Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Jubeltopic

Featured Replies

Geplaatst:

Een dagje vrij en eindelijk weer zon

Gelijk het gras maar gemaaid.

Geplaatst:

Vincent super gefeliciteerd van Lie en mij . Ik heb een walnoot zaailing voor je als je wilt...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Planten dat ding Vincent!

• 2 weken later...
Geplaatst:

vandaag Mahler 4 ontdekt, geweldig!

vandaag Sinterklaaskadootjes klaargemaakt, voor t eerst in 66 jaar 1 dag te vroeg

Geplaatst:

dank, kenden we al

4 is de leukste mi

Geplaatst:

Dan ga ik voor das Lied von der Erde, nog liever dan voor das himmlische Leben.

Gisteren 2 kilo borstplaat geproduceerd, straks gaat de gevulde speculaas in de oven

borstplaat82851512456640.jpg

Hmm, qua inhoud stemt dit natuurlijk meer overeen met das himmlische Leben.

Geplaatst:

Dat ziet er ernstig lekker en mooi uit, die borstplaat! Water loopt in mijn bekkie!

Geplaatst:

http://lekkertafelen.nl/recepten/borstplaat-maken/

voor de frambozensmaak gebruik ik geen snoepjes maar vervang ik 1/3 van de slagroom door frambozensiroop, en geen kleurstof. Heerlijk.

Voor amandelspijs zie weekendbakery, ook erg lekker van gemalen hazelnoten. Speculaas staat of valt bij de kruiden. Ik maak een pittige maling van 8 tl gem kaneel, 2 tl gem kruidnagel, 2 tl gem koriander, 2 tl gemberpoeder (de liefhebber voegt aan het deeg liever verse geraspte gember toe), 1tl gem nootmuskaat, 1 tl gem folie, 1/2 tl gemalen kardemom.

Geplaatst:

Nouja heel erg lekker ziet dat eruit zeg.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Van Joep enkele spuitbussen meegenomen om onze kachel (buddenbrook) weer zwart te maken. Ook nieuw afdichtingskoord geplaatst en hij is weer als nieuw!1512823955159-211735850382331512823980.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst:

Zonnewende! De dagen gaan weer lengen

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik jubel met speets mee voor de zonnewende

Geplaatst:

Och maar de dagen zijn nog zo lang zo donker en koud!! De komende maanden gaan nog tegenvallen als je nu al blij bent met de zonnewende

Dat is een klacht natuurlijk... niet iets voor dit topic... Ik jubel dan maar dat de dagen dan wel kort en donker zijn; we hebben wel lekker veel haardhout en oogst en vlees en nog wat groene zaken in de moestuin om de komende tijd door te komen

Geplaatst:

Ik jubel dan voor beiden..zonnewende plus warme kachel. En volle vriezer

Geplaatst:

Voorpret Henkg En ook hier een warme kachel en nog 2 daagjes en dan voor de rest van het jaar vrij

Geplaatst:
Hohoho. (niet zoals de kerstman).

Gniffel.

En lekker Wortel, van die vakantie! Enjoy!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Vanaf NU gaan de dagen weer lengen, om 16:28u. Ik kan er een minuutje naast zitten ...

Edit: precies goed gemikt.

Geplaatst:
  • Auteur

Net als voorgaande jaren meld ik maar weer eens rond deze tijd dat de nacht in de ochtend nog wat langer duurt; het wordt later licht (nou ja, licht) en dat duurt nog een paar weken. Daarna wordt het 's morgens eerder licht.

En deze heb ik geërfd: als de dagen gaan lengen, gaat de winter strengen.

Maar langere dagen, heerlijk, jubel!. Ik verheug me er zo op dat de winterblues er bij inschieten.

Geplaatst:
De komende maanden gaan nog tegenvallen als je nu al blij bent met de zonnewende

Welnee, mijn spreekwoordelijke glas is al halfvol

Een pessimist vindt een halfgevuld glas halfleeg.

Een optimist vindt dat zelfde glas halfvol

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

En de realist zegt dat ie half gevuld is

En de spiritualist ziet er heel wat anders in

Gisteren onze nieuwe auto opgehaald. De andere na bijna 10 jaar dienst was aan vervanging toe

Geplaatst:

Hardstikke vol dat glas: bij Semailles gaan ze mijn verloren pakketje zaad nog voor het nieuwe jaar opnieuw sturen. Kan ik mijn zwitserse familie verblijden met de malva sylvestris mauritiana en ben ik de 2e week van januari klaar voor het nieuwe seizoen...

Geplaatst:

Kramer!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.