AnneB Geplaatst: 23 juni 2014 Geplaatst: 23 juni 2014 Ooh wat leuk die gekleurde bloemetjes! Ik heb alleen maar witte aan m'n peultjes, maar volgend jaar wil ik ook die stoere Hier de Sugar Bons. Het plantje zelf zou tussen de 80 en 120 cm moeten worden, al groeien ze inmiddels op gezichthoogte (ik ben geen kabouter, overigens)! Quote Home is where the harvest is.
appelvrouw Geplaatst: 23 juni 2014 Geplaatst: 23 juni 2014 Gele peulen, Wieringer langstro erwt, kapucijners, Tristar doperwten, stuk slecht groeiende erwtjes..te droog, weer kapucijners, Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 27 juni 2014 Auteur Geplaatst: 27 juni 2014 Mooie foto's allemaal! Leuk om te zien hoeveel verschillende kleuren er zijn, in bloem en ook in peulen. En al de verschillende hekjes en klim-dingen Vanavond komt er weer een nieuwe opdracht aan. Dus als je je peulen/erwten/capucijners nog wilt laten zien....? HUP! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Jorieke123 Geplaatst: 27 juni 2014 Auteur Geplaatst: 27 juni 2014 Nieuwe opdracht: Welke hoek in de moestuin laat je eigenlijk nu liever niet zien. Teveel onkruid, planten die duidelijk over hun top zijn en dus hangen of roestig zijn, een hoekje waar nog puin moet worden geruimd, etc. etc. Dus: welk hoekje wil je eigenlijk niet op het forum showen.... show het toch maar! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Conny Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Ik stuur nog gauw even mijn Peulenfoto in. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Jorieke123 Geplaatst: 29 juni 2014 Auteur Geplaatst: 29 juni 2014 Top Huub! Laat dat stuk over een tijd nog maar eens zien, als je er mee aan de slag bent geweest? Ik heb meerdere lelijke hoeken (geen 'jes') waar echt al te lang niemand is geweest Bijna mijn hele tuin eigenlijk... Maar de woonkamer is wel bijna af! Dit stuk hebben we maar afgedekt, ik was er van alles mee van plan maar er kwam niets van. Het gras stond kniehoog en bloeide al. Geen tijd voor verwijderen, dan maar afdekken... En hier een verwilderd hoekje: En de uitgebloeide en met onkruid omgeven nine star broccoli planten zijn ook niet echt mooi. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
mijke Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 oei nog snel even mn peultjes stiekum! Hier staan 2 soorten sperziebonen, en daarachter staat een bos erwten: Close-ups van mn erwtjes: Ook hebben we een paar suikerboonplantjes tegen een stok groeien, veeeeeel te weinig kwamen we al achter, maar toch Ze bloeien wel mooi: Het enige stukje tuin dat nu niet zo mooi is als ik gewild had is dit kale stukje: Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Conny Geplaatst: 30 juni 2014 Geplaatst: 30 juni 2014 Ik heb ook een stel plekken die ik nog onder handen moet nemen. Dit is het sier-en fruitgedeelte van onze tuin.Er staat zoals jullie wel kunnen zien heel veel "onkruid" in. De tijdelijke opslag voor het hout en allerhande materialen. Ons achterterras. Hier staat het geraamte van de kas, dus dat moet echt kaal worden. De toekomstige gereedschapsopbergwand, leuk woord voor Scrabble. De keuken. De berging. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
jootje Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Dit is nou een van de hoeken die ik eigenlijk nooit op de foto zet, behalve als het er een keer redelijk uitziet! Maar niet zoals nu dus...... Quote
greetje Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 eigenlijk is mijn tuin op dit moment overall wat chaos,maar deze frambozen zeggen genoeg denk ikelk jaar zit er luis in de helft van de nieuwe scheuten, ik laat het maar zoen dit had vol bloemen moeten staan, maar er groeit framboos, rolklaver en verdure ongenode planten Quote kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!http://guppedup.blogspot.nl/
Kassiopei Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Bij mij zijn het hoeken waar planten het niet echt willen doen dit jaar. De schutting met hop:Veel vraat van slakken en verkleuring van blad.Dit is al een paar jaar zo, ik overweeg om hem eruit te halen maar hik er nog tegenaan, dat gaat een boel graafwerk zijn.Het is een mannetje dus hij geeft geen hopbellen. En de hoek met de vlier, die had dit jaar ook veel last van luis en bladverkleuringen.Met verder een plek links waar nieuwe loten op een kluitje zijn gegroeid, nog niet eerder gezien zo. Quote
SuusP Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Ok, technisch gezien net buiten mijn tuin. Maar wel de hoek met onze composthoop, groencontainer en verder nog losse bakken met regenwater / brandnetelgier / smeerwortelgier. Lekkere stinkzooi dus in dit hoekje Quote Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Piroska Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 Dit is het rommeligste stukje van mijn tuin. Ik kreeg laat in april nog wat poters via de MTFD maar had helaas geen plek meer in de omheinde moestuin dus ik spitte een stukje naast het hek met het idee dit mooi te onderhouden. Nou NIET dus, de aardappeltjes zijn begin mei in de grond gegaan en sindsdien heb ik er niets meer aangedaan. Op de achtergrond de morellenboom met ernaast nog het stoeltje van het plukken. Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Bit Geplaatst: 4 juli 2014 Geplaatst: 4 juli 2014 Plek op de tuin die al een paar jaar niet klaar komt. Waterplaats. Wordt intensief gebruikt, maar is nog steeds niet in orde. Een zooitje. Onkruid staat hoog en zaait, ik pak er water, maar ontwijk het verder. Quote
Erny Geplaatst: 8 juli 2014 Geplaatst: 8 juli 2014 Mijn plastic velden... Ergens in het midden ligt ook nog mest onder het plastic. En ondertussen groeit het onkruid óp het plastic. Denk dat dit land volgend jaar ontgonnen wordt. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 12 juli 2014 Auteur Geplaatst: 12 juli 2014 De foto-opdracht voor de komende 2 weken: Tuinpaadjes Waar heb je ze van gemaakt? Lopen ze rond, of recht, of zigzaggend? Liggen ze elk jaar weer anders omdat je alles omgooit, of liggen ze al jaren op dezelfde plekken? Bevallen ze, of wil je eigenlijk wel wat anders omdat er veel onkruid tussen groeit of omdat ze spekglad worden na regen? Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Conny Geplaatst: 21 juli 2014 Geplaatst: 21 juli 2014 Dit zijn onze paadjes. Het hoofdpad na een lekkere regenbui. De paden tussen de vakken op het bloem / fruitgedeelte. De plank-paadjes op het moestuingedeelte. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Bit Geplaatst: 22 juli 2014 Geplaatst: 22 juli 2014 Een pad op mijn tuin. foto 1; vandaag voor het schoonmaken, foto 2 verderop in de middag; aan het eind de raapemmer, nog nét niet klaar met dit pad.Echt, ik loop giga achter op de tuin. Maar het knapt op Quote
Erny Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Pad naar mn huisje toe, net een beetje grof geknipt aan de zijkanten. Quote
Conny Geplaatst: 23 juli 2014 Geplaatst: 23 juli 2014 Wauw Erny, wat een gaaf paadje, het is haast net of je naar een verborgen tuin gaat. Quote Leef je leven dag voor dag. https://www.facebook.com/conny.coomans
Mari Geplaatst: 26 juli 2014 Geplaatst: 26 juli 2014 langs hier kom je binnentuinpadje naar het bankjehet pad langs de moestuin is aan vervanging toe, begint hier en daar te verzakkenhet moestuinpad nog steeds in wording Quote
geertlaurent Geplaatst: 28 juli 2014 Geplaatst: 28 juli 2014 Alweer even geleden dat ik hier nog mee foto's gepost heb Hierbij mijn tuinpaadje langs de zijkant van de siertuin: En ook nog het paadje naar het kippenhok: Quote
HuubvG Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Paadjes om en in de kas... Pad naar moestuin; achter de schutting met verticale planken... En daar liggen de tegels al een tijdje klaar voor het middenpad Quote
Erny Geplaatst: 3 augustus 2014 Geplaatst: 3 augustus 2014 Moestuinpaden: Grote pad links... Voor het maaien... Na het maaien... Grote pad rechts...Voor het maaien... Na het maaien... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.