Bit Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Bedje opkomende spinazie schoongemaakt. 15 min op de tuin. Geen tijd
aalterse-willy Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Bloemkool en sla geplant. Opgeruimd en geoogst.Met familie pinten gedronken, jaja, in de tuin. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Beginnertje Geplaatst: 13 september 2014 Geplaatst: 13 september 2014 Gisteren; Aardbeiplantjes en bloemkool gezet Ook Snijsla van rode en groene types gezaaid blog/Beginnertje/
RobO Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 geschoffeld, appeltje geplukt, mol uitgeschiolden omdat ie de hele rij radijs omvergeduwd heeft
HuubvG Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 In de kas: laatste tomaten rose de bern opgeruimd.De san marzanoroma tomaten staan er nog, mooie gezonde tomaten zijn aan het rijpen.Pepino die ik van Thea gekregen had, 3 in een pot, in de kas gezet. Nu pas komen de eerste vruchten eraan.Kleine reuspreien uit voortuin naar kas verplaatst. Huistuin: ook tomaten geruimd, kwam phytophthora in.Zaailingen van tijm opgepot in potten aan muur op het zuiden. Moestuin: een vlierbes en vijf coniferen met stronken en al uit de grond gehaald en naar de composteer te Sappemeer gebracht, mooie compost mee terug genomen. Grond ietwat geëgaliseerd. Veel grind, tegelzand, onkruid als gras en zevenblad in de grond, duurt wel een paar jaar voordat dit mooie moestuingrond wordt.
Limoen Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 De laatste tomaten en bonen geoogstTomatenplanten en bonenplanten gerooidDroogbonen uitgepluktPompoenen geoogstPepers en paprikas geoogstOnkruid getrokken In het zonnetje gezeten Heerlijke dag zo!
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Nog een emmer groene bonen geoogst1 gele courgette2 gele komkommers, 2 groene en 2 snackkomkommers2 rode puntpaprika's en 7 gele en een boel verschillende pepers.ook nog de olijf komkommer en muizen meloentjes uitgedund en geoogst.Gele droogbonen en bruine bonen geoogst en planten verwijderd ook nog 1 zonnebloem verwijderd en een boel onkruid.Alle knolselderij eruit gehaald stonden in de weg en veel knol zat er toch niet aan.Frambozen geplukt en een watermeloen meegenomen nu nog hopen dat hij rijp is 1 maisplant eruit gehaald voor de cavia's En weer vergeten een foto te maken van die prei!
maggy Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 een beetje onkruid gewied en dan nog een rijtje of 5 winterspinazie geplant winterreuzen is de naam
meekje Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 Courgettes, bramen, mais en sperziebonen geoogst. Wat onkruid verwijderd en thuis de groenten verwerkt. Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
aalterse-willy Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 De laatste uien en staakboontjes geoogst.Morgen eens een tuin verzetten om de kippen de boel te laten opkuisen.Tja se, ik ben liever lui dan moe hé Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
RobO Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 onmogelijk, een moestuinder die liever lui dan moe is... (kropje sla kopen = 12 minuten, kropje sla kweken = veul meer werk) straks maar even winterrogge zaaien
Bit Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Van het weekend op de tuin in N-Fr.Mijn mooie Brambley's Seedling geheel gescheurd in het hart van de kruin. Boom aan het rooien geweest. De oogst was hem te veel denk ik
RobO Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 ai, jammer Bit, nog een vorksteun erbij zetten misschien?
Bit Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Nee, helaas. Zie mijn Moestuin-Update. blog/Bit/ . Fotootje van de andere kant. Niks meer te redden.Ik zet in het najaar een andere hoogstam een aantal meters verderop. Leuk zoeken naar een ander soortje
Almond Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Geveegd, schuurdeur geschuurd en geschilderd, wat planten in potten water gegeven, twee courgettes en veel boontjes geoogst en mijn houthok met vetplantjes opgeleukt "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
aalterse-willy Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Bij de kippen een afsluiting verplaatst, nu kunnen ze het stuk tuin waar niets meer moet geoogst worden ook kaal vreten.Ge ziet RobO dat ik liever het werk door de kippen laat doen hé en als dank slacht ik ze dan. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
RobO Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 he, grappig, dat doen ze hier met mensen die in de zorg of in het onderwijs werken....kippen zei je toch ?
Waaslander Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Wat verder gedaan aan het plaatsen van de serre en winter zaaiajuin verplant in grotere poten (P9) zij die in serre mogen overwinteren volgende week de andere helft buiten in volle grond uitplanten .
Dom.Rep. Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 2 stoksnijbonen en een paar speciebonen geplukt. Lukt dus ook in de Dom.Rep. Zitten nog vele kleine bonen aan beide planten Verder aubergine-, courgette-, komkommer-, augurk- en bloemkoolplantjes uit kleine potjes in de grond gezet.
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2014 Geplaatst: 18 september 2014 Leuk zeg DomR . Bonen houden wel van warmte inderdaad..je kunt misschien ook droogbonen kweken. Wij hebben vandaag op een van de velden in het dorp mais geglaneerd ( na de oogst de velden aflopen om de achtergebleven mais te verzamelen)..er ligt een groot spiraal vol maiskolven in de tuin..nu hopen dat het wil drogen. Verder walnoten geraapt in eigen tuin en heerlijk genoten van het mooie weer..met een biertje.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 anemonen geplant, saffraan geplant, gewiedeten meegenomen: lollo rossa, lemonkommer, tomaatjes
angela († maart 2025) Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 In de tuin niets maar thuis droogbonen zitten doppen.
Kibas Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Geklets met mede-tuinders en het een en ander geruild. Met de zwerfkat geknuffeld, veel dahlia's geplukt, een aardpeer geoogst voor de mede-tuinder, veel mais geoogst om te koken en daarna in te vriezen, ananaskers en gele en groene courgette geoogst.
appelvrouw Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Heel wat! Om te beginnen walnoten geraapt, een stuk gewied. Daarna begonnen om sla en andijvie af te dekken met vliesdoek..ook mijn enige palmkool is achter gaas..alles tegen kippenvraat. De kippen zijn voor het eerst weer los sinds maart!! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Bit Geplaatst: 19 september 2014 Geplaatst: 19 september 2014 Morgen gaten in je vlies ? ( bij mij in het voorjaar heel wat meters aan vlies verloren aan de fazanten )
Aanbevolen berichten