Geplaatst: 18 maart 201411 j En paarse pepers, en paarse tomaten en paarse boontjes en paarse sla en paarse worteltjes en paarse peultjes en paarse broccoli en paarse basilicum en en en ... 18 maart 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 18 maart 201411 j Paarse broccoli heb ik, maar paarse bloemkool....-- begint te zweten ---En weg naar zaadjeswebsite.
Geplaatst: 18 maart 201411 j Er is ook paarse sla?! (Hier nog een paars-verslaafde blijkbaar ) Edit: ja dus... google brengt toch een wereld bij je dichterbij soms
Geplaatst: 18 maart 201411 j Onze moestuin moet nog onkruidvrij gemaakt worden.Volgens mij werkt onkruid trekken therapeutisch, dus jullie zijn welkom!
Geplaatst: 18 maart 201411 j Die paarse sla was ook nieuw voor mij. Ik dan: 14 soorten tomatenzaadjes, plek voor eigenlijk maar 6 planten. Maar... ik maak wel plek, echt wel. Maar das alleen voor dit jaar, daarna weet ik beter welke soorten ik nog een keer wil zaaien (zeg ik tegen mezelf ). Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 18 maart 201411 j Die paarse sla was ook nieuw voor mij. Ik dan: 14 soorten tomatenzaadjes, plek voor eigenlijk maar 6 planten. Maar... ik maak wel plek, echt wel. Maar das alleen voor dit jaar, daarna weet ik beter welke soorten ik nog een keer wil zaaien (zeg ik tegen mezelf ). Suus, ik help je uit de droom, zo zat ik ook vorig jaar maar het werkt niet..... nu heb ik 50 soorten
Geplaatst: 18 maart 201411 j Tjsa en ik ben ook echt niet erg. Heel niet. Ik ben van 5 soorten paprika en peper naar 70 soorten en er komen er op de MTFD nog een aantal bij met ruilen. Ik heb nu 417 zaden enkel Capsicum gezaaid en er zijn er enkele niet uitgekomen e.d. ik ga er ook veel weg geven maar ik wil ondanks erg weinig ruimte er wel minimaal 100 houden. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 18 maart 201411 j Wow, 417 gezaaid... Dat zijn er wel een aantal... Nou ben ik wel benieuwd waar je alle 100 planten gaat laten... (We krijgen toch wel van alle plantjes foto's te zien he... en ervaringsverhalen... dan weten we gelijk wat we volgend jaar zelf moeten zaaien )
Geplaatst: 18 maart 201411 j Ook denk ik de paarse soortjes of met de paarse bloemen. Die heb ik nog niet veel maar als ik straks weet welke pepers volgend jaar er niet meer komen te staan ga ik ook voor de kleur. Ik ben gek op eetbare planten die met veel kleur aanwezig zijn. En het hoeft niet paars te zijn maar die bloemen met of paarse strepen of hele paarse bloemen of blad zijn wel veel mooier dan de doorsnee paprika of peper. Ik heb al en lijstje met soortjes(zal die ook hier eens droppen) en waar ik het moet laten ? ehh hier : blog/Stan/ Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 19 maart 201411 j Tjsa en ik ben ook echt niet erg. Heel niet. Ik ben van 5 soorten paprika en peper naar 70 soorten en er komen er op de MTFD nog een aantal bij met ruilen. Ik heb nu 417 zaden enkel Capsicum gezaaid en er zijn er enkele niet uitgekomen e.d. ik ga er ook veel weg geven maar ik wil ondanks erg weinig ruimte er wel minimaal 100 houden. Maar 100, dat is toch geen aantal maar een hoeveelheid. Oei zoveel, nee dat kan ik niet bijhouden.
Geplaatst: 19 maart 201411 j Ook denk ik de paarse soortjes of met de paarse bloemen. Die heb ik nog niet veel maar als ik straks weet welke pepers volgend jaar er niet meer komen te staan ga ik ook voor de kleur. Ik ben gek op eetbare planten die met veel kleur aanwezig zijn. En het hoeft niet paars te zijn maar die bloemen met of paarse strepen of hele paarse bloemen of blad zijn wel veel mooier dan de doorsnee paprika of peper. Ik heb al en lijstje met soortjes(zal die ook hier eens droppen) en waar ik het moet laten ? ehh hier : blog/Stan/ Eetbare bloemen, ook zo'n zwakke plek...En dan over gekke bessen nog niet gesproken.Of gewoon gekke groente in het algemeen.
Geplaatst: 19 maart 201411 j Wat is het met kleuren? In het begin wilde ik dat alle bloemen rood zijn. Dan heb ik afrikaantjes bijgekocht (oranje). Deze jaar nog gele afrikaantjes, want ik hou niet van oranje. En dan heb ik nog roze lelies en een paarse klimplant. Dudelijk heb ik dus bloemen van alle kleuren. Mijn plan voor volgende jaar is ook paarse groente. Weet ik niet waarom. Op dit moment heb ik nog niks gekocht, maar ik ga deze middag naar de Boerenbond...en ja, jullie weten al wat het resultaat gaat worden. Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/223-estemys-sqfg-tuin/
Geplaatst: 19 maart 201411 j wat een leuk topic! Was me bijna ontgaan. En het toppunt is als je er een gemeenschapstuin bijneemt en half vol plant met overschot uit eigen tuin en zaaddoos (omdat de plantjes ondertussen gewied moeten worden en de zaadjes anders over de datum gaan). Alleen potgrond - dat koop ik niet meer omdat ik dit als permacultuurfanaat met compost vervang. Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu
Geplaatst: 19 maart 201411 j En weet je wat nou zo fijn is aan dit topic?je kan t gebruiken om aan bv klagende echtgenoten m/v aan te tonen dat het met jou nog best meevalt. Want dat het veul en veul erger kan.En dat hij/zij dus eigenlijk heel erg boft
Geplaatst: 19 maart 201411 j wat dat betreft ben ik gezegd met een manlief die het even leuk vindt als ik \o/
Geplaatst: 19 maart 201411 j Bofferd Maar ik moet toegeven dat de hersenspoeling waaraan ik echtgenoot heb onderworpen al een beetje begint te werken hoor
Geplaatst: 19 maart 201411 j De gespreksgroep paarse groente is inmiddels volgeboekt. Voor de workshop vergeten groente vergeten is nog plek.De paprika-, tomaat- en aubegrinegroep is gesplitst in 60 subgroepen per groente, formaat en per kleur. Voor de psychologische seminar "penispaprika's en freud" is nog volop ruimte. De wedstrijd zaadcatalogus verscheuren is door niemand gewonnen, hopelijk kan iemand zich er volgend jaar toe zetten dan tenminste één oude te verscheuren zodat er voor het eerst ook een winnaar zal zijn.
Geplaatst: 19 maart 201411 j Mijn vrouw ziet van veel van mijn aankopen het nut niet...dus gooi ik het onder het kopje "ja maar dat vindt de kleine leuk"...tot op heden kwam ik daar aardig mee weg, helaas mag ik met die smoes geen kippen houden Grappige (lees: frustrerende) is dat vrouwlief mee probeert te denken (lees: mij de les lezen), waardoor we lijnrecht tegenover elkaar komen te staan Wanneer ik tegen haar zeg dat ze onkruid mag wieden, vergaat haar echter al het lachen
Geplaatst: 19 maart 201411 j Rimco: lekker, biologische, diervriendelijke eieren zo vers uit eigen tuin. Dat is toch argumenten zat, of niet? Kipjes zijn schattig, die dan?? Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 19 maart 201411 j @SuusP Maak jij dat mijn vrouw wijs?"kippen stinken, we hebben katten, nee is gewoon nee klaar"...einde discussie haha
Geplaatst: 19 maart 201411 j 8 zakjes zaad? Dat is niks. Ik heb het zo erg dat ik ga 2 keer per week naar de bouwwinkel (hornbach heeft ook tuinspullen) en meestal is het bedrag bij de kassa zo hoog, dat ik ben sprakeloos. En ze hebben ook elke week in Lidl iets dat ik MOET kopen en dan ben ik ook Zaterdag naar Action geweest. Ik moet deze weekend nog een keer naar Action voor beits en ik ben al bang wat ik daar allemaal ga kopen. Ik moet ook elke uur naar mijn zadencollectie kijken/strelen: "My precioussssss..." Dat van die zaden collectie aaien klinkt heel bekend Ik heb nu bedacht dat ik ook wel afrikaantjes kan gaan zaaien omdat ik paprika's wil zaaien en als ik toch al bezig ben.... Dat wordt dus straks even op pad voor wat zaadjes maar wie weet waar ik nog meer mee thuis kom Ow ja! Precies!En het eerste wat je 's ochtends doet, is een inspectie rondje langs je babie...euh.. zaailingen maken. En 's avonds idem.En praten tegen je planten is zeker en vast ook een symptoom hier ben ik ook schuldig aan hihi. "Gardening is a craft, it's learned by doing; if you don't do it, you'll never learn it"
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.