op de gloeistaven. Het bakken is gelukt, maar dat oventje moet nu uit elkaar gehaald worden om eens grondig gereinigd te worden. In de schuur ermee, bovenop het fornuis (dat onder de koelkast achter de vriezer naast de werkbank staat). De fiets kon er niet meer bij, die staat nu in de kas.

Jenneke, lekker! Heb nu kant en klare gedaan voor het gemak.

Geplaatst:

Nu wil ik ook wel ne keer klagen en wel over de gezondheid.

Heb sinds twee jaar artrose, papegaaiebekken op de binnenkant van de ruggegraat.

die dingen steken tegen mijn longvlies en dat doet verdomme zeer. Niets aan te doen zegt de dokter, opereren kan ik niet meer overleven dus,,, pijnstillers nemen.

tot nu toe ging dat goed met die welke ik nu heb maar de laatste tijd is het niet meer voldoende, word 's nachts wakker van de pijn en nu ook begint dat ook al weer.

Hoe lang nog voor ik aan de morfine ben?

Dit wens ik niemand toe zulle, doet teveel zeer. En ge kunt er niet aan krabben hé

Bon, als ge nu nog eens denkt " de Willy is weer bezig" peins dan maar eens aan uw eigen bobookes. Ne mensch kan soms eens gaan steigeren hé.

Doemme toch!

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Bah wat naar sterkte Willy!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat naar Willy, mag je best over klagen zal helaas niets helpen. Hopelijk blijft de pijn dragelijk, beterschap wensen zal ook niet helpen maar wel sterkte.

Geplaatst:

Jakkes Willy, wat naar! Ik wens u sterkte toe.

Geplaatst:

Ben, naar loffelijke gewoonte, weer van de pijn opgestaan.

Medeleven helpt inderdaad niet, enkel pijnstillers.

toen ik daar de eerste keer over kloeg bij de dokter dachten ze direct aan mijn hart, alle testen gedaan maar er scheelt niets mee, dan foto's van de longen en zo kwamen ze op die stekels uit. Ambetant zulle!

Geplaatst:

Veel sterkte! Die stekels klinken verrekte pijnlijk

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Dat went zeggen ze, maar wie zijn 'ZE'?

Maar bon, ik kan nog veel doen en ik trek dikwijls mijn plan alleen.

zondag nog de oude garagepoort alleen uitgebroken en weggedaan, staat nu buiten tegen de gevel van de garage. Veel mensen zonder pijn zouden dat niet alleen kunnen wed ik maar als ge alle hulp gebruikt wat ge voorhanden hebt.....

Mijn bazin heeft niet moeten helpen, dat is geen vrouwenwerk ook hé.

Geplaatst:

@Willy,

Probeer eens dagelijks wat kurkuma met gemalen zwarte peper te nemen. Kurkuma werkt ontstekingsremmend en veel mensen met reumatische klachten hebben hier baat bij. Ik zelf ook, hoef minder ontstekingsremmers en pijnstillers te slikken. De zwarte peper helpt het lichaam om het veel beter op te nemen.

Er is veel wetenschappelijk onderzoek naar gedaan, dus ook op internet veel over te vinden.

http://www.bewegenzonderpijn.com/curcumine-2/

Geplaatst:

Nu volgen allerlei goed bedoelde tips en adviezen, doe er uw voordeel mee Willy!

Wel bewegen, dat is goed, maar niet te zwaar werk doen, dat is niet goed en zorgt alleen maar voor meer slijtage.

U bent geen jonge kerel meer, gedraag u er ook naar!

Geplaatst:

Willy

Heel veel sterkte gewenst,.

RvO

Geplaatst:

Dat klinkt naar, vooral die stekels! Sterkte ermee, Willy!

Geplaatst:

Willy onkruid vergaat niet, je bent een sterk gewas die zijn ding doet. Maar neem jezelf wel in acht en verwen jezelf, ook dat is belangrijk en wel verdiend

Geplaatst:

Balen Willy! sterkte ermee.

Ik wil even klagen over iets wat ik zelf gedaan heb

Ik heb mijn witte aardbeien tijdelijk ergens neer gezet en ernaast reserve rode aardbeien alleen nu weet ik niet meer welke de witten en welke de rode zijn. Ik denk dat onthoud ik wel, dus niet

Geplaatst:

Wat naar Willy. En als je er 's nachts ook nog van wakker ligt, ben je de volgende dag moe en dat heeft geen gunstig effect op de pijn. Moeilijk hoor.

Herkenbaar Angela. Ik denk ook weleens dat ik iets wel onthoud.....

Geplaatst:

Alles meteen op de foto zetten helpt bij mij goed. Heb ik met de knoflook ook maar gedaan wat ik weet gewoon dat hondlief vroeg of laat met die labels gaat leuren

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.