jasmin Geplaatst: 17 april 2014 Geplaatst: 17 april 2014 @Methikal: Gewoon aanaarden. Laagje grond erover. Komt goed met die aardappels. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Holland Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Iemand hier afgelopen nacht nog te dealen gehad net nachtvorst ? Quote Vriendelijke groeten, Holland
appelvrouw Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Geen idee, in mijn kas was het 10 graden geweest..buiten zie ik geen sporen.. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
impy101 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Hier in Amsterdam zie ik helemaal niks. Alles staat bijna al buiten en doet het voor zo ver ik kan zien gewoon goed. Vanavond wordt het zelfs iets kouder, maar dat zien we dan wel... Quote
malouis Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 In de tuin bij huis heeft het niet gevroren, maar ik ben nog niet op de moestuin geweest.Heb gisteren wel voor de veiligheid de aardappelen zo hoog mogelijk aangeaard, maar de meeste zijn al veel te groot om ze op die manier echt af te dekken.Die moeten zich verder maar gewoon zelf redden. Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Het heeft hier wel licht gevroren, ik had de tomatenplanten toch maar in de kas gezet.Ik wilde dat eerst niet doen maar het zou toch jammer zijn als alles kapot zou vriezen...dus vanavond gaan ze maar weer in de kas. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Drentenier Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Vannacht was het hier rond de 0, rond een uur of 3. De aardappels staan er in ieder geval nog fris bij. Komende nacht mogelijk iets onder 0. Ik gooi in dat geval 'iets' over de aardappels heen, dat 'iets' moet dan maar beter zijn dan niets. Er zijn ook al wat bonen boven...een emmer erover misschien.De kas maak ik me geen zorgen over, die kan wel -3 hebben (raam en deur dicht, paar emmers warm water).Planten die slecht tegen een beetje kou kunnen (0-5 graden), zoals meloenen en komkommer, heb ik er nog niet in staan. Tomaten kunnen wel wat hebben. Quote
malouis Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Op de moestuin had het afgelopen nacht ook niet gevroren.Ik heb even een rondje gelopen.Bij iedereen stonden de aardappels en de bonen (en bij sommigen zelfs de courgettes ) er prima bij. Quote
sokrates Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Net de aardappels gevliesdoekt. Ik wil de gok toch maar niet nemen... Quote
Holland Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ik heb gelukkig nog weinig buiten staan en wat er staat kan wel wat vorst hebben. Hopenlijk vannacht laatste nachtje vorst van dit voorjaar. Quote Vriendelijke groeten, Holland
Bit Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Ben ik hier nogal precies in, maar nou nét vandaag, na werken, toch nog even naar de tuin geweest en foto's gemaakt van het mooie licht.Laat ik nou net dus vandaag mijn kasje open hebben laten staan voor ik net wegging, in alle haast om naar huis te komen ( ik kreeg echt honger )We zien wel. Quote
jasmin Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Hi, hi.... ik heb net wat grappigs gedaan. Ik heb met een infra rood thermometer op afstand, in het donker, de grondtemperatuur van de moestuin gemeten vanaf het balkon van mijn keuken. Het moestuinterrein is aan de overkant van de straat. Tussen de 1,9 en de 2,7... dus dat gaat later vannacht ongetwijfeld richting vriespunt. Volgens de buienradar-site zal het vannacht 0 graden worden hier, en vanaf dan geen kou meer de komende tijd. Ik heb geen kritische planten daar staan, wel aardappels, en mochten ze aangeslagen raken door de kou, dan ga ik ze de komende dagen aanaarden. Geen probleem lijkt me. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Drentenier Geplaatst: 3 mei 2014 Geplaatst: 3 mei 2014 Het noorden heeft bewolking, het blijft hier een paar graden warmer. Ik kan gerust gaan tukken Quote
aalterse-willy Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 De daken en het gras zien mooi wit van de rijp.Temperatuur aan de grond -1°Ben blij dat ik nog geen tomaten of zo heb buiten staan. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Bee Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Hier was het niets, mooie ochtendzon, alles groen, 4 graden... Quote
tds Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Hier ook alles wit ... de aardappels hangen een beetje slap ...In de serre 2°.Gelukkig nog niks in volle grond geplant. Quote
methikal Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Hier was het aan de grond afgelopen nacht behoorlijk koud met -7.Ben bang voor wat ik straks ga aantreffen op de tuin... Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Niets te zien hier.Ga dadelijk de kas even controleren.M'n barometers zullen m'n boontjes zijn... Die staan gewoon buiten en hebben al eergisternacht overleefd.Als ik pech heb, dan is dat gewoon opnieuw zaaien ( ze waren toch veel te vroeg )De rest is afgedekt geweest met vliesdoek.Nog even het weerbericht nagekeken gisteren en ze voorspelden 3-4 graden. Zal dus niets ergs zijn. Ff gekeken voor komende week: hier is de nachtvorst even gedaan! Quote
jasmin Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Bearco86 Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 Vannacht m'n koude bak (staat op een tafel dus niet op grond niveau) dicht gedaan en vanavond maar de plantjes een nachtje binnen blijven. Ik wil de gok niet nemen Quote
appelvrouw Geplaatst: 4 mei 2014 Geplaatst: 4 mei 2014 11,12,13 en 14mei...ik mis St. Marmetus nog, die is het eerste aan de beurt..("Al is Mamertus oud en grijs, houdt hij van vriezen nog en ijs.") Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
appelvrouw Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Over onze woonstee zegt mijn weerprogramma steeds: volgende week vorst. Dat is nu al de derde week achter elkaar...het blijft opschuiven. Ik vraag me af waarom dat is..blijkbaar zijn ze echt niet zo goed in de lange termijnverwachting..zeg 8 dagen verder..en doen ze een gok..per slot van rekening zou het best kunnen vriezen in november/december? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
henkg Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 (Cartoon: Hein de Kort) Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Jorieke123 Geplaatst: 25 november 2014 Geplaatst: 25 november 2014 Hier hadden we afgelopen nacht aardig wat vorst. Ijs in/op drinkbakken, bevroren pompoenen die tegen het huis aan lagen, en waarschijnlijk een kapotte sproeikop.... we zijn er gewoon nog niet klaar voor! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.