Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

1 spitskool ergens neergezet waar wat meer ruimte is en de tomaten- en peperplantjes buiten gezet Verder de meest geroeste bladeren van de knofloken afgeknipt en een bloem weggeknipt.

Geplaatst:

Snijbiet buiten gezet, voor het planten op de vaste plek in de kruidentuin.

Nu staat alleen nog de snijbiet rainbow binnen, die plant ik in de siertuin en potten.

De kruibolster is super, planten verhuizen gaat goed.

Edit

Een moestuinbed van de kleine moestuin gefreest, geharkt en zonnebloemen gezaaid voor de kousebandbonen.

Geplaatst:

Gekropen tussen de aardappels. Kasje water gegeven. Hoge Delphiniums stutten. Nieuw bed Delphinium-zaailingen van het vroege voorjaar ingepoot.

Grote bos salie gekortwiekt. Schade van de wind hersteld her en der. 1e tomaten beschut naar buiten.

Gezien dat ik een aantal appelboompjes nodig moet gaan uitdunnen.

Wieringer langstro gepoot. Alle peulen en erwten staan nu aan het hek.

Tussen de tuinbonen gewied. genoten van het gegeur van die planten en het gezoem van de ontelbare hommels en bijen.

Geplaatst:

De grond in de oude kas effen gegooid en dan goed bewaterd, was poeierdroog.

Hier moeten tomaten en komkommers komen. De meloenen gaan in de pvc kas en in eentje dat ik nog moet bouwen, heb het wel al liggen.

Daarna, rond tien uur, naar de Ardennen vertrokken, blijf hier tot einde van de week, niet tuinieren dus op wat bloemetjes planten na.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Nat nat nat... geconstateerd dat het is ...nat nat nat... alle looppaden staan blank... slakslak slak...

veeeeel slakken geraapt.. heel veel... want nat nat nat..

D'r zijn een aantal dagen per jaar dat ik mn laarzen écht aan moet... en dit was er zeker één van...

Water staat op zn hoogst hier.

Wel met een lekker zonnetje erbij... voor de verandering...

Geplaatst:

Door de regen naar de kas beneden in de tuin gerend (gegleden) met een kannetje vlierbloemenwijn met citroenen

In de kas gewied, slakken gevangen, enkele tomaten geplant, 1 aubergine geplant en prei uitgeplant. Beetje opgeruimd, lege potjes op de planken gezet, resten vermiculite bij elkaar in een emmer gedaan, gewacht tot de regen ophield, deed het niet, kannetje wijn gedronken en weer terug gerend naar boven naar huis.

Geplaatst:

dahlia's verwend met borderrol tegen slak, veenmol, en met mest en kali 28x

mais uitgeplant

alle schuurplantjes naar de tuin gebracht

geprobeerd bonenstokken te kopen, mislukt wegens veel te dun en te duur

gewied

Geplaatst:

De 3 volle grond preitjes, maar ook de laatste in potje koemestkorrels gegeven. Ook andere gewassen (appelboom, mtfd bosaardbei, mtfd frambozen, enkele gewassen als tomaat, courgette, paprika, zonnebloemen en natuurlijk de mtfd pronkbonen) bemest hiermee en vlak erna ging het regenen.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Koolplanten uitgepoot, een boel mais en siermas gezaaid.

Sugarsnaps en kouseband bij de stokken geplant.

Verder veel onkruid getrokken, en met mijn nieuwe speeltje gespeeld, zo happy mee, een grastrimmer, op accu! Scheelt een berg werk!

Geplaatst: (aangepast)

kool, reservekool, zaai-uien, kruiden, yacon, nz spinazie, sla, cosmea, tomaat, peper uitgeplant

bogen bij de aardbei gezet en uitlopers weggeknipt

moes- en thuistuin gewied

grenzen aangegeven aan de aardpeer, hoop dat ie luistert...

aangepast door Gast
Geplaatst:
Nat nat nat..D'r zijn een aantal dagen per jaar dat ik mn laarzen écht aan moet...

Ik hoop dat je niet net zoals ik 3 paar lekke laarzen hebt Erny!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Had vandaag een vrije dag. na ja tot half 4.

Dus voorgenomen om aan het werk te gaan in de moestuin.

Het bleef dus bij het voornemen, duh wat een stortregen hier

Om half 4 werd het droog maar toen moest ik naar mijn werk.

In het weekend nieuwe kansen het beloofd dan droog te zijn.

Geplaatst:

Nee, Jet... míjn laarzen komen bij Joriekes shop vandaan... die zijn niet lek...

Vandaag met Huub mét auto naar de tuin dus:

Alle mdfd/nmm planten op transport, van mn huis/achtertuin naar de Piccardthof, evenals de tomaten, courgettes, kool etc etc.

Een hele auto vol! Met kar naar het huisje gezeuld.

Daarna nog een ritje naar de Gamma voor potgrond waar die ook zomaar onverwacht in de aanbieding was, 2+1 gratis , en dus met 9 zakken terug naar de tuin, onderweg patatje gescoord en weer naar tuin met de lading.

Op de moestuin lekker in het zonnetje gezeten en over de tuin gewandeld... lekker nix gedaan... uitgerust van het gesjouw.

Op terugweg naar huis nog de vuilnis van bij het huisje meegenomen en hier in de container gemikt.

Geweldig...!!! Allemaal dingen die ik in mn uppie met mn fietsie niet kon oplossen.

Hiep hiep Huub!!

Geplaatst:

Gisteren 4 chinese koolplantjes geoogst en gegeten voordat ze helemaal opgegeten werden door ?? Heb geen rupsjes gezien, geen slakken of slakkensporen, maar de blaadjes vertoonden snel veel gaten en gaatjes.

Morgen eten we paksoy, die doet het wel heel goed

Ik weet toch 99% zeker dat ik dit in een ander topic geplaatst had

OT: Gisteren de kippenren geheel gekuisd, vandaag nog niks

Geplaatst:

Vandaag de gazons eindelijk eens afgedaan, met die regen waren ze stevig gegroeid. Met als gevolg dat ik 12 volle bakken had.

En dan vanaf morgen nog eens in de moestuin beginnen, want met de verbouwing hier heb ik daar geen tijd meer voor gehad.

Geplaatst:

Heel erg veel gedaan. Alles uitgedund waar nodig (wortels, rammenas, bieten), bij gezaaid waar nodig(schorseneer, rapen, wortels, rammenas), geplant wat er nog niet geplant was (snijbieten, bloemkolen, palmkool, uien, rosmarijn, tijm, dille, sage) en dan alles buiten en in de kas bemest met vloeibare mest. Ik ga nu lekker koffie drinken

Voor morgen/overmorgen: olijfkomkommers, bonen (in potten), 3 soorten basilicum en wat tomaten/paprika's buiten planten. Ook alle paprika's in de kas moeten nog geplant worden.

Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)

Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy

Geplaatst:

Vandaag een klimrekje gemaakt voor de onlangs uitgeplante komkommers, 2 geruilde olijfkomkommers en 2 eigen gezaaide minikomkommers. In de bosrand 4 lange, dikke, stevige takken bij elkaar gezocht van zo'n 2 meter en deze dan aan elkaar geknoopt en in de hoekpunten van de vierkante meter de grond in geschupt. Ziet er stevig uit

Voor de rest heel veel onkruid getrokken en is nagedacht over waar ik mijn nieuwe folieserre voor de tomaten ga neerzetten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...