Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Zaailing/zaden/oogst tafel

Featured Replies

Geplaatst:

Leuk!

Dat is aardig van hem.

Hier staat intussen ook een doos klaar voor de oogst tafel.

Geplaatst:

Nog belang bij lege piepschuim, kartonnen of platte houten doosjes( van bosuien wel grote gaten).

Verder neem ik wat zwarte pepers, walnoten, zaden, avocados voor de dieren en wT bosjes munt ( gelijk te verwerken) mee voor de zaaitafel.

Oohja ook wat potjes jam. Duiven, port gelei en pruimen jam.

Geplaatst:

Heel aardig!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 6 maanden later ...
Geplaatst:

Ook deze keer staat er weer een tafel waar je van alles op kunt zetten en ook weer uit kan zoeken! Zaden, plantjes, oogst, kom maar op.

Ik heb even door mijn tuin gelopen en van alles uitgeschept en in potjes gestopt voor de tafel. Doe mee!

Geplaatst:

Ik heb hier ook het een en ander voor op de tafel, pioenrozen, aardpeer, dahlias, tomaten en ik denk ook wat pepers. En wat zaadjes. Als het van de week lukt maak ik nog wat extra kruidenstekjss voor op de tafel

• 3 jaar later...
Geplaatst:

UP!

Ook deze MTFD is er weer een tafel waarop je zaden, plantjes, stekken, en oogst, etc. kwijt kunt. En waar je zelf ook van alles uit kunt zoeken, zonder daar van te voren een 'deal' over te hoeven maken op het forum

Stop dus wat zaden in zakjes, schep wat uitgezaaide plantjes uit je moestuin, en neem die paar pompoenen of appels of noten of paprika's mee die je teveel hebt.

Zorg wel dat je er wat aandacht aan besteed; dus zet er wel op wat het is, liefst ook welke soort (of een beschrijving als je niet meer weet welke soort het is). Neem niet teveel mee, tenzij het aan het einde van de dag naar de varkens mag natuurlijk.

Ik heb net al even een rondje gelopen en kon dit oppotten:

IMG_3634.jpg

• 5 maanden later ...
  • 5 maanden later ...
Geplaatst:

Ook deze MTFD is er weer een tafel waarop je zaden, plantjes, stekken, en oogst, etc. kwijt kunt. En waar je zelf ook van alles uit kunt zoeken, zonder daar van te voren een 'deal' over te hoeven maken op het forum

Stop dus wat zaden in zakjes, schep wat uitgezaaide plantjes uit je moestuin, en neem die paar pompoenen of appels of noten of paprika's mee die je teveel hebt.

Zorg wel dat je er wat aandacht aan besteed; dus zet er wel op wat het is, liefst ook welke soort (of een beschrijving als je niet meer weet welke soort het is). Neem niet teveel mee, tenzij het aan het einde van de dag naar de varkens mag natuurlijk.

Geplaatst:

Hier staat ook al wat klaar voor de tafel, leuk als iedereen wat meebrengt natuurlijk!

Geplaatst:

Bij mij komt overal maar dan ook echt overal oregano op. Zal dat meenemen. Heb alleen amper nog potjes, want huis/tuin op de schop maar desnoods wat in ziplockzakjes. Toch net onkruid.

Geplaatst:

Ik heb vooral wat zaden en heb enkele gewortelde bergbasilicum plantjes die niet gevraagd zijn..ik neem ze toch maar mee.

Geplaatst:

Stekken van citroenmelisse?

Geplaatst:

Mjam oregano

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

@appelvrouw ik wil er wel een. Ben er nieuwsgierig naar na al jaren er over gelezen te hebben.

Geplaatst:

Zojuist nog wat kastanjes geraapt voor op de tafel voor wie ook eens een maaltje spruitjes met kastanjes wil maken. 

Geplaatst:

@appelvrouw  Lijkt mij lekker... heb net een spruitjes ovenschotel met ui, roomkaas, mosterd en paprika gemaakt. Als ze er liggen neem ik er wat van mee om te proberen...

Geplaatst:

Ik neem een XXL Courgette voor de liefhebber mee.  Er lagen er drie op de weggeefstoel van het volkstuincomplex.

Geplaatst:

Een weggeefstoel! Wat een goed idee. Zoiets moeten wij ook gaan maken. We hebben nog enkele golfplaten liggen. Moet niet moeilijk zijn daar eea van te fabriceren zodat de oogst ook nog iets beschut ligt. 

Geplaatst:

Hij kan misschien mee worden gebakken voor de lunch? of misschien wil iemand hem graag hebben en anders zijn er altijd nog Jorieke haar knorretjes?

Geplaatst:

Wij hebben afgelopen week zo’n joekel gered van de buurvrouw die hem in de compost wilde gooien. Hier is hij in de soep gegaan 😜

• 5 maanden later ...
Geplaatst:

Lopen jullie dit weekend nog even een rondje door de tuin om te kijken of er nog wat op te potten valt voor de weggeeftafel? Ik heb al o.a. tijm, knoflookbieslook, roomse kervel, en wilde marjolein gevonden en voorzien van potje en label :thumbup:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.