Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag in de tuin gedaan? (2014)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als persoon met 2 linkerhanden ben ik altijd afhankelijk van anderen, totdat er iets gedaan wordt. Vanavond was ik ongeduldig en na een flinke periode klungelen heb ik het waarempel voor elkaar gekregen de snoeptomaatjes aan de muur te hangen. Kleine prestatie, maar ik ben supertrots!

10350600_723342251055899_1643693277462468085_n.jpg

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Ik heb vandaag mijn zwembadje geleegd en ververst en uren daarin gelegen.

Verder de vijver van de eenden ververst, watertonnen van de kippen ververst, watertonnen om te gieten in de moestuin en kas ververst. kas gewaterd, plantenbakken gewaterd, regengoten met sla en aardbeien gewaterd. En om 20 uur toen het net geen 30 graden meer was 3 kruiwagens hooi binnengehaald.

Geplaatst:

Kasje watergegeven, klaargemaakt voor paar dagen weg.

Bezoek gehad op de tuin van een forumlid. Gezellig, lekker vroeg.

Wat geoogst, aardbeien gesnoept etc.

Verder niet veel. te warm.

Geplaatst:

Onkruid verwijderd en een boel komkommerkruid zaailingen,

geschuild voor de regen

ehbo geoefend op een tomaat die was geknakt door de wind.

Nog 3 pepers uitgeplant.

Paar extra draadjes voor de komkommers vastgemaakt.

Krop sla geoost voor het avondeten.

En ik moest eigenlijk aardbeien plukken maar alles was echt te nat.

Geplaatst:

onkruid gewiedt

aardbeien geplukt de paprika plantjes in mn bakken geplant geen plaats meer in volle grond

een nieuw watermeloenplantje gezet de kippen waren met mn vorig plantje weg ik dacht nogthans dat ik alles goed afgezet had voor de kippen

hier en daar een nieuw groen boontje bijgestoken de struikboontjes komen dit jaar moeilijk uit

nieuwe spinazie gezaaid op hetzelfde stuk grond hopelijk lukt het 2 keer achtereen op hetzelfde stuk grond

en toen was mn dag om

Geplaatst:

Aardbeiplanten vrij gemaakt. Stonden toch wel erg in de verdrukking tussen verschillende groenten. De groente als onkruid behandeld (sla, spinazie, erwt, crosne, aardpeer, enz, enz) en in stukjes bij de compost gedaan. Vandaar dat de aardbeien nog niet rijpten. Nu krijgen ze meer licht dus laat maar komen die rooie snoepjes.

Compostbak omgewoeld.

Woekerende rose de berns in de kas ingesnoeid. Tomaten en komkommers gedieft, gesnoeid, opgebonde. Veel water gegeven in de kas en buiten, de potplanten als brugmansia slurpen nogal wat op. De verhoogde border is sneller droog dus heeft extra water gekregen,

Treurwilg (moet bonsai worden) gesnoeid en opgebonden.

edit: slakkenkorrels gestrooid.

Geplaatst:

Afgelopen week:

Ook slakkenkorrels gestrooid en vervolgens een paar uur op "uitkijk" gezeten om te zien dat moederkloeken en kuikens ze niet per accident opsnoepten

Tomaten gesnoeid/opgebonden, de uitkomst van basilicum/onkruid? bestudeerd tussen mijn tomatenplanten, aardappels gerooid ( foto's staan ergens in de groentetopic )

Alles wat los was vastgemaakt voor de onweders van afgelopen nachten, gazon gemaaid, kippenkotdaken vastgeschroefd, 3 haarden van bloedluis vernietigd ( de rotzakjes )

de eerste ( heerlijk zoete ) erwten gegeten... Hmmmm....

Met hond na een maand nog eens naar de hondenschool geweest en vol modderpoten en met een half doorgeknaagde leiband teruggekomen

Geplaatst: (aangepast)

Gister heel heel even naar de moestuin geweest om peultjes te plukken maar ook heel heel snel weer weggevlucht vanwege de tropische temperaturen daar.

Bij het huisje mn zwembadje opgepompt en vol laten lopen.

En plantjes gewaterd.

Vandaag het zwembadje ingewijd.

Op de moestuin weer peultjes geoogst, hing al weer vol.

Aardbeien geoogst en gegeten.

Aziatische snijgroentes en sjalotten geoogst.

Edit: En de tomaten gediefd natuurlijk...

aangepast door Gast
Geplaatst:

netten gehangen over van alles

water gegeven aan de pastinaken-to-be

tayberrie van de buuv geproefd, lekker buuv!

bietjes meegenomen, chioggia

6 veenmollen eruit geschopt, stand RobO - veenmol: 34-4

Geplaatst:

een stuk of 50 naaktslakken vermoord door ze te verdrinken in een potje bier ze zaten niet in mijn tuin, op een stuk of 6-8 na, maar in de tuin van het onbewoonde buurhuis. Daar wonen ook nog wel 200 huisjesslakken, maar ik meende dat die niet schadelijk zijn voor mijn groenten??

Geplaatst:

'k Zou er maar niet op rekenen. Bij mij hebben ze behoorlijk huisgehouden in de snijbonenplanten en ook was er al één aan een aubergineplant begonnen. Voordeel is dat je huisjesslaken makkelijker op kunt pakken en vliegles geven

Ik denk dat de naaktslakken hier momenteel opgegeten worden door m'n waakkikkers, want die ik zie hier in tegenstelling tot vorig jaar vrijwel niet.

Geplaatst:

Wauw dat was een indrukwekkende hagelsteen wat naar zeg al die schade!

Ik heb de tomaten gediefd, de bonen planten opgebonden, rode bessen geplukt, slakken korrels gestrooid...

Geplaatst:

moet hoognodig de laatste zaailingpubers planten, maarja, moet eerst wachten op de mannen van de waterleiding ("we komen tussen 8 en 16 meneer...")

en beetje spuiten met wat zwavel tegen de schimmeltjes op de delphiniums en rozen en het appeltje

Geplaatst:

Een paar dahlia's hebben luis . Volgens Maarten 't Hart moet die plant eruit, maar dat vind ik zonde. Voorzichtig ga ik met wat water, afwasmiddel en spiritus en een zachte doek de luizen te lijf.

Geplaatst:

Volgens Maarten kan er wel meer( zo ben ik voor mij persoonlijk tegen het gebruik van strontwater..zeker als je de groentes ook nog binnen korte tijd gaat oogsten, ik weet niet wat zich allemaal ontwikkeld in die drab vol met bacteriën )

OT: Zonet twee rijen lage bonen geplant..drie soorten: lage gele "Piroska";"lage paarse "Erny"en lage groene "BuurvrouwMartine"...

Ik wilde ook de flageolets doen, maar werd door de doorbrekende zon de tuin uit gejaagd...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Niet veel ik moest weer thuis blijven voor de schilders

Wel een bakje Tayberry's geplukt (wat hebben die dingen toch rot prikkers, heb er meerdere uit mijn velletje moeten halen) en door te veel gewone aardbeien helemaal vergeten dat ik ook nog ananas aardbeien heb dus die ook geplukt somminge waren aangevreten maar toch enkele kunnen plukken.

Verder nog 3 augurken geplant, en de komkommers, pepers en watermeloenen water gegeven.

Geplaatst:

Aardbeienbed kunnen frezen en de plantjes en zaadjes klaar gezet voor morgen. Paprika's en tomaten kunnen planten, dat ze groot en sterk mogen worden en mooie vruchten geven.

Geplaatst:

Haha... ik moest ook eerst thuisblijven voor de kozijnenreinigers... Dus daar heb ik maar ff een afspraak mee gemaakt gezien vorige niet zo positieve ervaringen gezien groenvernieling... ( en kom ik vorig jaar in mn ondergoed mn kamer in, normaal geen inkijk... staan er opeens 3 mannen in mn achtertuin voor mn raam..., waren over de schutting gekomen... zoiets dus... )

Dit keer ging prima super snel... goeie medewerking (voorman herinnerde zich vorig incident Heb ze toen de tuin uitgestuurd... ) dus ik kon nog lekker naar de tuin. Ze maken trouwens schoon met biologisch afbreekbaar spul enzo...

Komkommers en augurkenplantjes meegenomen achter op de fiets.

Negen courgettes/pompoenen geplant

Het aanstaande bonenstuk (nu net weer bewerkbaar want staat niet meer blank) bijna helemaal schoongemaakt tot de knutjes dat onmogelijk maakten.

Netje over aardbeien. En het gras is weer gemaaid.

Wel heet hoor!!

Geplaatst:

zo E, de mannen de tuin utgestuurd...

hier toch maar even geschoffeld, want het sterft zo lekker met dit weer

en idd sereh, 1 peper, thaibasilicum uitgeplant

spitskool water gegeven, oei, net optijd/telaat

uitgebloeid spul afgeknipt (moeten de vaste planten dan nog ff wat mest eigenlijk?)

Geplaatst:

13 peperplanten uitgegraven uit de kas en in de tuin gezet, 4 stuks in potten.

2 tomatenplanten uit kas naar buiten gezet.

alles gewaterd, hoop ik, want er is al het een en ander verdroogd deze hittegolf omdat ik wat over het hoofd had gezien met wateren.

Allerallerlaatste hooi van achterland naar binnengehaald, maakt totaal 30 kruiwagens heen en weer lopen.

Helft achterland gemaaid zodat het mooi campeergras wordt vvoor gasten. ( was eergisteren trouwens)

Een paar molshopen die vers waren dus nog niet versteend afgegraven en als potgrond gebruikt.

Wat onkruid getrokken tussen de uien.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...