Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

@Conny, hebt ge die zelf gemaakt? Uit welk materiaal dan wel?

Ben niet curieus hoor maar ik weet graag alles,

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Nee Willy, alleen de potgrond en de plantjes hoor .

De pot zelf had ik al, je moet het zien als een vierkante bak met daarin om en om bakken die erin geschoven zijn.

Hij is (leeg)dus helemaal demontabel en is gemaakt van polyester.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Gekropen, onkruid getrokken dus. Kasje water gegeven, wat zomerdingen opgepot / omgepot ( Agapanthussen en de Bougainvillea, Oleander etc. ).

Geplaatst:

een zaaibed voorbereid en voorzien van compost (op een verwaarloosde volkstuin). 9 klaar, nog drie te gaan..

12 aardbeienplantjes geplant (geen idee of dat nu kan) , raapstelen gezaaid en gewied en geharkt.

En het teeltplan afgemaakt.

Geplaatst:

Heerlijk dat het forum weer werkt kan ik mijn dagelijkse ei weer kwijt!

Gisteren: tuinbonen in de volle grond in mijn kasje gezaaid.

Vandaag: kasje, tunnel en piepschuim bak bewaterd en geconcludeerd dat het er netjes uit ziet en dat er al babypluksla op aan het komen is

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

De kippen opgejaagd met Lie, ze waren ontsnapt. 1 kip heeft de Parijse worteltjes over drie rijen gebkrabt verder een heel klein beetje gewied..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hier zijn ze nog braaf opgehokt.... de miekes....

'k Heb 2 broedse mutsen... Die mogen vanaf volgende week lekker broeden... Ik heb een apart hok schoongemaakt en ge U2-d tegen het ongedierte.

Die staat momenteel te luchten. Zondag mogen ze zich settelen op hun nieuw nest en als alles goed gaat en ze blijven zitten mogen ze broeden.

Geplaatst:

Nog niks Maar ik kan niet wachten straks de school er op zit en ik straks weer na een week naar huis mag tuffen om te kijken hoe alles er voor staat en om wat dingen te gaan doen.

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Nog snel wat compost verwerkt tussen de bloemkolen en bij de rabarber en alle planten nog is van water voorzien.

Verwilderde/verwaarloosde rode bes wat bijgeknipt en vastgesteld dat de perceelverhuurder (zoals beloofd) één boom en enkele grote laaghangende takken weggenomen heeft waardoor nu ook de achterkant van mijn moestuinperceel flink wat zon krijgt.

Geplaatst:
Nog niks Maar ik kan niet wachten straks de school er op zit en ik straks weer na een week naar huis mag tuffen om te kijken hoe alles er voor staat en om wat dingen te gaan doen.

Uiteindelijk:

- Potgrond gekocht met en voor opa bij de Welkoop

- Grasgemaaid bij de andere oma

- Daar meteen de waterpomp weer aangesloten, automatische raamopener weer in de kas gemonteerd, regenton voor de helft gevuld en wat andere klusjes.

- De compost ton weer proberen op te starten. Compostwoeler had opa er nog netjes naast gehangen (!) en wat vers gras er bij gedaan.

- Voor de rest maar een beetje wijselijk over de nu nog stukken kale aarde gekeken en geconcludeerd dat er volgende week waarschijnlijk wel wat boven zal moeten staan. De zonnenbloemen in potjes stonden al boven.

Verder dus met opa potgrond wezen halen. Ik vraag 'm wat ie met zoveel potgrond moet... Zegt ie dat dat voor mijn/onze tomaten was. Ik kijk 'm vragend aan met zoiets van ik was niet echt van plan hier tomaten te gaan zaaien dit jaar. Maar toen stond oma druk knipogend achter hem, dus nu dit jaar ook bij de andere opa tomaten

Het is trouwens wel een raar gevoel dat ik nu in die andere tuin voor het eerst alleen zo druk bezig ben zonder opa die komt kijken. En ook wel raar als je zijn spullen gebruikt die hij waarschijnlijk nu nog overal voor het laatst heeft neergezet

Vriendelijke groeten,

Holland

Geplaatst:

Holland: ik ken het verhaal niet maar vond het heel tof dat je je moestuin hobby met je grootouders kunt delen!

Mijn opa had een kas met tomaten, druiven en komkommers maar helaas is mijn groene vinger gen pas na zijn dood ontwaakt . Misschien dat mijn oma nog wel wat tips heeft ik ga haar eens aan de (kunst)tand voelen!

Ik heb niets in de tuin gedaan als alles even nagelopen maar mijn man heeft mijn kasje gelucht! Zomaar uit zichzelf! (normaal loopt het met een boog om de moestuin heen)

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

gewied en de yacon versleept

Geplaatst:

Poortje gemaakt en gekeken hoe het met de bonen en erwten gaat... Komt nog niets boven.

Geplaatst:

de erwten en peulen van een stokje voorzien.

Radijs uitgedund.

water gegeven.

Geplaatst:

Kool geoogst, koude bak gelucht en water gegeven, de paden geschoffeld en de kapucijners bewonderd (die zijn nu 10-15 cm hoog en beginnen zich vast te grijpen aan het rek.

Geplaatst:

De laatste bolletjes en knolletjes in de BATO bakken gestopt om te kijken welke kleuren eruit komen en welke 'het doen'. En ik heb een kruidenbak gemaakt met gekochte kruiden en alle zaailingen zijn dood gegaan.

Geplaatst:

Gisteren: een gele, een roze en een rooie primula samen in 1 pot gezet en die op een in 't oog springende plek op de tuin gezet. Het is tenslotte lente.

Verder een miljoen (nouja, bijna) paarse boerenkooltjes verspeend. Idem met palmkooltjes.

3 Slakken vermoord

Brandnetelgier geroerd en zo hier en daar wat mee begoten. On-ge-loof-lijk, wat stinkt die zooi!

Echtgenoot heeft voor 't eerst van z'n leven plantjes verspeend. Ze hingen er nadien een beetje slapjes bij dus ik hoop dat ze de schok gaan overleven

Geplaatst:

Ostara-aardbeienstekken geplant, en de laatste zaden die ik nog nodig had (drie soorten stokbonen) besteld.

Geplaatst:

Kasruiten schoongemaakt.

Zaaibedden in kas na uitplanten opgeruimd.

Schaduwdoek op maat geknipt voor in de kas, wordt dagelijks opgehangen om zaailingen te beschermen.

Hertshoornweegbree potten vernieuwd, zaailingen hiervan uitgeplant her en der in de tuin.

Her en der al wat gegoten met vloeibare mest.

Dagelijks heen en weer met afhardende zaailingen / jonge planten.

Komkommer (te vroeg gezaaid) in kas uitgeplant, is buitenkomkommer, als ze goed blijven mogen er later een paar naar buiten.

Oerprei bespoten met biologisch bestrijdingsmiddel, hopelijk helpt het tegen de witte vlieg.

Geplaatst:

ik heb net 20 plantjes sla geplant en ik ga seffens een rabarber planten.

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Geplaatst:

alle kamerplanten die een andere bloempot wilden verpot, en opgekomen mais plantjes

en pompoenenplantjes verhuisd van een bloempotje in de vensterbank naar een grote emmer .

Nu is er vweer ruimte

in de vensterbank voor een nieuwe lichting zaaigoed (moet nog bedenken wat allemaal ,

iig zonnebloemen .

Geplaatst:

Kip gepamperd, veel werk verzonnen en lekker gelezen..(ik mag nog steeds niks, en als Lie er niet is gebeurd er niks)

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

16 sla plantjes verspeend in grotere potjes, en daarna meteen weer een nieuwe lichting gezaaid.

Daarna de bakken goed water gegeven kunnen ze er weer een dag of twee tegen.

En erug genoten van het héérlijke weer!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:
Kip gepamperd, veel werk verzonnen en lekker gelezen..(ik mag nog steeds niks, en als Lie er niet is gebeurd er niks)
Ik vermoed van niet, maar heb je een kip een pamper omgedaan?

Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.