Geplaatst: 22 november 20178 j Vincent super gefeliciteerd van Lie en mij . Ik heb een walnoot zaailing voor je als je wilt... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 4 december 20178 j vandaag Mahler 4 ontdekt, geweldig!vandaag Sinterklaaskadootjes klaargemaakt, voor t eerst in 66 jaar 1 dag te vroeg
Geplaatst: 4 december 20178 j Nou Rob,Straks ook de 5e (de mooiste), en de 6e (de mooiste herrie). Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 5 december 20178 j Dan ga ik voor das Lied von der Erde, nog liever dan voor das himmlische Leben.Gisteren 2 kilo borstplaat geproduceerd, straks gaat de gevulde speculaas in de ovenHmm, qua inhoud stemt dit natuurlijk meer overeen met das himmlische Leben.
Geplaatst: 5 december 20178 j Dat ziet er ernstig lekker en mooi uit, die borstplaat! Water loopt in mijn bekkie!
Geplaatst: 5 december 20178 j http://lekkertafelen.nl/recepten/borstplaat-maken/ voor de frambozensmaak gebruik ik geen snoepjes maar vervang ik 1/3 van de slagroom door frambozensiroop, en geen kleurstof. Heerlijk.Voor amandelspijs zie weekendbakery, ook erg lekker van gemalen hazelnoten. Speculaas staat of valt bij de kruiden. Ik maak een pittige maling van 8 tl gem kaneel, 2 tl gem kruidnagel, 2 tl gem koriander, 2 tl gemberpoeder (de liefhebber voegt aan het deeg liever verse geraspte gember toe), 1tl gem nootmuskaat, 1 tl gem folie, 1/2 tl gemalen kardemom.
Geplaatst: 5 december 20178 j Nouja heel erg lekker ziet dat eruit zeg. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 9 december 20178 j Van Joep enkele spuitbussen meegenomen om onze kachel (buddenbrook) weer zwart te maken. Ook nieuw afdichtingskoord geplaatst en hij is weer als nieuw! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 9 december 20178 j Mooi weer! Dat hebben wij vorig jaar gedaan en het is nog steeds mooi netjes facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 december 20178 j Zonnewende! De dagen gaan weer lengen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 20 december 20178 j Och maar de dagen zijn nog zo lang zo donker en koud!! De komende maanden gaan nog tegenvallen als je nu al blij bent met de zonnewende Dat is een klacht natuurlijk... niet iets voor dit topic... Ik jubel dan maar dat de dagen dan wel kort en donker zijn; we hebben wel lekker veel haardhout en oogst en vlees en nog wat groene zaken in de moestuin om de komende tijd door te komen facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 20 december 20178 j Ik jubel dan voor beiden..zonnewende plus warme kachel. En volle vriezer We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 december 20178 j Hohoho. (niet zoals de kerstman). Niet te vroeg jubelen:Pas morgen, 21 december, om 16:28 uur.https://nl.wikipedia.org/wiki/Zonnewende Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 20 december 20178 j Voorpret Henkg En ook hier een warme kachel en nog 2 daagjes en dan voor de rest van het jaar vrij
Geplaatst: 20 december 20178 j Hohoho. (niet zoals de kerstman). Gniffel. En lekker Wortel, van die vakantie! Enjoy! wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 21 december 20178 j Vanaf NU gaan de dagen weer lengen, om 16:28u. Ik kan er een minuutje naast zitten ...Edit: precies goed gemikt. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 21 december 20178 j Auteur Net als voorgaande jaren meld ik maar weer eens rond deze tijd dat de nacht in de ochtend nog wat langer duurt; het wordt later licht (nou ja, licht) en dat duurt nog een paar weken. Daarna wordt het 's morgens eerder licht. En deze heb ik geërfd: als de dagen gaan lengen, gaat de winter strengen. Maar langere dagen, heerlijk, jubel!. Ik verheug me er zo op dat de winterblues er bij inschieten.
Geplaatst: 21 december 20178 j De komende maanden gaan nog tegenvallen als je nu al blij bent met de zonnewende Welnee, mijn spreekwoordelijke glas is al halfvol Een pessimist vindt een halfgevuld glas halfleeg.Een optimist vindt dat zelfde glas halfvol "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Geplaatst: 21 december 20178 j En de realist zegt dat ie half gevuld isEn de spiritualist ziet er heel wat anders in Gisteren onze nieuwe auto opgehaald. De andere na bijna 10 jaar dienst was aan vervanging toe
Geplaatst: 23 december 20178 j Hardstikke vol dat glas: bij Semailles gaan ze mijn verloren pakketje zaad nog voor het nieuwe jaar opnieuw sturen. Kan ik mijn zwitserse familie verblijden met de malva sylvestris mauritiana en ben ik de 2e week van januari klaar voor het nieuwe seizoen...
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.