jeanne-heijmans Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Aardappels aangeaard, vast wat manden klaar gemaakt voor de tomaten en komkommer straks,moet alleen weer potgrond en compost bij halen van de week. uien verpoot,naar hun vaste plaats.
Heleen1963 Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Willy op zo'n tafel kunt ge mooi pingpong spelen met uw vrouw
Nynkef Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 wat plantjes vanuit de koude bak verspeend naar de MM-bak en de courgette Cocozelle uit de koude bak naar een grote pot verhuisd.
malouis Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Dat ziet er heel mooi uit, Willy!! Vandaag het koolvak onder gaas gezet, en dus de koude bak van de rucola, radijs en snijkool afgehaald en het vliesdoek van de lentekolen verwijderd. M'n lentekolen beginnen al een mooie kool te vormen. Heb er gelijk een paar spitskolen bij gezet. Verder alle paden geschoffeld en verdwaalde uitlopers van de gele framboos verwijderd.En natuurlijk wat gekletst met deze en gene.
Stan Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Zaailingen van de capsicum in de tunnel gezet. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
simke Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Vandaag in de tuin met de blad groente bezich geweest. Spinazie gezaaid en pluksla gezaaid. En mijn nieuwe kist Gelakt.
Heleen1963 Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Heerlijk he, nu het een uur langer licht is, ga ik ook langer door in de tuin 's avonds ,jullie ook ?
kiekenboerinneke Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Zeker weten! Alle TV programma's worden gewoon opgenomen. Afgelopen weekend de tuin nog wat opgeruimd, tweede bak in de kas bijgevuld, omgespit en gevlakt. Klimpalen gezet waar nodig.Ik ben verdorie m'n "plantplan" kwijt.... ik ging alles van hoog naar laag planten ( vanachter hoog, vooraan laag ) maar ik weet het niet meer. Straks terug opzoeken. Wordt nog verwacht: twee aanhangwagens - of meer - gehakseld hout die nodig gaan zijn om alle onkruid weg te werken in het gedeelte wildernis dat nog achter de kas ligt, m'n compostton nog verhuizen ( man is zo slim geweest om die op een pallet te zetten ) en de klimbogen voor de bonen te installeren ( 2x rozenboog van de Action waar er horizontaal draden op gespannen worden: aan beide kanten plaats voor 3 bonen )Maar dat is voor tussendoor of volgend weekend.
Bit Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Dit schrijf ik eens een keer vanáf de tuin. Ik zit voor mijn huisje in de schaduw. Felblauwe lucht boven me door de bloeiende pruimenboom heen, tig zoemende hommels en bijen vliegen af en aan. Het is wel een heel speciaal mooie dag; wat een gefladder van vlinders en meesjes die luizen komen pikken. De vergeetmeniet bloeit vandaag al. De akelei staat al in knop. Loom en lui ( na gedane arbeid ) doe ik zo even mn ogen toe.
Erny Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 (aangepast) Felblauwe lucht??? Hier grijs met waterig zonnetje... Net maar wat spinazie gezaaid in potten achter het huis... 1 april 2014 aangepast door Gast
malouis Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Het laatste rijtje aardappels in de grond gestoken (4 leuke soortjes).Een deel van de voortuin opgekuist en daar een haagje van dwergkwee geplant.
Pascc Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Heerlijk genoten van het zonnetje op het balkon, er was niet zoveel te doen vandaag. Tomaten, aubergines en paprika's hebben hun eerste nachtje buiten goed overleefd, om 07:00u was het 10 graden dus kouder zal het ook niet geweest zijn. Met name de verschillende bamboes hebben echt al flink veel water nodig (maar wat wil je, in pot) en de Fargesia maakt ontzettend veel nieuwe scheuten. Jammer dat we die weg gaan doen omdat we er echt geen plek voor hebben (lees: ik wil meer groenteplantjes) De thermometer aan de muur geeft 28 graden aan, maar die hangt nu in de zon dus dat telt niet Dat waterige zonnetje en nogal benauwd weer hadden we hier gisteren..
Piroska Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Onkruid tussen de paden weggetrokken en geveegd 30 meter pff veel gras weggehaaldAardappelveld een beetje omgewoeld en as op gegooid, morgen potenOnkruid uit kas getrokkenOude takken onder de perenboom weggeharktstaptegels onder de druif gelegd, manlief staat altijd op al mijn planten als hij hout pakt dat achter de druif ligt slakken gevangen in de kasEenden een schoon bad gegeven http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Stan Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Kijken of ik de boosdoener(s) kan vinden die van mijn Capsicums heeft lopen snoepen(3 van de 53 planten hadden wat slakken vraat). Maar nee niet gevonden . Wat ander spul als een tomaat naar buiten voor de proef op de som. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Connie Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Even mijn man geholpen met het plaatsen van de schutting (gaasmatten 5x5 met hardhout).De groenten voorzien van een slokje water.Hier en daar weer onkruid getrokken ....het blijft altijd weer terug komen he...En verder vol bewondering gekeken naar alle prachtige bloesem in mijn fruitbomen.En last but not least...genoten van het zalige weertje Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
geertlaurent Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Rode kool en spruiten van het voorzaaibed naar de volle grond verhuisd. Vastgesteld dat er "iets" aan 2 bloemkolen heeft zitten knabbelen, staat nochtans draad rond Alles nog eens goed voorzien van water.Eindelijk opkomende groenten gezien in de moestuinbak, ik dacht al waarom komt er hier nu niks boven?
jootje Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Een uurtje of drie onkruid getrokken, bietjes geplant, erwten, sugarsnaps, en tuinbonen bij gezaaid, deze laatste drie waren flink aangevreten, zo ook de kapucijners. En ik heb vol aanbidding naar mijn opkomende asperges staan kijken....
mijke Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 ik heb vandaag in de tuin gekeken of er al iets van de zondag gezaaide zaken was opgekomen, tegen beter weten in natuurlijk, en uiteraard was het antwood ook nee schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
RobO Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 gewied, appelwortelplantjes uitgedeeld, sereh uitgedeeld, wedstrijdui gezaaid, en andijvie, rode lange ui, zomerbloemkool, scabiosa, kamille verplant, maaimachine schoongemaakt en geprobeerd netjes te laten lopen, mislukt, italiaans fabrikaat, iets van Fyra... koolzaailingen naar de schuur want die waren in 1 dag van 0,2 cm naar 4 cm, stonden te wiebelen op hun steeltjes... geschoffeld omdat het zo lekker droog isklein spul water gegeven omdat het zo lekker droog is
Bit Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Uien-bed netjes gemaakt en rode ui gepoot. Stuk of wat zomerplanten die ik overgehouden had in nieuwe potgrond opgepot. Mijn 1e radijsje gegeten op de tuin van de buitenteelt. De 1e spinazie van buiten zal dit weekend worden. Stekken maatje groter omgepot. Verder veel gewied. Het gaat heel hard nu.
geertlaurent Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Niks helemaal niks Normaal kwam men vandaag een postpakket brengen en er moest iemand thuis zijn.. krijg je 's avonds een mail dat het voor morgen zal zijn. Zo'n prachtige dag en dan niks kunnen doen
prettig gestoord Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Tegen mijn asperge bedden gepraat dat het echt heel mooi weer is en ze wat mij betreft en masse de kopjes boven de aarde mogen steken. Helaas hebben ze niet geluisterd, zelfs niet toen ik liefdevol hun perkjes van alle beginnende onkruidplagen had ontdaan.Toen maar de aardbeienperken en de peulen bewaterd, die waren dankbaarder Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
patpetje Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Bloemkool,Spitskool en rucola gezaaid.Voor de 4de keer rabarber geoogst.Watervat vol gedaan met water.Water gegeven.
aalterse-willy Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Ik lekker niets want ik ben er niet! Moeder de vrouw moet het nu eventjes onderhouden. Zelf ben ik in de Ardennen van korvee maar niet in de hof.Tegels zetten in de keuken nu maar morgen lekker op stap, eventjes rondtoeren en boodschappen doen.Moet wel ook nog geraniums planten, als ik tijd heb. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Piroska Geplaatst: 2 april 2014 Geplaatst: 2 april 2014 Aardappeltjes gepoot, Sarpo Mira, en net toen ik bezig was kwam de buurvrouw met een emmer vol schwartze Ungarin gespruite poters aanzetten dus die er ook in gezet. (nu ruimtegebrek voor mijn andere poters maar dat is probleem van morgen ) http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Aanbevolen berichten