angela († maart 2025) Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 tuinbonen geoogst en 3 aardappels en 1 krop sla en wortels voor de cavia's.(wortels zijn al aan de grote kant, ik had er een en dat was meer een winterwortel ) komkommers water gegeven en de pepers en de watermeloenen.onkruid verwijderd en 1 laurier verplaatst een paar kruisbessen geplukt voor te snoepen.Bramen verwijderd en in een pot gestopt eventueel voor de MTFD (vorige keer had ik ze weggegooid en toen was er vraag naar, zal je zien dat nu ik ze heb bewaard niemand ze wil )En ik heb nog bloedzuring uitgeplant.
RobO Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 (aangepast) tuinbonen eruit, planten in de compost geknipt, veldje boerenkoolklaar gemaaktalles heul langzaam want ben wat ziekjesgediefdaardappels willen rooien, toen ging de hemel opengewied en geschoffeldsugarsnaps geplukt, kersen gecheckt: bijna...water ontvangen opruimactie opzij van de kas kooltjes teruggeduwd in gang van heer mol (zal tijdelijk zijn maar kan ze nu niet meer verplanten) thuistuin gemaaid edit: 1 tak kersen opgegeten door kauwtjes die op het net staan te dansen 1 juli 2014 aangepast door Gast
Kibas Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Jij hebt inderdaad veel slakken Erny! Ik heb een stuk onkruidvrij gemaakt plus de narcisbollen er uit gehaald. Op dat stuk heb ik winterandijvie gezaaid (kan tot -16 graden celcius). Verder gekletst, geknuffeld met de kat en geoogst: rode bieten, eeuwig moes en vogelmuur. En bloemen voor op een vaasje. Mijn tuinhulp heeft citroenmelisse, pepermunt, rode bietenblad, rode tuinmelde en snijbiet meegenomen. Dingen die ik zelf niet eten kan. De rode tuinmelde en snijbiet hebben zichzelf steeds uitgezaaid en de citroenmelisse en pepermunt woekeren aardig.
Tania Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 (aangepast) Alle Thaise basilicumplantjes van de Welkoop gescheiden en op water gezet zodat ze even kunnen wortelen. De jongste plantjes die in het potje zaten gaan vandaag alvast in twee aparte potjes. Edit: Heb ze geteld, er zaten wel negenenzeventig basilicumplantjes in dat potje. Wat die kwekers wel niet doen om een potje eruit te doen zien als 'lekker vol plantje' 1 juli 2014 aangepast door Gast
kenbeimer Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Mijn pronkboon geplakt... Hij is te lang voor de stok en groeit nu op het dak van mijn schuur en met behulp van een plakbandje valt ie niet naar beneden zodat ie de boel daar begroeit. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids
Kassiopei Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 De laatste griekse bergthee in de pot gedaan, calendula geoogst, lavendelolie gemaakt, en de laatste witte salie zaailingen een eigen pot gegeven.En vanavond HEEL veel gieten, want het heeft hier nog steeds niet geregend.
jeanne-heijmans Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Geconstateerd dat de vogels mijn pas gelegde boontjes gevonden hebben
HuubvG Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Pvc buizen in stukken gezaagd en rechtop in de grond gestoken bij de tomaten- en komkommerplanten in de kas om water in te doen. Aardperen langs schutting gesnoeid op 180 cm hoogte (mogen niet tegen het kattenschrikdraad komen). Tuinbonen in de achtertuin gerooid, geplukt. Wortels laten zitten, planten in stukken geknipt voor de compost.
RobO Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 zakdoek gepakt wgens zwaar verkouden en tranen om valse meeldauw uienphacelia gezaaidbonen gelegdlate boerenkool gezaaidoerprei geoogst oogst
Nynkef Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 een paar rode bieten geoogst, die eten we vanavond
Erny Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Dingdong... kwartje valt... Bedankt RoBo... hier namelijk ook valse meeldauw in de uien die echt nog niet klaar waren met groeien en nu gerooid moeten worden. Gegeten/gedronken: Shake met zwarte bes en aardbeien (en banaan en komkommer).
Tania Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Lekker bezig geweest vandaag C: - Thaise basilicum voor m'n zus in pot gedaan om vrijdag mee te nemen.- jonge hortensia in de tuin geplant- campanula in de tuin geplant- Oude campanula die in een hanging basket zat gescheurd.- Tijm en Oregano in een grotere pot buiten gezet.- Taitsai, snijbiet en melde zaailingen verspeend - ik zaai dat om de zoveel weken (ongeveer anderhalve maand), zodat ik een verspreide oogst heb.- Petserselie in de tuin geplant.- Mama's chrysanten steuntjes gegeven - ze zijn eigenlijk te lang en hadden gesnoeid moeten worden, maar er zitten nu zulke dikke knoppen in dat we daar maar even mee wachten.- Dorstige planten water gegeven en de tuin geveegd. En dat was het wel zo'n beetje oAo De tuin begint er wel fraai uit te zien Hoop wel dat dat goed gaat, hortensia en citroenmelisse Als ze maar geen ruzie krijgen
RobO Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 aardbeiveldje 3 geruimd en voorzien van compost, wat kali, wat beendermeel en wat koemestkorrels...komt u maarnieuwe uien gezaaid bloemkoolplanten bekeken, eindelijk draai, dus die komen in RobO's vakantie, lekker voor de buuv...het is haar gegund hoorpruimen toch maar juligedund wegens weinig junivalchoiysia ternata stekken uitgeplant, fingers crossedvriend meeldauw bespoten met bakpoeder, fingers crossedwater gegeven aan de jonkieswater gegeven aan de RobO
Connie Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Het nodige bewaterd en 5 bieten geoogst , de schildpadden (water en land) van sla voorzien .Verder alleen een rondje over de tuin gemaakt en mezelf verbaasd hoe snel alles wel niet groeit. Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....
Jane Doe Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Moestuin schoffelen en flessen over de kool. De slakken en vogels geven de kool geen kans te groeien.
sansareli Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 Aardbeiveldje 1 onkruidvrij gemaakt en alle uitlopers afgeknipt.Aardbeiveldje 2 volledig leeggemaakt, bemest en daar komen dit weekend kolen te staan.Bij de frambozen de hagewind tussenuit getrokken, een hele kruiwagen vol.wortelen en selder van onkruid verlost.water gegeven.2 komkommerplantjes eindelijk een stok kunnen geven en vastgebonden.
tds Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 Een deel van de sjalotten geoogst, die liggen nu te drogen met dit zonnige weer.Ajuin en sjallotenvelden onkruidvrij gemaakt.In de serre elke dag 1 of 2 courgetten, er liggen er nu 9 in de ijskast, tijd om ze in blokjes te snijden voor in de diepvries.Deel van de courgettebladeren en tomatebladeren gesnoeid, het is een echt oerwoud aan het worden ... .Komkommers geoogst (snack en grote).Basilicumplanten getopt en er een lekker slaatje van gemaakt (met 2 soorten rucola, gewone sla, blaadjes rode biet, bieslook enz).Aspergeplanten ontdaan van keverlarven en kevers ...Kolencheck rupsen verwijderd.
geertlaurent Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 Courgetten geoogst, de helft was heel mooi en groot de andere waren klein en hadden neusrot Alles voorzien van een goeie portie water en uiteraard het onvermijdelijke: onkruid zitten plukken en genieten van de pracht van de natuur Perceeltje met erwten en aardappelen die al geoogst waren opgesmukt en er bonen gelegd en spinazie gezaaid.
sansareli Geplaatst: 3 juli 2014 Geplaatst: 3 juli 2014 Aardbeiveldje verder proper gemaakt.Bonen gezaaid.En voor de rest op een ligbed gelegen.
RobO Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 gister aardappels gerooid en veldje geschoond, 1 hedelfinger geplukt , compost bij aardbeien gedaan en wat uitlopers verplant, stro op de paden gelegdkoolveldje geschoond en mestkorrels gegevenboeketje gemaakt met verbena, astilbe en wat eucalyptus en cadeau gedaan (jeezzz, niet makkelijk om een aardig boeket te bedenken zeg...moet hoognodig eens op les)oerprei gedroogd en knoflook gebost
angela († maart 2025) Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 courgette geoogst + wortelen + 3 komkommers + sla + rabarberDit was een cadeautje voor een collega hij is 25 jaar in dienst en we hadden vandaag daarom een BBQ en mede ook voor de zomervakantie.Kom ik net thuis liggen de wortelen nog hier Verder nog water gegeven aan de planten in de kas.
Aanbevolen berichten