Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Echt leuk voor jou Erny om voor een hondje te kiezen als metgezel, naast je lieve kat. Je kunt er heel veel onvoorwaardelijke liefde en trouw van verwachten, hetgeen bij mensen (zoals ik, ik geef het toe) helaas weleens twijfelachtig is. Hou ons op de hoogte van beide huisdieren, ik ben benieuwd in hoeverre hun vriendschap zich ontwikkelt.

En nu nog even over mijn perikelen rond de nieuwe woning en de teeltwedstrijd. Gisteren zou ik de binnenenveloppen uitprinten, waarin de zaden verpakt zouden worden. Tevens zou ik de benodigde gegevens uit gaan printen die de woningbouw nodig had voor het gesprek van 13u00 vandaag. Het ging erom of deze gegevens, IBRI en andere inkomstengegevens doorslag gingen geven bij de definitieve toewijzing. Spannend dus. De printer had ik al een tijdje niet gebruikt. En ja, na de eerste drie vellen begon het gedoe: inkt op. Gevalletje klaagbank? Stressig als ik was, besloot ik alles op te schorten naar vandaag. Maar vandaag, vanmorgen, moest ik ook werken. Nou ja, laten varen en boodschappen doen (nog steeds gistermiddag dus). Blijkt dat het winkelcentrum koopzondag vierde en gezellig geopend was. Dus nu dan tóch maar een bericht in het jubeltopic. Want ik kon gisteren nieuwe inktpatronen kopen, alles printen, vandaag de wedstrijdzaden verzenden, aan het werk gaan tot 12u30 én een goed gesprek hebben met de woningbouw om 13u00, alle goedgekeurde stukken overhandigen, afgerond met getekende contracten. Ja!, het is definitief, het gaat door.

Geplaatst:

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

Wat een dot, Erny!

Hoe oud is Kaylee nu?

Wij hebben een hond en drie katten rondlopen, maar dat gaat prima.

Zeker wanneer de nieuw-ingekomene nog een pup/kitten is,

dan is er best 'geduld' bij de oudere dieren voor zo'n jong beestje.

Zo van 'Ach, laat maar, hij weet niet beter...'

Geplaatst:

Kaylee is op 24 oktober geboren dus al vier maand jong.

En Blackie vindt het echt niet leuk, denk niet dat ze een geduldige oude poes is...

Hoop inderdaad dat het over een tijdje beter gaat.

Geplaatst:

Huub, wat fijn, gefeliciteerd!

En Erny, wat een heerlijk puppeding!

Geplaatst:

Ja, leuk hondje

Handzaam formaatje ook; kan van de zomer mooi mee logeren op de tuin

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Geselecteerd op vervoer met de fiets mogelijkheden. Om mee te kunnen zodat ik niet steeds alleen ben daar.

Nu zit ik in de opvoedingsfase... consequent en streng jedoch rechtvaardig... Ook moeilijjk voor mij.

En zal ook wat gaan posten in het honden/katten topic, dan kunnen we daar verder.

Dat van die Collie is wel leuk gespot... een mini Collie...

Geplaatst:

@Erny echt een super schattig hondje! Veel plezier ermee

@Huub gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Geplaatst:

Niet zo groot als een nieuwe pup of huis, maar mijn compostwormen-bak zit opeens VOL met wormen! Ik ben superblij!

Geplaatst:
  • Auteur

Minstens net zo opwindend balkontuinder!

Vandaag op mijn 65e verjaardag een heuse keukenmixer gekregen met o.a. kneedhaak om brooddeeg te kunnen kneden. Mijn reuma/artrose gewrichten maken me het kneden erg moeilijk, Nu hoop ik mijn eigen broodjes en pizza's weer te kunnen gaan bakken. Maar ook een cakedeeg en Haagse bluf zoals ik het vroeger van mijn allerliefste en creatiefste moeder leerde, behoren nu weer tot de mogelijkheden. Eén en al nostalgie. Bedankt voor het mooie cadeau Iektje en Josje!

Geplaatst:

Het blijft maar feest bij jou, Huub! Proficiat trouwens met je verjaardag en het mooie cadeau!

Balkontuinder schreef:

maar mijn compostwormen-bak zit opeens VOL met wormen! Ik ben superblij!

Die wormen blijkbaar ook in jubelstemming bij jou!

(Wil je er toch nog van mij op de MTFD?)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Gefeliciteerd Huub!

moestuin-taart68201421758202.png

Geplaatst:
  • Auteur

Mmmmm, thnx!

Geplaatst:

Van harte gefeliciteerd Huub,

zoals je schreef Haagse Bluf ...nostalgie

ik krijg nu al weer buikpijn als ik er aan denk...wie krijgt het meeste op

gr Adriaan

moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden

Geplaatst:

van harte!

Geplaatst:
  • Auteur

Dankjulliewel! Het is best wel een berichtje in dit topic waard om 'ouder' te worden. Wat is oud? Is een retorische vraag hoor, echt. Dit is de toekomst die ik me vroeger weleens heel anders had voorgesteld...

Geplaatst:
Wat is oud?

oud is: als je hier een post opent met de vraag hoe stek of zaai ik geraniums

Geplaatst:
  • Auteur
Geplaatst:

Geraniums,,,, wat zijn dat???????

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Ooievaarsbek en Robertskruid toch? Waarom zo denigrerend?

Geplaatst:

Morgen mogen de beestjes van het neerhof weer vrij rondlopen in de weide, die zullen gelukkig zijn!!!!

Een kip en twee ganzen zijn al eens uitgebroken maar vanaf morgen is de ophokplicht hier opgeheven.

Eieieindelijk.

Geplaatst:

Huub, gefeliciteeeeeeeeeerd!!!

Geplaatst:

Gefeliciteerd Huub. En wat is een fijn cadeau!

Geplaatst:

Oei, ik was mis, het geldt tot morgen, dus vandaag inbegrepen.

Zie www.favv.be/dierengezondheid.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.