Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Twee appelbomen geplant. (halfstam James Grieve en Braeburn)

Prei geplant, ui geplant, poot ui geplant, bosui en wortelen gezaaid.

SDC1044690211399029692.jpg

Oh ja, en wat cacaodoppen rond de aardbeien gestrooid.

Geplaatst:

Gisteren met hulp aan het zeven geslagen. 6 Kruiwagens vol op aanstaand bakje gestort ter ophoging voor de Sarpo Mira aardappels die er hopelijk vandaag ingaan.

Geplaatst:

2 hennen en 1 haan gevangen die naar iemand anders zijn gegaan.

alle grote potten (10 tot 50 liter)die ik kon vinden, 8 stuks, gevuld met tuingrond voor pepers en hangtomaten

weer 3 pompoenen in de tuin gezet

100 slakken uit de uien gehaald. (huh?)

15 coloradokevers van de aardappels geplukt

grote vijver ingegraven voor de eenden

gras gemaaid

toen noodweer dus niks meer gedaan.

Geplaatst:

zaailingen verhuisd van tuinschuur naar moestuinschuur

verder niks op eigen tuin; wel gewied bij landjevandeboer

Geplaatst:

Vandaag oa twee hagen gesnoeid. Vanzelf kwam ik de rabarber tegen die er al over heen hing. Dus dat maar gelijk mee naar huis. Mn 1e oogst van Rabarber op deze tuin.

Had ik 2x zoveel, maar dat is met de buurvrouw mee.

DSCN575136451399053431.JPGDSCN575236171399053448.JPG

Geplaatst:

Brandnetels... Een gezond kruid, maar ik heb ze liever niet in mijn tuin. Neemt niet weg dat ik niet van ze ga profiteren! (De gele tomaatjes zijn ook eigen kweek)

10275928_702795116443946_4582442721646272814_n.jpg

Lekker sausje, de brandnetels zijn donkergroen.

10154989_702802046443253_4520721394532113616_n.jpg

En tadaa, brandnetelpizza!

10173735_702807529776038_181241147395092334_n.jpg

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Pronkbonen tegen de kippenweide afrastering geplant, gras gemaaid en gemulcht. Nu eerst mijn manlief verzorgen, eten koken en dan nog wat in de tuin doen.

Geplaatst:

Gisteren de tweede aardappelbak ommuurd met laatste oude laminaatplankjes, geëffend en de aardappels er in. 31 x Sarpo Mira (waren er eerst 7 meer maar die hebben de muizen verdonkeremaand... )

Witte uitjes van Jet gepoot, 40x.

Fred heeft met de bosmaaier alle paden weer gemaaid (dat was een uur maaien).

Vandaag gras bij het huisje gemaaid en wat geparkeerde aardbeien in de gaten van het Borsalino-worteldoek gestoken.

Dahlia's van Jasmijn in grote pot gezet.

Maagdenpalm van Jet in de border gezet.

Grindtegels van de nieuwe buren gescoord.

Geplaatst:

In de moestuin onkruid uitgetrokken, geschoffeld en water gegeven. Straks voor alle zekerheid toch een vliesnet over de aardappelen leggen.

Verder nog het gras gemaaid en in de borders gekropen en onkruid gewied.

Geplaatst:

Ik heb besloten om bonen tegen de achterschutting te zetten! En verder een tomatentipi gebouwd en daar oost indische kers bij gezet.

Geplaatst:

Buiten pastinaak, bietjes, radijs en pluk sla gezaaid.

Een kweektunnel opgezet over de boontjes, koud kasje verzet om de grond alvast op te laten warmen voor de courgette en komkommer.

Onkruid gewied, water gegeven, mijn tuinbonen met een oud dekbed afgedekt en de sperziebonen afgedekt met vliesdoek.

En last but not least een beker thee gedronken in het zonnetje en tevreden om me heen gekeken

"Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"

Geplaatst:

Bloemdag! Heel veel geruilde planten nog van de MTFD uitgeplant. O.a. Snijbiet in meerdere kleuren, lathyrus, zonnebloemen, moerasbloem, (ipomea was ik twee x kwijt zoeken zoeken en zit er uiteindelijk nog niet in ) bloedzuring, poppy`s, zaaiuien een tomaat green zebra waar een buur mee aan kwam. Verder vond ik een zak met Dahlia`s die waarschijnlijk een van de buren had neergezet en dat deed me denken aan mijn eigen dahlia`s..die tevoorschijn gehaald, en begonnen met te planten..ik heb er ondertussen best wel veel..ook nog koningskaars en persicaria uitgeplant..jonge jonge er komt geen eind aan...( en a.s. zaterdag hier weer plantenruilbeurs...ik ben benieuwd of ik me in kan houden..(not )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat ik vandaag gedaan heb? Een sleutelbos gezocht. Ik had spithulp op de tuin. Deze persoon had zijn huissleutels verloren tijdens het werken op de tuin. Dus is de aarde goed doorzocht. Maar helaas.

Geplaatst:

De eerste dingen uitgeplant, na te hebben geschoffeld uiteraard. Ik heb een goed gevoel bij dit seizoen!

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst: (aangepast)

Balen van de katten die de net uitgeplantte plantjes vakkundig slopen. Wat kan je hiertegen doen?

Verder mulch als in oud hooi neer laten leggen rond de zonnebloemen, mais, rogge, tomaten en oost- indische kers.

aangepast door Gast
Geplaatst:

plantjes afdekken met gaas of net tegen de katten?

ik heb bijna alle plantjes van de NMM uitgeplant. alleen de tijm en de framboos moeten nog even wachten totdat hun plekje klaar is.

verder wat onkruid gewied en zaailingen water gegeven.

Geplaatst:

Boontjes voorgezaaid in potjes in de kas.

En een héél smerig werkje waarvan zelfs ik vies ben!

De larven van het leliehaantje doodgenepen. die vuillakken dragen hun eigen stront op hunne rug om onappetijtelijk te zijn voor de vogels.

Spuiten kan ik hier niet tegen doen want er staat salade vlak naast en we willen geen vergif eten toch? Dus, doodnijpen, ook al is het zo smerig.

De volwassen haantjes, hoe noemen de vrouwtjes dan?, vallen onder de guillotine tussen middenvinger en duimnagel, de kop er af, gelijk in de goeie oude tijd'.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...