Geplaatst: 6 april 20196 j Super Vincent, het lijkt (gelukkig ) een jaarlijks terugkomende jubel te worden.
Geplaatst: 9 april 20196 j Ah. Kijk. Als Cis nu pas reageert, kan mijn mede-jubel aan Goldie’s adres ook nog wel. Grote Klasse, Vincent. Toch wel de mooiste jubel van t jaar steeds. wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 10 april 20196 j En dan kom ik er gewoon ook nog even achteraan. Gefeliciteerd Vincent, ga zo door!
Geplaatst: 19 april 20196 j Yheaaa me moestuintje krijgt een groeistuip. Uiteindelijke oppervlak is een dikke 500m2Laat de plantjes maar komen You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
Geplaatst: 24 juni 20196 j Laatste jubel is van 19 april. Valt er niks meer te jubelen?Misschien niet, want: "als de boeren"moestuinders niet klagen, dan nadert het einde der dagen'" Eerst ook maar een klaagje: veel te warm om ook maar iets in de tuin te doen (op watergeven na). De jubel: zonet heb ik -enigszins bevangen door de warmte- een test uitgevoerd. Forumleden kennen mijn motto "meten is weten".De watertemperatuur (op 1 meter diep) blijkt hier nu al 19,0 graden te zijn. Frisjes, maar goed te doen. Prettig zelfs.Mijn gratis natuurzwembad, op 5 minuten lopen van huis (archieffoto 2018, Zijpe, een arm van de Oosterschelde):(Wees niet te snel jaloers: de dichtstbijzijnde grote supermarkt is op 15 km van huis) Dus: jubel! Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 25 juni 20196 j mooi! (jij had toch geen super nodig vanwege alles zelluf doen? ) hier vandaag vrij, grinnik, beetje water geven alleen
Geplaatst: 1 juli 20196 j Mijn kersenboom heeft heeeeeerlijke vruchten Ik heb m pas sinds vorig jaar. En er zitten nu al wel 20 kersen aan. (Ze zijn intussen nog donkerder dan op de foto)Heerlijk!!!
Geplaatst: 5 juli 20196 j Tot mijn grote verrassing krijgt mijn Clivia in de huiskamer een steel met knoppen . Dat is een beetje vreemd (maar wel erg leuk ) aangezien de Jozefplant gewoonlijk bloeit rond 19 maart ,naamdag van St Jozef . Ik hoop dat hij de 29 e deze maand nog bloeit , op mijn vaders 99e verjaardag , hij heette Jozef .
Geplaatst: 7 juli 20196 j de kersen zijn er!én we hebben 1 pruim rc verte!én we mogen 4 dagen op de kleinzoon passen
Geplaatst: 17 juli 20196 j Bijna nooit kom ik 's nachts in mijn tuin. Gisteren wel even, om naar de gedeeltelijke maansverduistering te kijken. Fototoestel mee.Voldoende licht, want volle maan (uiteraard) en helder. Toch maar een hoofdlamp opgezet. Een jubeltje voor deze twee gasten, want anders had ik erop getrapt: En een grotere jubel voor mezelf: cookie slakken-monsters!En, refererend aan de maansverduistering en Apollo 11, precies 50 jaar geleden: vrij vertaald: "de egel is geland". Schade door slakken heb ik de laatste tijd nauwelijks. Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 17 juli 20196 j Mooi Henk!Misschien een huisje voor ze zetten heb je kans dat ze blijven en voor nageslacht zorgen?
Geplaatst: 19 augustus 20196 j Wat leuk Henk,Maar hoorde je ze niet? Meestal hoor ik ze voordat ik ze zie....ze maken nogal een behoorlijk geluid...
Geplaatst: 24 mei 20205 j Auteur Sorry dat ik mezelf quote, uit dat andere topic... Op 14-5-2020 om 20:59, HuubvG zei: Potje met zoutarme pindakaas, met houten spatel erbij, de hele dag lopen zoeken. Tot en met gisteren nog dagelijks een lik op de bamboestokken gesmeerd voor de mussen. Wel gisteren ook het schuurtje leeg geruimd, er komt een andere vloer in. De schuurspullen staan nu tijdelijk binnenshuis. De pindakaas heb ik ook ergens hier binnen gezet, die stond voorheen ook in de schuur. Waar een mens zich zoal druk om kan maken. Maar het potje is nog steeds zoek. Potje is weer terecht. Overal gekeken en nogmaals gekeken, ook hier: Maar dan toch er overheen kijken hè, en dan dat shockje door je lijf als het daar gewoon al die tijd gestaan heeft... Gauw weer zoutarme pindakaas aan de stokken smeren voor de huismussen. Ze bleven al weg. Zo ongezellig. Nu weer leven in de brouwerij.
Geplaatst: 4 juni 20205 j Nog nooit zo’n losse tuingrond gehad. Je valt er zo doorheen, letterlijk. Onkruid trekt ik makkelijk uit. Er valt dan wel een gat..... Zoals onze grote voetbalheld al zei: ieder voordeel hep een nadeel, of iets dergelijks. Weliswaar losse grond, echt niet normaal, maar veroorzaakt door een kudde, roedel, meute, woelmuizen, uit de hele buurt , die op mijn tuin in lockdown zitten, verdorie.
Geplaatst: 24 juni 20205 j Heel hartelijk gefeli nog een keer RobO!Hoe heet de nieuwe spruit?Mams en dochtertje helemaal okay?Leuk hoor. Opa is vast ook helemaal in zijn nopjes. De hoeveelste is dit nou ook alweer? wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 25 juni 20205 j Dank je @Charly Lize heet het wondertje, slaapt goed drinkt goed (mmm, heeft ze van mij denk ik), broertje van 1,5 vindt t bijzonder, maar moet wel wennen alles verder prima, we zijn mega-blij met nummer 4 25 juni 20205 j aangepast door RobO
Geplaatst: 25 juni 20205 j Auteur Veel liefde en geluk gewenst RobO en als ze ook wat humor van jou heeft komt het helemaal goed.
Geplaatst: 14 juli 20205 j De allereerste, enigszins behoorlijk (winter) wortel in 15 jaar tuinieren.
Geplaatst: 14 juli 20205 j Mooie kleur. Mooie maat. Goed loof. Stevige materie. Hier konden je woelmuizen alleen maar omheen! ( zijn ze al vertrokken?) Jij kunt dit, je bent door voor een bed winterwortels! 14 juli 20205 j aangepast door Grork https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 14 juli 20205 j @Grork. Of ze weg zijn weet ik niet. Maar sinds de valkenkast er hangt, houdt het gespuis zich gedeisd. Waarschijnlijk weten ze wat hun - letterlijk - boven het hoofd hangt. 14 juli 20205 j aangepast door Amrutten
Geplaatst: 14 juli 20205 j Ja een Valkenkast, ik denk er ook over. Hoe hoog heb jij hem hangen? Aan een paal of boom? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.