Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #3

Featured Replies

Geplaatst:

Eens met de buren om de tafel over de overlast kan nooit kwaad.

Zijn de dieren eigenaren het bewust dzt hun dieren overlast veroorzaken?

Kijk, juridisch gezien sta je in je recht.

Maar om nou zoiets aan te vechten wordt ten eerste vrij prijzig en ten tweede wordt het niet gezelliger op de buurt.

Ik spreek uit ervaring.

Wij hebben het opgelost door de buurvrouw een (vrij duur) kattenschrik apparaat te geven op onze kosten.

Het probleem is opgelost.

Katten komen niet meer bij buren in de tuin vanwege het geluid en gaan weer liever naar hun altijd schone kattenbak.

Probleem opgelost en iedereen tevreden.

Ik hoop dat het bespreekbaar is met de buren voor je.

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

het is met loslopende dieren ook lastig aan te tonen welk dier wat precies heeft gedaan als je er zelf niet bij bent.

hier wordt in de voortuin ook wel eens gegraven. maar er lopen zoveel katten in de buurt dat ik geen idee heb welke kat dat doet.

ik weet niet met wie ze nu mailcontact heeft. misschien helpt het als ze iemand spreekt van hogerop, iemand met hart voor de stichting.

dat dacht ik ook, dus ik keek op hun site. Maar helaas, de persoon waarmee ze contact heeft, Conny, is oprichtster en voorzitter van Idemo. Oftewel, Conny *is* Idemo. Helaas pindakaas...

geen hart voor eigen stichting

Geplaatst:

Ik wil ook even klagen.. Ik ben ziek aan het worden, zere spieren, pijn met ademen, verhoging... Meestal heb ik 1 of 2 keer per jaar longontsteking en ik heb er nu helemaal geen tijd voor!! Ik wil naar buiten, de kas schoonmaken en mijn tomaten verplanten.

Daarbij genoeg werk te doen thuis en op het werk, man ontvangt een groep vertegenwoordigers uit het buitenland dus op zijn hulp kan ik niet rekenen deze week.. Bah!!

Geplaatst:

ik krijg echt een punthoofd van al die mensen die denken dat niburu een betrouwbare bron is!!!

Geplaatst:

het staat op internet dus het is waar...

Geplaatst:

Ja blijkbaar. De vrouw die bij ons op de tuin zaterdag een lezing heeft gegeven heeft afgelopen dagen al 2 of 3 keer een niburulink op haar facebook gepost. En dat terwijl ze vroeger toch gewoon gestudeerd heeft. Ik snap dat echt niet!

Geplaatst:

Vandaag weer vroeg op pad met de hoveniers. Net thuisgekomen. Behoorlijk in de rug geschoten. Kan net an lopen. pfff.....

Geplaatst:

Goede oefening=buikdansen.

Gaat al weer ietsje beter, maar net wel de hovenier van morgen opgebeld, dat ik in ieder geval morgen nog niet kom.

Ik ben niet zo'n danser geloof ik , dus ik heb tijgerbalsem er op gesmeerd. Zooo ! Dát helpt dus écht he ? En heerlijk veel geslapen ( we veel wakker geworden steeds van de pijn, mjaa. )

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

kijk ik thuis op welke rekening het geld staat, loop ik naar de pin om te pinnen en boodschappen te doen, ontdek ik dat ik het goeie pasje niet bij me had, terug naar huis, om me precies als ik thuis kom te herinneren dat het op de ANDERE rekening stond, waarvan ik het pasje gewoon wel bij me had!

Geplaatst:

verwarrend om meerdere rekeningen met pasjes te hebben.

Geplaatst:

nou in principe is het een goed systeem Alles komt binnen op 1 rekening, en alle betalingen gaan ook automatisch van die rekening. En aan het begin van de maand wordt het bedrag dat we voor boodschappen reserveren naar de 2e rekening overgemaakt, zodat we dus alleen die gebruiken en niet meer op kunnen maken dan we hebben. Kan weinig aan fout gaan zou je zeggen...

Geplaatst:

wat is het nut van een pinpas bij een 'vaste lasten rekening' ?

gewoon ff uit interesse omdat wij ook aan het kijken zijn of we wel/geen gezamenlijke vaste lasten rekening willen.

Geplaatst:

nouja we gingen in juni samenwonen en toen hadden we gewoon allebei een gewone rekening. We hebben gewoon simpelweg de rekening waar onze uitkering op binnen komt gekozen voor de rekeningen, en de andere voor de boodschappen. Kwam zo uit!

Het boodschappengeld wordt automatisch overgemaakt naar de boodschappenrekening. Soms hebben we al geld nodig voordat dat gebeurd is (de inkomstendata verschillen soms nogal, en als het in het weekend valt dan duurt het een paar dagen voordat het op de ing staat - trage rotbank!). Ohja en het is soms wel handig om van de ene rekening te kunnen pinnen voor het geval je onverwachte uitgaven hebt die niet van de boodschappen af kunnen.

Geplaatst:

pff.. ik denk dat we het hier maar gewoon laten zoals het is.

vriendlief betaald de vaste lasten en ik de boodschappen+katten. dan zijn de kosten eerlijk verdeeld na inkomsten. al dat gedoe met rekeningnummers wijzigen heb ik ook geen zin in.

Geplaatst:

Net bij bol.com boek besteld kom ik een boek tegen dat ik ook perse moet hebben maar ik ver... het om verzendkosten te betalen.

Dus ik wacht toch maar even met bestellen tot ik nog iets nodig heb dan heb ik in ieder geval geen verzendkosten.

Geplaatst:

kun je dat er dan niet bij laten leveren?? bellen?

Geplaatst:
Net bij bol.com boek besteld kom ik een boek tegen dat ik ook perse moet hebben maar ik ver... het om verzendkosten te betalen.

Dus ik wacht toch maar even met bestellen tot ik nog iets nodig heb dan heb ik in ieder geval geen verzendkosten.

Naar de plaatselijke boekhandel gaan? Soms hebben deze boekhandels ook een website, kan je het boek bij hen bestellen en later eens ophalen..bellen kan ook..geen extra kosten en je steunt de plaatselijke handel.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Bij bol moet je bij iedere bestelling onder 20.- euro kosten betalen het enige wat kan is de vorige bestelling annuleren en dan alles weer opnieuw bestellen maar dat vind ik te veel gedoe.

En dit boek is niet verkrijgbaar bij de plaatselijke boekhandel.

Geplaatst:

Angela zit er geen goede boekhandel bij jou in de buurt waar je het boek kan bestellen. De meeste goede boekhandels kunnen zo goed als ik weet ieder boek bestellen ?

Geplaatst:

Nu zit ik met een groot probleem.

Ik moet dringend tomaten gaan zaaien maar ik moet woensdag ook al weer terug naar de Ardennen om er te gaan werken en dit voor twee weken.

Kan dus geen tomaten zaaien want er is niemand om er naar te kijken.

Hoe los ik dit nu op? Weet het efkes niet.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Tomatenplantjes van mij overnemen met de MTFD

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Zaaibakje meenemen naar de Ardennen? Doe ik ook wel eens ( zaailingen meenemen naar t Gooi..de rijdende moestuin... )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat is een gedacht, jammer dat ik daar geen klaar venster heb op het zuiden maar om te kiemen is dat niet nodig.

@SuusP; welke soorten heb je nog over?

Kerstomaatjes hoef ik niet meer te zaaien, die hebben zichzelf gezaaid.Ik wou wel nog Homestead en Hobby gaan zaaien.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Rose de Bern, Golden Sunrise, Marmande, Sacharnaja sliwa krasnaja (romatype), Sprite en Balkonstar.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Ik wil ff klagen over mijn hoveniers. Belt er nét eentje op ( terwijl ze weten dat ik ff thuis zit met mijn rug ), of ik vanavond op acquisitie-gesprek wil bij een klant. 19.30u. Had ik verdorie dat programma van maartens moestuin willen kijken ! Wie later een link wil delen om dat achteraf te bekijken ? Heel graag.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.