Geplaatst: 19 maart 201411 j De gespreksgroep paarse groente is inmiddels volgeboekt. Voor de workshop vergeten groente vergeten is nog plek.De paprika-, tomaat- en aubegrinegroep is gesplitst in 60 subgroepen per groente, formaat en per kleur. Voor de psychologische seminar "penispaprika's en freud" is nog volop ruimte. De wedstrijd zaadcatalogus verscheuren is door niemand gewonnen, hopelijk kan iemand zich er volgend jaar toe zetten dan tenminste één oude te verscheuren zodat er voor het eerst ook een winnaar zal zijn.
Geplaatst: 19 maart 201411 j Misschien helpt het (bij mij zou het onmiddellijk werken denk ik , vandaar ) om een tuin midden in de stad te gaan bekijken:helemaal betegeld( ,geen grassprietje te zien behalve wat plantjes in hippe mandjes, ) grote schutting eromheen (zodat buren niets kunnen zien ) tuinkabouters ,bij een vijver zo groot als een afwasteil en andere onnodige tierelantijnenneergezet, en vooral een hele grote lounchbank met dito tafel erin,( omdat iedereen die heeft.)Of je handen en voeten tot de enkels ingraven zodat je niks meer kunt ??
Geplaatst: 19 maart 201411 j Tijdje terug was er een idee om gezamenlijk zaden in te kopen.. Misschien beter om te peilen of we niet beter een zaden-winkel gezamenlijk kunnen overkopen? Winkel vol zaden, paar bedden erbij, huppakee! > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 19 maart 201411 j Hmm dus het is niet normaal om 34 soorten sla te hebben..? Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 20 maart 201411 j Ik zie dit draadje nu pas. Nou ja pas....gezien het feit dat het draadje slechts 2 dagen oud is en er al heel veel berichten zijn, vrees ik dat we met zijn allen hogelijk verslaafd zijn. Ik heb me kostelijk vermaakt. Heel herkenbaar allemaal.
Geplaatst: 20 maart 201411 j Hmm dus het is niet normaal om 34 soorten sla te hebben..? NOUOUOU........ het is ...eh.... lichtelijk prettig gestoord laten we het daar maar op houden dan ...
Geplaatst: 20 maart 201411 j En weet je wat nou zo fijn is aan dit topic?je kan t gebruiken om aan bv klagende echtgenoten m/v aan te tonen dat het met jou nog best meevalt. Want dat het veul en veul erger kan.En dat hij/zij dus eigenlijk heel erg boft Echt he . Ik kijk ook heel erg onschuldig dan naar vriendlief hoor, terwijl ik hem ervan probeer te overtuigen... Denk ik enkel dat ik nog wat aan mijn overtuigingskracht moet werken
Geplaatst: 20 maart 201411 j gezakt voor de toelatingseis...... geen zaai/zaad/plant junk dus lucky mie...hoef ik niet naar pisroska Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 20 maart 201411 j zou het ook besmettelijk zijn? mn vriend kwam vanmiddag thuis met een tuin-kniekussen. ik kan niet eens fatsoenlijk op mn knieën zitten zou het een hint zijn dat hij komt helpen??
Geplaatst: 20 maart 201411 j Wat herkenbaar allemaal En of het inderdaad wel besmettelijk is, misschien wel. Vriend heeft ook nooit echt de handen uit de mouwen gestoken in de tuin, maar opeens ging hij spontaan bij zijn ouders helpen om een nieuwe constructie te maken voor de bessen En hij begint al rond te kijken voor tuinspulletjes en zo... Wie weet Mijn moestuinseizoen
Geplaatst: 20 maart 201411 j Dat besmettelijk dat is maar tijdelijk(of gericht). Maar ga er dan wel 100% voor(zo zet ik pepers voor de sier (ornamentals)). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 24 maart 201411 j Auteur Hilarisch Zo erg is het nog niet dat ik alle kleuren moet hebben... alle kleuren? ...Ben zo terug I love the smell of potgrond in the morning...Blog: blog/Jan+L[/color]
Geplaatst: 25 mei 201411 j Waar is die kliniek?????en ligt daar misschien braak land omheen?? want ik heb 31 verschillende soorten pompoen x2 gezaaid....en ze verdienen allemaal een plekje, toch?
Geplaatst: 25 mei 201411 j Waarschijnlijk ben ik wel verslaafd. Want als het weer slecht is en ik niks in de tuin of buiten kan doen ben ik giga niet te genieten. En ook al staat alles vol dan moet ik toch nog schuiven met emmers bakken en potten. Zodat er steeds wat meer kan staan. Ik hou vooral van experimenteren wat kan en lukt en wat niet. Ik kan nog net op het tuin bankje zitten en dan heb je het echt gehad. Ook moet ik me bedwingen om niet aan de grasveld te komen in de tuin. Want de grasveld is een stuk voor de kids. Wel ben ik druk om een rij coniferen weg te halen zodat ik een stuk grond extra heb om dat ook nog vol te planten. ik zeg altijd in de winter zal het vast een stuk minder vol zijn.
Geplaatst: 26 mei 201411 j een flinke aanval van hooikoorts wil nog wel eens helpen voor een weekje om wat af te kicken
Geplaatst: 26 mei 201411 j M'n vriendin begint te klagen over de vele potten in de tuin Eerst was alleen de vlonder ''moestuin territorium'' , daarna de volledige achtertuin, en nu staan er ook al potten in de voortuin Om m'n uitbreid woede te verplaatsen heb ik binnenkort nog 100m2 extra bij een volkstuinvereniging, zal het genoeg zijn ............
Geplaatst: 27 mei 201411 j De praatgroep potjes begint binnenkort weer dus je kunt je vast aanmelden. Les 1: maak er geen potje vanLes 2 op elke potje past een dekselLes 3: potverdriedubbeltjesLes 4: pottenkijkenetc.
Geplaatst: 27 mei 201411 j Ik blijf liever lekker verslaafd Dit weekend een bloemetje gehaald om aan een gastvrouw af te geven en mezelf gelijk ook flink in de bloemetjes gezet. Een rode hibiscus en een veelkleurig margrietje staan nu op ons terras te pronken. Het moet er maar niet zo mooi uitzien...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.