Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Fijn voor je Kroongj. In je tuin zul je weer ontspanning en rust vinden. Daar kun je net als de groenten, je gedachten weer op een rijtje krijgen. Welkom terug en veel plezier.

Geplaatst:

goed gedaan!

(wou dat ik dat kon...geloof zelf nog steeds in de maakbare moestuin )

Geplaatst:

Super Kroon!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weken later...
Geplaatst:

We krijgen de vlinderidylle!

De vlinderstichting had een wedstrijd uitgeschreven om nog een vlinderidylle ergens in Nederland te maken, en zojuist lees ik dat we zijn verkozen!

Het gaat om een plaats bij Franeker. We zijn hier met veel mensen achter gaan staan, maar het is eigenlijk het initiatief van een enkele student dierkunde; alle respect voor Remco Ploeg!

Facebook vlinderidylle Franeker: https://www.facebook.com/IdylleFraneker.

Geplaatst:
  • Auteur

Ik woon nu in een oud huurhuis, vochtig, slecht voor mijn gewrichten. Sta al 7 jaar ingeschreven voor een andere woning. Heb twee weken geleden gereageerd op nieuw te bouwen woningen, energiezuinig, goed geïsoleerd, zonnepanelen op het dak, vloerverwarming, dubbel glas beneden en boven, eind zomer gereed en deze week werd ik gebeld dat er een woning voor mij bij is. Jubel! Daarna kwam de mail, de brief in de brievenbus, maandag het gesprek. Ik droom niet, het is echt. Wel kleinere voor- en achtertuin dan nu, maar dichter bij mijn werk = tuin. Ook op loopafstand van het winkelcentrum, dus ja, hier wil ik wel oud gaan worden. Blij mee!

Geplaatst:

Huub, wat fijn voor je!!!

Van harte gefeliciteerd

Wanneer komt je nieuwe woning beschikbaar?

Geplaatst:
  • Auteur

Dankjewel Marijke. Na de bouwvakvakantie worden de eerste woningen opgeleverd. Dus einde zomer, begin herfst zeg maar. Ook fijn dat ik het al zo ruim van te voren weet. Nu kan ik tijd nemen om mijn huis in de staat maken waarop ik het achter moet laten. Kan ik uitzoeken wat ik mee wil hebben en wat niet. Oude zooi wegbrengen naar de kringloop of stort. Kan ik sparen voor wat nieuwe spullen enz.

Geplaatst:

Leuk, leuk en lekker veel tijd om voor te bereiden.

Boompjes en struiken kan je voor bereiden op de verhuis naar een nieuwe tuin.

Geplaatst:
Ik woon nu in een oud huurhuis, vochtig, slecht voor mijn gewrichten. Sta al 7 jaar ingeschreven voor een andere woning. Heb twee weken geleden gereageerd op nieuw te bouwen woningen, energiezuinig, goed geïsoleerd, zonnepanelen op het dak, vloerverwarming, dubbel glas beneden en boven, eind zomer gereed en deze week werd ik gebeld dat er een woning voor mij bij is. Jubel! Daarna kwam de mail, de brief in de brievenbus, maandag het gesprek. Ik droom niet, het is echt. Wel kleinere voor- en achtertuin dan nu, maar dichter bij mijn werk = tuin. Ook op loopafstand van het winkelcentrum, dus ja, hier wil ik wel oud gaan worden. Blij mee!

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe huis! Dat je er straks maar lekker warm bij mag zitten

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:

Gefeliciteerd Huub, ik ken het gevoel. Wij zijn ruim 10 jaar bezig geweest weg te komen uit het slecht onderhouden krot van een particuliere verhuurder. Toen we wij een woning kregen van de woningbouwvereniging geloofde ik het pas echt toen we na tekenen van het huurcontract op de parkeerplaats liepen. Toen volgde er wel een luchtsprong en enig gejubel. We wonen hier inmiddels alweer 6 jaar, maar ik geniet nog elke dag van een huis waar het gewoon lekker behaaglijk is, en alles gewoon werkt.

Dus vast veel plezier met de voorpret.

Geplaatst:
  • Auteur

Het leukste vergat ik bijna te vermelden: mijn nieuwe huis wordt aardbevingsbestendig! Zie woonplaats.

Deze week zijn de funderingen van het rijtje waar ik kom gestort. Ik heb gevraagd of ik van dichtbij foto's mag maken om de bouw te volgen. Leuk voor later. Mag wel, maar dan moet ik een veiligheidshelm op en schoenen met stalen neuzen dragen. Ga ik regelen.

Jenneke, fijn hoor, jouw lange wachten werd ook beloond.

Geplaatst:

Dat is best interessant om te volgen. En schoenen met stalen neuzen komen altijd nog weleens van pas. Dan kun je straks tijdens de verhuizing nog eens een kast op je tenen laten vallen

Geplaatst:

Huub, wat fijn joh, gefeliciteerd!

Geplaatst:

huub!

foto's?

Geplaatst:

Top Huub! Een huis als een fort dus. Jammer van een kleinere tuin maar dat zou voor mij ook geen reden zijn het niet te doen. Proficiat.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Uitstekend nieuws, Huub. Een heer op stand vanaf binnenkort! Proficiat!

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Gefeliciteerd, Huub!

Lekker hoor, straks een fris stevig nieuw huis!

Geplaatst:

Fijn hoor Huub! Heerlijk, zo'n nieuw, warm, tochtvrij huis

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Gefeliciteerd Huub met het mooie vooruitzicht van de nieuwe woning.

Ik jubel ook, heb gisteren mijn hondje Kaylee opgehaald uit Den Helder.

Ze is geweldig en heel lief, ook wel wat stoutig, en het gaat heel goed. Wijkt niet van mijn zijde.

Ligt nu ook weer op schoot te slapen.

Ze is een kruising tussen een chihuahua en keeshondje. Uberschattig...

Veel aanspraak onderweg naar huis ook... OV dus...

IMG-20170219-WA000366781487611640.jpg

Later nog wel wat meer foto's.

Geplaatst:

Tante Blackie snapt niet zo goed wat Kaylee is geloof ik...

Ze is er niet blij mee maar heeft haar ook het huis nog niet uitgeslagen dus dat is een goed teken.

Gisteren lagen we zelfs met z'n drie op de bank, met mij ertussen als buffer.

Blackie ging wel op gegeven moment met haar staart expres in Kaylee's neus slaan... Tja... en toen Kaylee wilde spelen ging Blackie wel blazen en slaan...

Kaylee vindt Blackie totaal interessant, houdt haar steeds in de gaten als ze rondloopt... en wil spelen met haar... Dat is dus niet wederzijds.

Maar het gaat beter dan dat ik dacht.... tot nog toe.

IMG387772761488112371.JPG

IMG388019561488112374.JPG

Geplaatst:

Ik moet echt even jubelen vanwege feyenoord nu

Geplaatst:

Oohh...smelt, wat een leuk frummel, Erny!

Genieten met zo'n beessie!

Geplaatst:

Welkom Kaylee!

Leuk kopje.

Geplaatst:

Ag nee! Wat schattig! Wil ik ook! Ze heeft ook iets weg van een border collie.

Zelf heb ik ook een chihuahua, heerlijke beesten (mits ze niet als handtas gebruikt worden )

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.