Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Featured Replies

Geplaatst:

Appelboom (discovery) en Mispelboom (Bredase Reus) geplant. Gelijk vormsnoei en uitbuigen van de takken,

Ook de hazelaar en knotwilgen aan het snoeien geweest.

Geplaatst:

Willy denk dat die pelargonium een Geranium is, een vaste plant

Dat is een vaste plant ja en zelfs in de Ardennen bevriest die niet, ik ga er daar véél zetten want al het onkruid blijft er onder, of zou die de grond ook vergiftigen?

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Heb er hier ook verschillende soorten van staan, die van op je foto vind ik ook een goede bodembedekker, onderdrukt het onkruid redelijk goed en is ook nog is een graag gezien plant voor bijen en hommels.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat het onkruid gewoon niet tegen de geur van de bladeren kan en daarom gewoon weg blijft

Geplaatst:

Tweede verhoogde bak afgemaakt.

Geplaatst:

weer 100 tegels verplaatst van de ene kant van het complex naar de andere kant

morgen nog 100 en dan ben ik klaar hoef ik ze alleen nog te leggen

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

niks, studiedag over de opbrengst van algenkweek van de WUR, lab on a chip, moleculaire gastronomie

Geplaatst:

Nog 3 piramides gemaakt: 1 voor Wieringer langstro erwt, 1 voor lathyrusjes, 1 voor de apios.

Eindelijk het definitieve plan voor de combinatieteelt klaar..moest ik ter plekke doen in de tuin m zeker te weten dat ik geen fouten maakte..vorig jaar was het een beetje rommelig. Nu kan ik dus een dezer dagen bieten zaaien..vroege soort Detroit.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

M'n tunnelserre verzwaard... ik hoop dat het tegen april gedaan is met zo stormen of ik heb een serieus probleem...

Geplaatst:
Appelboom (discovery) en Mispelboom (Bredase Reus) geplant. Gelijk vormsnoei en uitbuigen van de takken,

Ook de hazelaar en knotwilgen aan het snoeien geweest.

Ben jaloers !! Een echte Discovery ?? WAUW !! De lekkerste appeltjes die er zijn De enige groentenboer van wie ik wist dat hij deze had, is gestopt met werken

OT: Alvast een paar bakjes gevuld voor het zaaien van diverse groentenzaden a.s. zondag

Geplaatst:
Héél erg weinig gedaan op mijn eigen tuin vandaag. Tussen de middag even op de tuin om het raan in mijn kasje open te zetten en de deur op een kier. Temperatuur was er 23gr. Eind van de middag de boel weer dichtgedaan. Was het 12 gr.

Heb jij dan een kacheltje in je kas?

Bij mij in de kas, ondanks dat ie in de zon staat bij goed weer, wordt het niet heel veel warmer dan buiten.... helaas...

Nu staat er wel altijd een raampje op een kier en zitten er onderin de kas nog een paar kleine gaten/kiertjes.

Ik woon wel in Friesland, bij ons is het gemiddeld ook wat koeler dan in de rest van NL maar 23 graden is wel heel erg lekker hoor!

Geplaatst:

niet vandaag maar dinsdag: een interview gegeven in de tuin! Een journalist van One World was geinteresseerd in ons moestuintjesproject, dus wij togen met thermoskan, cake en camera naar de picknicktafel, waar we in de straffe wind wel anderhalf uur aan een stuk over de tuintjes hebben geluld. Ik geloof dat de beste man welgeteld 1 vraag heeft kunnen stellen

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Peulen en erwtenbed geharkt en klaar gemaakt. 4 palen met volieregaas eraan neergezet als klimrek. 2 rijen spinazie gevonden van vorig jaar, keurig bewaard gebleven door de sneeuw die erop lag tijdens de vorstperiode, fris groen! Links en rechts langs het bed tegelpaden aangelegd en aan de kopse kant 7a 8 cm hakselpad gelegd (tegen oprukkend onkruid van het onbewoonde buurhuis) , snoeihout verhakseld dus ook.

Geplaatst:

400 m borstcrawl

Geplaatst:

Heb jij n zwembad in je tuin?

Geplaatst:

Robo: is bij jou de boel ook al zo verzopen?

Geplaatst:
Heb jij n zwembad in je tuin?

ja, snik

(stom, nog meer water...)

Geplaatst:

Een knot-es geknot, blokken gezaagd om te drogen voor de kachel en de rest door de hakselaar.

Weer hakselpaden aangelegd om de moestuin, dat gaat nog wel even duren voor het af is.

Opkomend hondsdraf overal weggehaald.

Capucijners, erwten en peulen in de grond gestopt.

Oude keukenvloertegels rechtop in de grond gegraven als afscheiding tussen hakselpaden en moestuin.

Geplaatst:

3 soorten rabarber gepoot.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Hier viel het mee qua regen, vanmiddag in de zon nog wat gras weggehaald om daar straks groenten te kunnen planten

Geplaatst:

kippenren verhuisd want die stond onder water....

Geplaatst:

De ene grote bak gemengd met MM mix. Ik hoop dat het morgen ook een beetje droog is dan kan ik de

andere bak ook doen.

Dan zijn ze klaar voor de zaadjes en plantjes

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Hooi dat ik bij de paarden en de hooigarage heb weggeveegd, over de moestuinbedden verspreid (als mulch).

Geplaatst:

60 vierkante meter gespit en mest ondergewerkt......

Geplaatst:

Zelf geoogst en maanden op schaaltje gedroogd zomerwortelzaad in de voortuin gezaaid. Tevens enkele uien welke ik van de zomer niet zag opkomen en verloren had beschouwd, aanschouwd en alvast genoten van de oogst die dit jaar zal komen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Weg waaien.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.